Moda često ume da iznenadi, pa i da šokira. Granica između avangarde i preterivanja postaje sve tanja, a na pisti i ulici sve češće viđamo pojave koje izazivaju rasprave – da li je nešto „moderno“ samo zato što je novo i neobično, ili ipak postoji trenutak kada moda gubi svoj smisao i prelazi u kič?

Upravo na ovu temu razgovarali smo sa modnom kreatorkom Milenom Bojić, koja je jasno naglasila da postoji velika razlika između kreativne provokacije i čistog neukusa.

Milena Bojić modna kreatorka
Milena bojić nam je dala sjajne modne savete Foto: Privatna Arhiva

Milena Bojić o estetici namerno ružnog

Pitali smo modnu kreatorku Milenu Bojić koji trend je trenutno moderan, a ekstremno ružan i neestetičan.

"Postoji ta estetika namerno “ružnog”, koja dolazi iz potrebe za ironijom. Ponekad je zabavna, ponekad banalna. Glomazne patike, ako su pažljivo stilizovane, mogu da budu vizuelno zanimljive. Kroksice su funkcionalne, ali ih ostavimo za bazen. A prozirne haljine bez donjeg veša? To je više marketinški trik nego stilska poruka. Moda može da provocira, ali uvek treba da bude dostojanstvena."

Kada ružno postaje opasno za stil

Ovakva estetika često ima svoje obožavaoce, ali i one koji je potpuno odbacuju. S jedne strane, moda treba da pomera granice i da bude prostor igre i istraživanja, ali s druge strane, postavlja se pitanje – gde je granica? Ako trend postane toliko ekstreman da gubi svaki smisao, publika ga doživljava kao ruganje samoj estetici.

kroks-papuce.jpg
Foto: Profimedia

Zašto se ljudi ipak povode za ovakvim trendovima?

U eri društvenih mreža, gde svaka pojava postaje viralna, mnogi dizajneri i influenseri koriste „ružno“ kao alat da privuku pažnju. Iako to često nema veze sa ličnim stilom, efekat šoka donosi preglede, komentare i vidljivost. Na taj način, pojedini trendovi postaju popularni ne zbog lepote, već zbog svoje bizarnosti.

shutterstock-639423259.jpg
Foto: Shutterstock

Granica između provokacije i dostojanstva

Kako ističe Milena Bojić, ključna reč u modi trebalo bi da bude dostojanstvo. Provokacija može biti efektna kada ima poruku, ali kada se svede samo na želju da se privuče pažnja, gubi svaki smisao. Moda, bez obzira na trendove, uvek bi trebalo da bude izraz identiteta i stila, a ne prolazni eksperiment na ivici neukusa.