U dinamičnom svetu luksuzne mode, španski brend Lueve, predvođen kreativnim direktorom Džonatanom Andersonom, uspeo je da pretekne velike rivale poput Mju Mjua i Prade i vrati se na sam vrh liste najpopularnijih modnih kuća.
Pod Andersonovim umetničkim vođstvom, Lueve je izgradio prepoznatljiv identitet zasnovan na inovativnom dizajnu, vrhunskoj zanatskoj veštini i snažnoj kulturološkoj relevantnosti. Njegovo zalaganje za kreativnost i autentičnost posebno je došlo do izražaja u proteklom kvartalu, tokom kojeg je brend ostvario niz zapaženih uspeha.
Jedan od najvažnijih događaja bio je Lueveovo sponzorstvo prestižne Met Gale, gde je brend dodatno ojačao svoju vezu sa umetnošću i sa modom. Uz to, lansirana je nova kolekcija iz popularne linije "Paula’s Ibiza", predstavljena je muška kolekcija za sezonu proleće/leto u Parizu, a takođe je pokrenuta i Prajd kapsula kolekcija. Zahvaljujući ovim inicijativama, Lueve je uspeo da privuče pažnju kako modnih znalaca, tako i šire javnosti.
Na crvenim tepisima, Lueve je blistao zahvaljujući svetskim zvezdama poput Zendeje, Ajo Edebiri i Džonatana Bejlija, koje su nosile kreacije ovog brenda.
Posebnu pažnju izazvao je i film "Rivali" (eng.Challengers), čiji su kostimi dizajnirani pod Andersonovim nadzorom, dok su pojedini komadi iz filma postali dostupni za kupovinu kroz Lueve platforme.
Popularnost Luevea dodatno je potvrdila velika potražnja za njihovim ikoničnim proizvodima. Slamnate torbe i majice bez rukava s brendovim prepoznatljivim anagramom beleže rast pretraživanja od 29 odsto u poslednja tri meseca, dok su "Loewe Cloudtilt 2.0" patike, kreirane u saradnji sa švajcarskim brendom On, doprinele impresivnom porastu interesovanja za komade ovog brenda za 308 odsto, kako stoji izveštaj na sajtu "List".
Pored komercijalnog uspeha, Lueve je ostvario i značajne kreativne domete. Na ovogodišnjem Festivalu kreativnosti Kan Lions, osvojio je gran pri nagradu u kategoriji "Luxury & Lifestyle" za saradnju s japanskim keramičkim studijom Suna Fujita. Ovo priznanje dodatno potvrđuje sposobnost brenda da poveže tradiciju i inovaciju na jedinstven način.
Svojom sposobnošću da istovremeno ostane veran nasleđu i da odgovori na zahteve savremenog modnog tržišta, Lueve nastavlja da redefiniše standarde luksuzne mode, postavljajući temelje za još veće uspehe u budućnosti.
Ko je Džonatan Anderson, modni mag koji je podigao Lueve na vrh lestvice?
Džonatan Anderson, rođen 1984. godine u Marafeltu, malom gradu u Severnoj Irskoj, odrastao je u turbulentnom periodu Severnoirskog sukoba.
U okruženju obeleženom političkim i društvenim napetostima, Anderson je rano morao da odraste i postane duhovno jak.
Svakodnevne rutine, poput proveravanja automobila od bombe pre odlaska u školu, postale su deo njegovog života. Uprkos tome, njegovo detinjstvo učilo ga je otpornosti i shvatanju koliko su stvari prolazne. "Imao sam toliko sreće što sam odrastao u tome, jer to vas nauči da sve možete izgubiti u tren oka," prisetio se Anderson za medije jednom. No, može se reći da ga je to ojačalo da se bori i dostigne velike visine.
Njegova porodica igrala je ključnu ulogu u njegovom razvoju. Majka Heder predavala je engleski, dok je otac Vili bio poznati ragbista. Anderson ima starijeg brata Tomasa, sada operativnog direktora brenda "JW Anderson", i mlađu sestru Kloi.
Kao tinejdžer, Džonatan je provodio sate kopajući po policama lokalnih prodavnica u potrazi za jedinstvenim komadima dizajnera poput Žana Pola Gotjea. "U Irskoj je ideja o isticanju vrlo neobična stvar," rekao je Anderson, dok je njegovo ekscentrično izražavanje postalo njegov zaštitni znak.
Sa 18 godina preselio se u Vašington, kako bi studirao. Iako je njegova porodica podržavala njegovu odluku, uvek su ga podsećali da ne troši više nego što ima. U Severnoj Irskoj osećao se izolovano, ali u Dupont krugu, gej kvartu gde je živeo, pronašao je zajednicu koja ga je prihvatila. Umesto da se usredsredi na glumu, Anderson je živeo intenzivnim društvenim životom. "Od pristojnog deteta postao sam mentalni slučaj", prisetio se.
Kada su finansije presušile, Anderson se vratio u Irsku i počeo da radi kao prodavac na odeljenju muške odeće u robnoj kući u Dablinu. To je bio period velikih promena u muškoj modi: Tom Ford je unosio glamur u Gučiju, dok je Edi Sliman oblikovao novu mršavu siluetu u Dioru. Anderson je pozajmljivao odeću iz radnje za nočne izlaske, nadajući se da je niko neće oštetiti.
Nakon što je odlučio da se ozbiljnije posveti karijeri, prijavio se na različite fakultete. Londonski koledž modnog dizajna bio je jedini koji ga je prihvatio.
Tokom studija, Anderson je radio kao vizuelni stilista, brinući se o izgledu prodajnih prostora. Njegova saradnja sa Manuelom Pavesi, prijateljicom Mjuče Prade, otvorila mu je vrata sveta visoke mode. Na intervjuu za posao, Anderson je nosio vintidž kućni ogrtač isečen do iznad kolena, uske Dior pantalone i Pradine čizme, što je odmah privuklo pažnju njegovog budućeg poslodavca.
Jedan od anegdotskih trenutaka iz tog perioda bio je kada je, umesto da završi zadatak na izlogu, završio na ulici fotografišući se za "i-D magazin". "Džonatan je uvek bio pomalo oportunista," rekao je njegov kolega Vebster. Andersonova sposobnost da privuče pažnju i izgradi sopstvenu orbitu ljudi postala je ključna za njegov uspeh.
Vrlo brzo je imao svoju ličnu mušku kolekciju 2008. godine pod svojim brendoom "JW Anderson", a kolekcija je doživela veliki kritički uspeh.
Kada je konglomerat LVMH u septembru 2013. godine kupio akcije njegovog brenda i postao manjinski vlasnik, Džonatan Anderson izabran je za kreativnog direktorka brenda Lueve, na čijem čelu je 11 godina.
Živi skromnim životom, uglavnom trošeći svoj novac na umetnička dela, koja preplavljuju njegov dom.
Dizajnira veliki broj kolekcija(samo osam za brend Lueve, a tu je i njegov lični brend, plus posebne porudžbine itd.) i voli da se igra formama, kao što to radi njegova mentorka i sada rivalka Mjuča Prada.
Danas je Džonatan Anderson sinonim za inovaciju i odvažnost u modi, što potvrđuju njegovi uspesi sa brendovima "JW Anderson" i Lueve.
A ovde pročitajte savete Mjuče Prade za žene koje žele biti elegantne:
U nastavku pogledajte isečak sa poslednje revije Verice Rakočević:
Bonus video: