Ne vrti se sve oko novca

Zašto ne treba da robujete stvarima

Iako su današnje generacije bogatije od svojih baka i deka, to ne znači da su i srećniji od njih. Novcem ne možete da kupite zadovoljstvo, a kada ispunite vaše osnovne potrebe, bogatstvo ima mali uticaj na ukupnu dobrobit
Lifestyle 18.12.2013. - 19:08h Autor: index.hr
Foto: Thinkstock

Pravo je vreme sada, uoči novogodišnjih praznika i pomame oko kupovine tokom ovog doba u godini, da otkrijemo poneku činjenicu o materijalizmu i o tome zašto bi trebalo da ga izbegavate, jer bogatstvo ne znači nužno i sreću.

 

1. Depresija

 

U poređenju sa svojim dekama i bakama, mlađe generacije odrastaju u većem bogatstvu, ali i sa manje sreće i većim rizikom od depresije. Oni koji pate za bogatstvom, imaju tendenciju da budu manje zadovoljni u životu i svakodnevno osećaju manje pozitivnih emocija. Životno zadovoljstvo u direktnoj je vezi sa što manjim materijalističkim vrednostima.

 

 

2. Materijalizam može da uništi vezu

 

I dok ne postoji direktna veza između bogatstva i sreće, postoji ona između bogatstva i nesreće u vezi ili braku. Istraživači su tako proučavali 1700 parova i otkrili su kako su parovi sa višim primanjima imali i lošiji bračni odnos, to jest osećali su se slabije povezani sa partnerom. Takođe, kod onih koji teže bogatstvu, dokazano je i znantno niži nivo saosećanja.

 

3. Poslovni aspekt

 

Jedno australijsko istraživanje iz devedesetih godina otkrilo je kako su velika ambicioznost i konkurentnost povezani i sa većom nivoom materijalizma.

 

4. Novac ne kupuje sreću

 

Iako mnogi misle kako bi da su bogatiji, bili i srećniji, više istraživanja je dokazalo da ne postoji korelacija između novca i sreće. Nakon što ispunimo osnovne potrebe, bogatstvo ima mali uticaj na našu ukupnu dobrobit i sreću.

 

5. Narcisoidnost

 

Potrošačka kultura doprinosi razvoju narcisoidnosti i sebičnog ponašanja. Osobe koje su zavisne od materijalnih vrednosti se ophode prema drugima sa više arogancije, tražeći moć i prestiž, kako bi prikrili osećaj unutrašnje praznine i nedostatka samopoštovanja.

 

6. Nesigurnost

 

Nadovezujući se na prethodnu tezu, materijalističko vrednovanje stvari podstiče i nesigurnost pojedinca. Konzumerizam se promoviše kao put do sebe i društvenog napretka, dok nezadovoljstvo zapravo i dalje ostaje ili se produbljuje.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...