“ZASADI DRVO” - SIMBOL ZAJEDNIŠTVA I ODRŽIVOSTI SADA NA KORAK DO MILION SADNICA

Projekat “Zasadi drvo”, koji su pokrenule kompanije WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, danas je na pragu ostvarivanja svog cilja– milion posađenih sadnica.

Lifestyle
10:39h Autor:
“ZASADI DRVO” - SIMBOL ZAJEDNIŠTVA I ODRŽIVOSTI SADA NA KORAK DO MILION SADNICA
Foto: Promo

Od inicijalne ideje do stvaranja “zelenog talasa”, projekat je kroz šest uspešnih ciklusa postao simbol posvećenosti izgradnji održivog okruženja za buduće generacije. Iza ovog uspeha stoji snaga zajedništva, sinergija svih partnera i iskrena ljubav prema prirodi.

POČETAK ZELENE PROMENE – OD CILJEVA DO STVARNOSTI

Pokrenut 2019. godine sa ambicioznim ciljem da podigne svest o važnosti sadnje drveća, projekat „Zasadi drvo“ započeo je svoju misiju. Prvi korak – sadnja 50.000 sadnica na 34 lokacije – delovao je kao veliki izazov, ali posvećenost volontera i ogromna podrška partnera i zajednice omogućili su da projekat iz godine u godinu premašuje sva očekivanja. Svake godine postavljeni su novi ciljevi i ostvarivani impresivni rezultati: posađeno je više od 100.000 sadnica, zatim je dupliran njihov broj, a kad je pređen prag od pola miliona, zacrtan je još ambiciozniji cilj – milion posađenih sadnica širom Srbije. Ovaj broj nije samo statistika – on je simbol budućih šuma, zelenih oaza, regulatora temperaturnih uslova, staništa za biljke i životinje, a pre svega – pluća naše zemlje. Snaga partnerstva bila je ključna za uspeh, jer su svi radili na ostvarivanju zajedničkog cilja – stvaranja boljeg i zdravijeg okruženja za sve.

Zasadi drvo
foto: Promo

STRUČNE DISKUSIJE I KONKRETNE AKCIJE

Tokom šest ciklusa projekta organizovani su brojni forumi i konferencije, koji su okupljali stručnjake, institucije, kompanije i građane kako bi razgovarali o ekološkim izazovima i održivim rešenjima za očuvanje prirodnih resursa. Ove diskusije su bile ne samo prilika za razmenu znanja i iskustava već i za pokretanje konkretnih akcija koje imaju za cilj stvaranje dugoročnih rešenja za zaštitu životne sredine, u skladu s misijom projekta.

Zasadi drvo
foto: Promo

KREIRANJE BUDUĆNOSTI ZNANJEM I AKCIJOM

Od samog početka, projekat “Zasadi drvo” prerastao je u mnogo više od same akcije sadnje. Ozelenjeno je 38 gradova i opština širom Srbije, uključujući Beograd, Novi Sad, Niš, Suboticu, Šid, Vrnjačku Banju, Kraljevo,Gornji Milanovac i mnoge druge. Pored toga, posebna pažnja posvećena je i edukaciji – organizovano je više od 45 edukativnih radionica za decu, kako bi se upoznali sa značajem ekologije u okviru konkretnih aktivnosti. Jedna od značajnih inicijativa bila je „Gledaj kako rastemo“, tokom koje su prvaci osnovnih škola, dve godine za redom, širom zemlje učestvovali u sadnji sadnica. Ideja je bila da zajedno sa sadnicama rastu i razvijaju se i sami učenici.

Zasadi drvo
foto: Promo

OČUVANJE PRIRODE

Na mestu očišćene deponije u Bačkoj Palanci, koja se prostirala na čak dva hektara, posađeno je 6.500 sadnica bagrema i sibirskog bresta, čime je taj prostor pretvoren u pravu zelenu oazu. Uključivanjem više od 500 volontera, kao i uz podršku organizacija i javnih ličnosti, stvorena je snažna zajednica koja je dokazala da je zajednički rad ključ za postizanje promena u lokalnim zajednicama.

Zasadi drvo
foto: Promo

MEDIJSKA SNAGA I DRUŠTVENA ODGOVORNOST

Strateškom upotrebom medijskih kanala i društvenih mreža, kompanije WMG i dm drogerie markt uspešno su podigle svest o ekološkoj odgovornosti širom Srbije. Brojne objave, podkasti, specijalizovane akcije i više od 2.000 medijskih objava efikasno su ukazali na važnost očuvanja prirode. Osim toga, građani su na poklon dobili dva murala, u Beogradu i Čačku, koji simbolizuju posvećenost ovom projektu.

Značaj projekta “Zasadi drvo” nije prošao nezapaženo. Projekat je dobio priznanje „honourable mention“ na takmičenju Global Media Awards, organizovanom od strane International News Media Association (INMA), čime je prepoznat i na svetskom nivou. Na festivalu CSR nagrađen je priznanjem „Kampanja sa svrhom“ kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja u Srbiji. Pored toga, osvojio i GRAND PRIX Upravnog odbora Francusko-srpske privredne komore.

Zasadi drvo
foto: Promo

NA KORAK DO NAŠIH PRVIH MILION

Danas, nakon šest uspešnih ciklusa, “Zasadi drvo” je na korak do prvih milion posađenih sadnica. „Zasadi drvo“ nije samo projekat – to je pokret koji ne poznaje granice, svakim danom raste i širi se. Ovaj projekat pokazuje kako spoj ljubavi prema prirodi, predanosti zajednici i odgovornosti prema budućim generacijama stvara nešto veliko, nešto što traje i ostaje.

Projekat „Zasadi drvo“ pokrenule su kompanije WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, Instituta za šumarstvo i JKP „Zelenilo Beograd“.

Zasadi drvo
foto: Promo

Za nekoliko dana biće posađena milionita sadnica u okviru najvećeg ekološkog projekta u Srbiji. „Zasadi drvo“ nije samo inicijativa za pošumljavanje, već pokret koji menja pogled na prirodu. Svaka posađena sadnica postaje simbol zajedničke odgovornosti prema planeti. Ovaj projekat pokazuje da ništa nije nemoguće – nakon šest ciklusa, cilj koji je pre nekoliko godina delovao kao san sad je realnost: milion sadnica širom zemlje. Srbija je postala zemlja u kojoj zelene oaze nisu više samo budućnost, već svakodnevna stvarnost.

Zasadi drvo
foto: Promo
Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs