Obratite pažnju

Šta nam bes govori: Kako potiskivanje emocija utiče na naš organizam

Problem sa potiskivanjem emocija je što mogu da se nagomilaju do te mere da u jednom trenutku eksplodiraju, povređujući druge ili vas same i izazivajući fizička oboljenja i depresiju
Lifestyle 12.01.2015. - 16:11h Autor: bizlife.rs
Foto: Thinkstock

Psihoterapeut doktorka Andrea Brand navodi nekoliko stvari koje bi trebalo da znate o besu da biste mogli da vodite svoj život u miru sami, bez kajanja zbog svojih reakcija odnosno nereagovanja u određenim situacijama.

 

Kao deci, roditelji su vam sigurno govorili da prestanete da besnite ili da prestanete da plačete, i takve modele ponašanja ste verovatno zadržali i danas. To vas je naučilo da bi takve emocije trebalo izbegavati.

 

Da li se prepoznajete - OVDE pročitajte navike izuzetno osetljivih ljudi.

 

1. Potisnuti bes je poput vulkana

 

Problem sa potiskivanjem emocija je što mogu da se nagomilaju do te mere da u jednom trenutku eksplodiraju, povređujući druge ili vas same i izazivajući fizička oboljenja i depresiju.

 

Zbog kojih 6 životnih odluka nikada nećete zažaliti saznajte OVDE.

 

2. Bes pokušava da vam skrene pažnju na nešto

 

Kroz bes vaš mozak pokušava da vam skrene pažnju na veći problem. Ukoliko ignorišete emociju, ignorišete i problem.

 

3. Telo vam govori kada ste besni

 

Bes se često javi tako naglo da i ne prepoznate da ste se razbesneli pre svoje reakcije. Kada naučite da prepoznate šta bes čini vašem telu, na primer, gorite u licu ili osećate bol u glavi - naučićete i da odložite svoju reakciju.

 

4. Reakcije možete kontrolisati

 

Impulsivnost je izbor. Kada osetite da vas savladava bes, uvek možete da odložite svoju reakciju, dajući sebi vremena da ponovo razmotrite situaciju.

 

OVDE pročitajte kojih 10 stvari treba da prestanete da radite da život ne bi prošao pored vas!

 

5. Vaše detinjstvo vas još uvek povređuje

 

Možda vas je roditelj grubo kritikovao kada ste bili mali, rekao da ste glupi ili lenji, ili vas je vršnjak ismevao. Takvi događaji ostavljaju posledice u vidu straha od kritike ili poniženja. Zbog toga, danas kada se nađete u situaciji da vas kritikuju ili možda samo našale sa vama, vaša reakcija je izliv besa. Razmislite dobro koliko zaista to ima veze sa tim ljudima, a koliko sa onima koji su vas povredili kada niste znali kako da se nosite sa tim.

 

6. Izlivi besa uništavaju veze

 

Kada u besu pokušavate da razgovarate sa svojim partnerom, ništa nećete postići. Nadjačavate se, ne slušate šta drugi ima da kaže, razmišljate samo kako da dobijete ovu bitku, ali na kraju ste oboje gubitnici. Ovakav način komunikacije može dovesti do toga da "hodate na prstima" oko svog partnera ili on oko vas iz straha da ne započnete svađu.

 

OVDE pročitajte 5 razloga zašto je dobro da se ponekad isplačete!

 

7. Budite svesni zašto i kako reagujete

 

Bes sa kojim se nosite na nezdrav način, sprečiće vas, i one koje volite, da od života, i jedni od drugih, dobijete ono što želite.  Kada postanete svesni zašto i kako reagujete pronaći ćete ispravan način da se nosite sa negativnim emocijama.

 

Prvo što morate da uradite, jeste da identifikujete probleme i da prihvatite odgovornost. Budite iskreni prema sebi i sagledajte šta je bes učinio sa vašim odnosima sa ljudima. Zatim može započeti proces učenja, na koji način da pristupite i kako da se nosite sa svojim osećanjima. Kada rešite da promenite način na koji razmišljate i reagujete, preuzeli ste kontrolu nad svojim životom. Naučite da oprostite i da nastaviti sa svojim životom.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...