Šta ugostitelji prvo primete kada im uđete u restoran? Ne sude vam na osnovu vašeg izgleda, ali ovo ponašanje ne podnose

Ovo su stvari koje konobari odmah primećuju o vama kada izađete na večeru u restoran

Lifestyle
Šta ugostitelji prvo primete kada im uđete u restoran? Ne sude vam na osnovu vašeg izgleda, ali ovo ponašanje ne podnose
Foto: Shutterstock

Kada uđete u restoran, verovatno ćete primetiti koliko su ljubazni domaćini i konobari, kakav je ambijent, kakva je kuhinja na meniju i ko još tamo večera. Ali niste jedini koji uzima u obzir svoje okruženje. Konobari restorana takođe vas verovatno procenjuju i utvrđuju kakav ćete gost biti.

„Posao konobara vas uči kako da čitate ponašanja ljudi za bakšiš“, rekla je za HuffPost Keli Enis, koja je radila taj posao oko 15 godina. „Kada priđete stolu, možete reći da li su loše raspoloženi, da li su u žurbi… Sve je u razumevanju govora tela i brzom razvijanju odnosa.

Žena, Devojka, Restoran
foto: Shutterstock

Pitali smo dugogodišnje restoranske konobare šta su primetili o svojim gostima kada su večerali i zašto je to važno za njihov posao.

-Oni posmatraju kako reagujete kada se predstavljaju: Kada konobar prvi put dođe do vašeg stola, da li se mrštite na meni skrštenih ruku? Da li prestajete sa onim što radite i slušate ih?

„Bilo je ljudi koji bi ušli... i jedva da su te prepoznali i nisu mogli da se sete kako izgledaš“, priseća se Čak Anderson, koji je bio konobar oko 20 godina. Rekao je da čak i samo pozivanje vašeg konobara po imenu i izgovaranje „molim vas“ i „hvala“ pomera granice.

„Za mene, najveći pokazatelj da će neko biti prijateljski nastrojen, ili barem ljubazan, jeste kontakt očima“, rekao je Daron Cardosa, bivši konobar oko 25 godina i bloger The Bitchi Vaiter. On misli da kupci često ne prepoznaju kako jednostavni gestovi poput ovog mogu poboljšati odnos između njih i njihovog servera.

Restoran, Par, Večera, Konobar
foto: Thinkstock

-Oni mogu mnogo reći o dinamici za vašim stolom: Kada sednete za svoj sto, serveri obično primete s kim večerate, objasnio je Sajmon K., koji ima oko šest godina iskustva u posluživanju.

„Da li su to dva prijatelja? Da li je to sastanak? … Te stvari izvučete samo tako što razgovarate sa gostima i saznate zašto su tamo“, rekao je on.

Ako su deca za stolom, Sajmon pokušava da utvrdi koliko se lepo ponašaju: „Ne znaš koliko su roditelji opušteni u pogledu držanja deteta na svojim sedištima ili puštanja da trči po restoranu, ili koliko đubreta ispod stola će biti.”

Uočavanje ovih tipova detalja može pomoći serveru da proceni koliko će pažnje trebati svakom gostu, kako rasporediti narudžbine, koliko će vremena trajati čišćenje i kako može izgledati ukupan račun.

Još jedno veoma važno zapažanje za servere je kako se ponašate prema drugima za svojim stolom.

„Ako neko prezire svog supružnika, svog partnera ili svoju decu, onda nemate mnogo nade da će se bolje ophoditi prema vama“, rekao je Cardosa.

Restoran, Dete, Mama, Majka, Bonton
foto: Thinkstock

-Oni primećuju način na koji naručujete: Traženje zamene i podela računa su obično prihvatljivi. Ali ovakvi zahtevi bi trebalo da budu logični, objasnio je Cardosa. Na primer, traženje da se jeftin sastojak zameni skupim se verovatno neće desiti.

„Ne možete samo da kažete: ’Ne želim paradajz, ali mogu li umesto njih da dobijem škampe‘“, rekao je on. "To je definitivno dodatna naknada."

A što se tiče podele računa, „ako neko želi … da podeli flašu vina na tri načina i … predjelo na dva, a zatim jela na četiri načina, to će biti zaista zbunjujuće“, rekao je Sajmon.

Ove vrste prekomernih zahteva mogu da vas nateraju da smatrate da imate pravo ili da nemate pažnju konobara.

Restoran, Par, Večera, Dosada
foto: Shutterstok

-Oni to shvataju ako loše upravljate vremenom: "Postoji ona izreka: 'Vaš nedostatak upravljanja vremenom nije moj problem.' ... Tako se osećam prema ljudima koji su u žurbi", rekao je Cardosa.

Kada je radio na Tajms skveru, često su mu mušterije dolazile i govorile da im se žuri da idu na predstavu.

„Znali ste da je predstava u 8 sati. Nije moja odgovornost da učinim da vaša hrana ima prednost u odnosu na druge ljude jer je sada 7:15, a vi tek stižete“, rekao je.

Još jedan primer lošeg upravljanja vremenom: Kada se kupci pojave u restoranu nekoliko minuta pre nego što se zatvori, iako znaju da će se uskoro zatvoriti.

„Poslednja stvar koju želite... je da imate ovaj sto u poslednjem trenutku koji naručuje tri stvari, a zatim se zadržava dva sata“, rekao je Sajmon. „Rad u restoranu je bukvalno najzamorniji posao... i zaposleni žele da idu kući.

Restoran, Francuska, Pariz
foto: Shutterstock

-Oni NE MOGU da procene kako ćete ih tretirati na osnovu vašeg izgleda:

Bez obzira da li su klijenti u elegantnom odelu ili nose majicu i šorc, serveri su rekli HuffPost-u da nikada ne možete reći kako će se ponašati prema konobaru, koliko će potrošiti ili koliku će dati napojnicu samo na osnovu izgleda.

U stvari, Enis se seća da je jedna od njenih redovnih mušterija izgledala kao beskućnik, ali je zapravo bila jedna od najboljih potrošača.

„Naučila sam da nikada ne sudim knjigu po koricama“, rekla je ona. "To bi mogla biti najbolja knjiga koju ste pročitali."

Ali najvažnija stvar na koju serveri obraćaju pažnju jeste da li se prema njima odnosite s poštovanjem? Ako ignorišete svog konobara svaki put kada prođu pored vašeg stola ili puckate prstima na njih da vam brže donesu hranu i piće, verovatno će se osećati nepoštovano.

„Uvek smo imali ovakav način razmišljanja „Ja sam konobar, a ne tvoj sluga“,“ rekao je Anderson. „Mislim da mušterije treba da zapamte da se od tog posla mnogo ljudi izdržava… A svest o tome ko vas "služi" i pružanje malo milosti omogućiće vama kao mušteriji da imate mnogo bolje iskustvo u restoranu.“

Bonus video:

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs