Jovana Ilić, koja sebe smatra građaninom sveta jer se oseća svugde dobro dok može da radi ono što voli, od ranog detinjstva je živela i školovala se u raznim kulturama - Švajcarskoj, Beogradu, Americi i Francuskoj.
Diplomirala je na poslovnim studijama sa akcentom na finansijama i marketingu, a postdiplomske studije završila je u najboljoj školi za modni menadžment u Evropi na „Francuskom institutu za modu". Danas Jovana, bliski saradnik jednog od najcenjenijih dizajnera današnjice Rikarda Tišija, „kroji" strategiju komunikacije i imidža u modnoj kući Živanši (Givenchy).
- Kako je izgledao vaš put do ove prestižne firme?
To je bio prirodan rezultat mojih prethodnih poslovnih dostignuća , obrazovanja i talenta. Generalno, moja prednost osim nestandardne vizije razvoja brenda je sposobnost da konstantno inoviram, motivišem i sarađujem s raznim profilima ljudi i povežem kreaciju s biznisom.
- Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Svaki dan je iznenađenje, što mi se i sviđa u mom poslu. Uglavnom je kao šah, imaš cilj, biraš poteze i rešavaš probleme. Veoma je zanimljivo sarađivati s vrhunskim profesionalcima iz umetnosti, filma, fotografije, veba ili finansija i proširiti svoje znanje u raznim domenima. Zahvaljujući Rikardu, Živanši je postao vodeća marka za trendsetere. To nam omogućava kreativnu slobodu bez limita jer mnogi svetski fotografi, manekeni ili muzičke zvezde žele da sarađuju sa nama. Obično radim 11 do 15 sati dnevno, često i vikendom.
- U vremenu tehnokratskog sveta, koliko je teško naći slobodno vreme. Kako ga trošite?
Život bilo kog vrhunskog profesionalca u bilo kom domenu liči na život i trening vrhunskog sportiste. Treba samo da se jasno definiše šta nam je važno, u čemu možemo da uspemo i gde imamo talenta, šta treba da poboljšamo i onda napred u rad i odricanja. Slobodno vreme dobijam tako što manje spavam, stalno sam u pokretu, svaki minut je iskorišćen na pravi način. I uglavnom na muziku, moj hobi.
- Koji su to klijenti sa kojima se susrećete?
Živanši (Givenchy) je jedna od malobrojnih pravih luksuznih marki, koji je inovativna i oblači ljude koji imaju karakter, stil i znaju da cene pravi luksuz.
- Kako se danas žena oseća na vodećim funkcijama?
Što se posla tiče, ne osećam se uopšte inferiornije ili u nekoj težoj situaciji nego bilo koji muškarac, doduše, muškarci su mnogobrojniji i bolje plaćeni... Igrom slučaja moja najuža ekipa se sastoji od pet muškaraca - saradnja je odlična. U privatnom životu je komplikovanije jer je teže naći ravnopravnog partnera.
- Koja su vaša modna načela i da li se privatno time opterećujete?
„Simple is the best - effortless". Volim da sam obučena minimalistički, ali preferiram kvalitetne stvari, uglavnom Živanši i crnu boju. Retko se šminkam, ali vodim računa o nezi kože i ishrani. Disciplinovala sam sebe da se budim 30 minuta ranije i počnem dan s malim vežbama da bih ostala fit i imala energije.
- U čemu je tajna uspeha u marketingu?
Ne pratiti pravila marketinga. Kreirati nova pravila!