Ingvar Kamprad

Neverovatni deka: Prvi biznis pokrenuo sa 5 godina, napravio IKEU, ide metroom na posao (FOTO)

Ima 91. godinu i svaki dan ide na posao
Zanimljivosti
23:58h Autor:
Neverovatni deka: Prvi biznis pokrenuo sa 5 godina, napravio IKEU, ide metroom na posao (FOTO)
Foto: Profimedia

Ovo je njegova biografija, kao i priča o uspehu.

Fantastična životna priča jednog od najboljih biznismena svih vremena.Sa pet godina započeo prvi biznis – prodavao šibice u svom selu.

Sa 17 godina osnovao firmu za prodaju sitnica putem kataloga. Za dostavu je koristio seoski kombi za dostavu mleka.

Kao ime firme smislio je reč koja se sastojala od sledećih slova: Početna slova njegovog imena i prezimena, zatim početno slovo farme na kojoj je odrastao, i početno slovo sela: IKEA.

Šibice, ribu, olovke, Božićne čestitke i druge stvari prodavao je biciklom kao tinejdžer. Počeo je da prodaje nameštaj 1947. Pre 50 godina otvorena je prva prodavnica Ikea, a ime prodavnice je kombinacija inicijala njegovog imena i prezimena, njegove porodične farme i obližnjeg sela.

Penzionisao se 1986, „viši savetnik“ kompanije i dalje neumorno radi na svom brendu. Ovog trenutka prodaje 9.500 artikala u 36 zemalja, štampa katalog na 27 jezika.

Otvorena je deseta prodavnica u Kini u februaru ove godine, a kasnije ove godine se planira otvaranje prve u Dominikanskoj Republici. Sva tri sina rade u kompaniji.

Štedljivi preduzetnik leti ekonomskom klasom, posećuje jeftine restorane i oprema svoj dom, uglavnom, IKEA proizvodima.

Kontroverzni život Fiatovog naslednika: Ne izvinjavam se za svoju prošlost! (FOTO)

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Ingvar Kamprad je rođen na jugu Švedske 1926. i odrastao je na farmi Elmtarid, u blizini malog sela Agunnarid.

U ranoj mladosti shvatio je da može da kupi šibice na veliko u Stokholmu i proda ih po fer ceni na malo, uz dobar profit. Reinvestirao je tadašnji profit i proširio na ribu, seme, ukrase za jelku, hemijske i obične olovke.U 17. godini, otac mu je dao lepu nagradu za dobar uspeh u školi.

Šta mislite na šta je potrošio novac?

Nastanak IKEA-e

Ime IKEA je nastalo od Kampradovih inicijala (IK), plus prva slova Elmtarid i Agunnarid, farme i sela, gde je odrastao.

On je nastavio da širi svoje poslovanje na raznu robu, uključujući i novčanike, satove, nakit i čarape. Pošto je prerastao da mušterije obilazi pojedinačno, on to pretvara u neku vrstu improvizovanog rada poštom, zapošljava lokalni kombi koji prevozi mleko, za svoje isporuke.

Fokus na nameštaj

Godine 1947, Kamprad je uveo nameštaj u proizvodnu liniju Ikea-e. Korišćenje lokalnih proizvođača mu je dozvolio da snizi svoje troškove. Nameštaj je bio hit i 1951. godine, Kamprad je odlučio da prekine sa svom ostalom linijom proizvoda i fokusira se na nameštaj. Godine 1953. otvoren je prvi Ikea salon. Salon nameštaja je otvoren zbog pritiska konkurencije.

IKEA je bila u ratu zbog cena sa svojim glavnim konkurentom. Salon je omogućavao ljudima da vide nameštaj, dodirnu ga, osete ga i da budu sigurni u kvalitet pre kupovine.

Konkurencija dovodi do inovacija

IKEA je sada postala poznata širom sveta, zbog svog inovativnog i modernog dizajna.Skoro svi IKEA proizvodi su dizajnirani,tako da mogu biti spakovani u tzv. ravno pakovanje, što smanjuje troškove isporuke, mogućnost oštećenja u transportu svodi na minimum, povećava kapacitet inventara prodavnice i olakšava korisnicima da sami nose nameštaj kući, bez potrebne isporuke. Ali glavni razlog za to je bio pritisak konkurencije prema dobavljačima, koji su, u stvari, bojkotovali IKEA-u, što je primoralo Ikea-u da radi sve sama.

Kada vas sapliću i ometaju: 10 najjačih saveta velikih lidera!

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

VIZIJA

Kampradova vizija je pokretačka snaga koja stoji iza uspeha Ikea-e. IKEA zapošljava dizajnere, koji su dobili brojne nagrade proteklih godina.

Kamprad veruje da kompanija postoji ne samo da poboljša živote ljudi, već da poboljša i same ljude.Samoposluživanje u prodavnici i lakoća sklapanja nameštaja nisu samo kontrola troškova, već i prilika za osećaj samozadovoljstva.

Kamprad je bio veoma lukav u stvaranju organizacione strukture IKEA-e.IKEA je, zapravo, Holandska kompanija, u potpunosti kontrolisana od strane porodice Kamprad, sa različitim holding kompanijama koje rukovode različitim aspektima Ikea-e, kao što su franšiza, proizvodnja i distribucija.

IKEA čak ima investicionu bankarsku granu. Kamprad se u više navrata suprotstavio pritisku da kompanija bude javna, smatrajući da bi to usporilo procese donošenja odluka, koje su omogućile fenomenalan rast.

Devojčica (12) postala milionerka: Od bakinog starog recepta napravila svetski biznis! (FOTO)

Štedljivost i milosrđe

S jedne strane, Kamprad ima reputaciju da je „jeftin“. On ide metroom na posao, a kada vozi, to je stari Volvo.

Glasine kažu da kada boravi u hotelu, ako mu se pije jedan od onih skupih sokova iz minibara, on ga kasnije zamenjuje istim koji je kupio u obližnjoj prodavnici.

Ipak, Ikea ima dugu tradiciju u pomoći zajednici i filantropiji, svaka prodavnica je ohrabrena da podrži lokalne ciljeve, kao i međunarodno pokroviteljstvo UNICEF-a i drugih.

Kompaniju sada zajednički vode tri sina gospodian Kamprada, Peter (44) , Jonas (41) i Matijas (39) , jer njihov otac ne želi da iko ima potpunu kontrolu.

(Izvor: Piplmetar.rs / Profitmagazin)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs