"Niko vam ne zavidi na sposobnostima, već na uspesima. Dok radite, smatraju vas ludim, a kad nešto postignete srećnim.” Ovako je Dušan Radović objasnio fenomen uspeha.
Uspehse teško prašta, a često omalovažava. Uspeh je najčešće osuđen na negativne komentare okoline, koji imaju za cilj da ga učine minornim ili čistim produktom srećnih životnih okolnosti.
Kada jedno dete smatra da je neopravdano, iz nekog razloga manje voljeno, ono postaje agresivno prema onom detetu za koje smatra da je povlašćeno.
Dete koje je najbolji učenik u razredu ne izaziva simpatije svih učenika, već postaje predmet njihove agresivnosti. Kada učiteljica pohvali uspešno dete, to istovremeno kod druge dece izaziva osećanje ljubomore koja žele da i njih učiteljica voli, da ih pohvali.
Ljubomorna deca zaključuju da im je uspešno dete „ukralo” pohvale koje bi oni dobili da to dete nije u njihovom razredu. I zato su zavist i ljubomora druge dece jedan od problema uspešnog deteta.
Uspešni ljudi su često trn u oku onima koji ništa nisu postigli
Uspešni ljudi su često trn u oku onima koji ništa nisu postigli