Specifična stvar se dešava na putu za posao ovih dana: mnogo devojaka i mladih žena u provokativnoj garderobi odlazi na radna mesta. Složićete se, da ste više puta videli službenicu u nekoj državnoj instituciji u farmerkama ili vas je kod lekara primila medicinska sestra u prekratkoj suknji. Naravno, ova pojava nije vezana samo za naše prostore, piše cosmopolitan.rs.
U poslednje vreme, velike svetske kompanije su se malo više pozabavile izgledom svojih zaposlenih i pooštrile kodekse oblačenja na radnom mestu. Uvedene su i specijalne kontrole i kazne za prekršioce diktiranih pravila. Zabranjene su mini suknje, topovi, otkivena oblast oko pojasa i, naravno, japanke.
Obučena da zadivi
Neki eksperti iz domena karijere misle da ovakav vid seksi stajlinga na poslu ima veze sa demonstracijom nezavisnosti i da je nameran odabir provokativne garderobe. Stručnjaci smatraju da žene, pogotovo mlađe, na taj način, pokazuju specifičnu vrstu stava koji govori „Svoja sam, ponosna sam da budem JA!“. Nekada se žene ne oblače da bi fascinirale svoje kolege, nego da bi oduševile same sebe.
Na devojke, koje su u dvadesetim, posebno utiče ovaj trend zato što im se preko medija govori da su one te koje su za „volanom“ svoga života. Ne treba zanemariti da su poznate ličnosti koje dobijaju mnogo medijskog prostora, a čiji imidž utiče na mlade, takođe u svojim dvadesetim.
U svetu postoji odavno, a kod nas sve više firmi uvodi, takozvani, „neobavezni petak“ (casual friday). Tada je zaposlenima dozvoljeno da dođu „opuštenije“ obučeni. Ali tu dolazi do problema: ako vam je „neobavezni petak“ svaki dan u nedelji, šta obući taj, peti dan?
Ranije se očekivalo da se tada nose helanke, malo kraća suknja, majica otvorenih ramena, jarke boje... ali sada je vrlo teško odrediti tu granicu. Ako se ovo pomeša sa novim trendom mladih da svuda idu malo ležernije obučeni, rezultat su - duboki šlicevi i gola leđa u kancelariji. Jedno je sigurno, sve više ljudi uviđa ovu pojavu i ne odobrava je.
Cena provokativnosti
Istraživanja objavljena u listu Psihologija žena pokazuju da ovakav vid oblačenja utiče na stavove ljudi. Ispitanicima su pokazane slike poslovnih žena obučenih umereno (pantalone, košulja, ravne cipele, minimum šminke) i provokativno (kratka suknja, visoke potpetice, jaka šminka, bodi). Čak i ako su učesnici istraživanja odredili seksi obučenu ženu kao direktora, smatrali su je manje inteligentnom i manje sposobnom od one koja je bila obučena „zatvorenije“. Da, ovde postoje dupli kriterijumi!
„Muškarci nemaju puno izbora kod odabira garderobe za posao“, objašnjava Piter Glik, autor istraživanja. „Ali zato što žene imaju toliko mogućnosti, ljudi prave mnogo zaključaka na osnovu toga kako one predstavljaju sebe“.
Nažalost, žene su i dalje svrstavane u tri kategorije: domaćica, žena sa karijerom i seks bomba. Tako da ako se desi da „naginjete“ ka jednoj od ovih kategorija, to može da utiče na vaš „ugled“ u drugoj. „Problem“, kaže Glik, „jeste taj što u medijima viđamo sve više provokativno obučenih žena, a u privatnom životu to može biti nezgodno.“
Gde povući granicu
U poslovnoj areni stalno morate da imate na umu da ono što nosite utiče na ukupnu sliku koju stvarate o sebi. Ako nemate osnovnu ideju kako biste se obukli, par saveta: prvo - uvek budite čisti i uredni, drugo - uklopite se u okolinu. Obratite pažnju šta nose drugi, pogotovo oni na pozicijama koje vi poštujete.
Situacija u kojoj uvek morate strogo da se držite pravila oblačenja je razgovor za posao, bez obzira koliko vam se čini da je kompanija moderna. Neke struke nude više slobode. Za ona zanimanja koja su sada u trendu - grafički dizajn, PR, marketing, veb-dizajn, menadžer društvenih mreža, neformalnija i blago provokativna garderoba, frizura i šminka su odgovarajuće.
Konzervativnom načinu oblačenja tu nema mesta... ali, naravno, postoje granice. Na kraju, ne mora ocena vaše seksualnosti na radnom mestu da bude nula, ali ako želite da izgledate kao profesionalac i da vas ljudi na poslu shvataju ozbiljno veliki šlic sačuvajte za subotu uveče.