"Postoje komadi odeće koji nikad ne izlaze iz mode: farmerke, bela košulja i Šanelov sako od tvida".
Zaista, Šanelov klasični sako od tvida plasirao se visoko na listi želja modne elite – od princeze Dajane do Bridžit Bardo i Kejt Mos.
Stoga može biti iznenađujuće ukoliko kažemo da je ovaj odevni komad prvobitno inspirisan dizajnom muške odeće.
Naime, Koko Šanel je bila inspirisana muškim ribolovačkim i lovačkim jaknama, koje je nosio vojvoda od Vestminstera, a sa kim je tokom dvadesetih godina bila u emotivnoj vezi. Godine 1954. dizajnirala je sako od tvida za žene, želeći da ih osnaži u borbi za ravnopravnost i pomogne im da se osete moćnijima.
U filmu posvećenom Koko Šanel, a koji je emitovan 2013. godine, postoji citat u kome kaže:
"Najteži deo mog posla jeste da omogućim ženama da se komotno kreću, kao da nisu u kostimu. Da zadrže stav i manire bez obzira na haljinu koju nose, a ljudsko telo je uvek u pokretu."
Ali, uspela je! U sakou od grubog škotskog platna, dame su mogle lagano da se kreću, jer ovaj model prati liniju tela, a rukavi su znatno kraći od uobičajenih.
Imali smo prilku da ga vidimo nebrojano puta na crvenom tepihu, zatim u TV emisijama, na putovanjimakraljevskih porodica i u njihovim zvaničnim posetama. Bio je i neizostavni deo Šanel kolekcija, sa Karlom Lagerfeldom kao kreatorom čak 36 godina. Interesantan je podatak da je potražnja za ovim sakoom naglo skočila, za čak 74 procenata, nakon što je Tejlor Svift osvanula na naslovnoj strani januarskog izdanja magazina Vogue ove godine. Tom prilikom, na sebi je imala upravo Šanel sako iz kolekcije za 2005. godinu.
Glavni urednik Edvard Eninful žarko je želelo da pevačica ponese ovaj bezvremeni komad, a tom prilikom kratko je izjavio: „U pitanju je najviši simbol luksuza, nikada nije izašao iz mode, i nikada neće.”
Evo nekoliko fotografija dama koje su nosile, i još uvek nose ovaj komad odeće, i koje potvrđuju reči legendarnog Lagerfelda.
Žana Moro
Romi Šnajder
Dajana, princeza od Velsa
Klaudija Šifer
Tejlor Svift
Kejt Midlton
Rijana, Kendal Džener, Amal Kluni