velike promene

AUTOBUSKA STANICA SE U FEBRUARU SELI NA NOVI BEOGRAD: Radovi se privode kraju, evo kako će izgledati!


Asfaltiranje staničnih perona, kao i saobraćajnica unutar budućeg kompleksa nove autobuske stanice u Bloku 42 uveliko se privodi kraju.

Vesti
Autor:
AUTOBUSKA STANICA SE U FEBRUARU SELI NA NOVI BEOGRAD: Radovi se privode kraju, evo kako će izgledati!
Foto: ATAImages/Kurir/Aleksandar Jovanović Cile

Iako osim staničnog platoa, parkinga za autobuse, dolaznih i odlaznih perona, ništa nije napravljeno, namera nadležnih je da se već krajem februara, početkom marta, sav saobraćaj sa BAS prebaci ovde. Kao privremena stanična zgrada poslužiće objekat izgrađen još pre nekoliko godina, a koji se nalazi na više od 50 metara od prvih odlaznih perona, pišu "Novosti".

Radovi na kompleksu u Bloku 42 napreduju polako, ne uzimajući u obzir situaciju izazvanu poslednjim padavinama. Osim asfaltiranja, ovde se pre snega, radilo i na temelju buduće stanične zgrade. Do marta naredne godine trebalo bi da se uredi stanični plato, kao i peroni, da se završe pristupne veze u okviru staničnog kompleksa, kao i veze od stanica javnog prevoza do perona, postavi signalno-nadzorni sistem.

Aneks ili topla veza je objekat koji je sagrađen ispod železničke stanice "Novi Beograd" još pre više godina. Planirano je da u budućnosti bude veza između autobuske stanične zgrade i železničke stanice. Pošto nije korišćen od kada je pre tri godine napravljen, moraće da se riba od poda do plafona, jer je sve puno naslaga prašine i zapušteno.

Od kada je napravljen, ni prilaz njemu nije uređen, pa je visoka trava letos izbijala između kocki na platou. U njegovom centralnom delu biće privremeni šalter - pult sa desetak mesta za službenike. U objekat su unete i stolice i stolovi postavljeni oko šanka, pa je pretpostavka da će tu biti i restoran. Ipak, objekat je mali. Trenutno izgleda da unutra neće biti čak mesta ni za čekaonicu za više od 30 ljudi. Neće biti mesta ni za sve službenike, pa je nepoznanica kako će izgledati organizacija saobraćaja.

Nadležni tvrde da će ipak biti dovoljno, pošto je zbog pandemije broj polazaka smanjen. Ipak, svako ko ide na BAS, zna koliko je stanica prometna, uprkos pandemiji i koliko samo prigradskih autobusa prođe kroz stanicu svakog dana. Problem je i to što je topla veza od prvih perona udaljena više od 50 metara.

Ništa bliža peronima nisu ni stajališta javnog prevoza, pa će putnici morati da pešače od stanice u Jurija Gagarina do prvih perona, ili od autobuskog stajališta u Marka Hristića do perona. Na pitanje hoće li putnici kisnuti i čekati prevoz na vetrometini, odgovorni na gradilištu tvrde da će do februara sve biti spremno. Kažu i da je gradnja stanične zgrade usporena zbog situacije sa virusom korona. Da epidemije nije bilo, objekat koji se gradi ka ulici Antifašističke borbe bi već bio pri kraju.

Temelj 2018. godine Ugovor o gradnji autobuske stanice u Bloku 42 između BAS i Grada potpisan je 2017. godine. Tada je rečeno da će prvi putnici odavde kretati 2019. godine. Kamen temeljac udaren je 2018. godine, ali ozbiljnijih radova nije bilo.

Onda se 2020. krenulo sa gradnjom perona i parkinga, a čekalo se da se usvoji novi PDR kako bi se dobila dozvola za gradnju stanične zgrade. BAS je za gradnju stanice 2019. podigao kredit od 12 miliona evra, dok je osam miliona trebalo da obezbedi iz sopstvenih sredstava.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs