Sadam Husein, čovek koji je decenijama vladao Irakom čeličnom pesnicom, imao je i svoj lični, porodični svet, koji je, kao i sve drugo u njegovom životu, bio prožet autoritetom, strategijom – i tradicijom. Njegova prva ljubav i žena bila je Sadžida Talfah, žena s kojom je imao četvoro dece – uključujući čuvenog Udaja i Kusaja.
Rođaci po krvi – spojeni brakom
Sadžida Talfah nije bila slučajna žena u njegovom životu. Bila je ćerka Sadamovog ujaka i njegova bliska rođaka – što u arapskoj kulturi nije neobično. U mnogim delovima arapskog sveta, brakovi među rođacima, posebno između prvih rođaka, smatraju se tradicijom koja jača porodične veze i očuvava "čistotu" loze.
Sadam i Sadžida su odrasli u istom okruženju. Iako je njihov brak bio dogovoren još dok su bili mladi, kažu da je Sadam imao posebno poštovanje prema njoj jer je bila tiha, odana i potpuno posvećena porodici – osobine koje je kao političar izuzetno cenio.
Život u senci moći
Tokom čitave Sadamove političke karijere, Sadžida je ostajala u pozadini. Retko se pojavljivala u javnosti, nije davala izjave, niti se mešala u politiku – što je bila uloga tipična za žene moćnika u konzervativnom društvu tog vremena. Neki izvori tvrde da je živela u stalnom strahu, jer je znala da je Sadam sposoban za sve – od surovosti prema protivnicima, do okrutne discipline u sopstvenoj porodici.
Ljubav, afera i druga žena
Iako mu je Sadžida rodila četvoro dece i bila uz njega decenijama, Sadam se zaljubio u drugu ženu – Samiru Šahbandar, obrazovanu i atraktivnu damu, koja mu je postala druga supruga. Ova ljubavna veza uzburkala je političke i porodične odnose u vrhu režima.
Njegov sin Udaj, poznat po okrutnosti i emocionalnoj nestabilnosti, nasilno je reagovao na očev brak sa Samirom, jer je smatrao da je to uvreda njegovoj majci. U jednoj prilici je ubio Samirinog bivšeg muža, navodno iz ljubomore i besa.
Brak iz tradicije ili interes?
Iako je brak između Sadama i Sadige bio tradicionalan, teško je reći da je bio zasnovan isključivo na ljubavi. Bio je to spoj porodične časti, političke strategije i plemenske lojalnosti, u kojem je ljubav možda postojala – ali nikada nije bila glavni pokretač.
