Evo zašto nikada nećete videti pilota da nosi veliku bradu: Razlog je vrlo opasan i bizaran

Ako dosad niste videli pilota sa velikom bradom, šanse da ćete ga uopšte videti su nikakve. Zato postoji razlog koji se tiče bezbednosti.

Lifestyle
21:09h Autor:
Evo zašto nikada nećete videti pilota da nosi veliku bradu: Razlog je vrlo opasan i bizaran
Foto: Nick White / Carte Blanche / Profimedia

Ako ste ikada obratili pažnju na pilote dok ulazite u avion ili ste ih zapazili na društvenim mrežama, možda ste primetili jednu neobičnost – većina njih uvek je obrijana. Ova praksa nije stvar estetskog izbora, već se tiče bezbednosti i može biti pitanje života i smrti.

Jedan od ključnih razloga zašto piloti ne nose bradu leži u upotrebi kiseoničkih maski u slučaju vanrednih situacija. U svom videu na Jutjubu, Džek D. Films objašnjava da, kada pilot stavi kiseoničku masku u situacijama opasnosti, maska mora formirati čvrst pečat oko lica kako bi pravilno isporučila potrebnu količinu kiseonika, piše "Najžena".

Pilot
foto: RubberBall / Alamy / Profimedia

Kako brada ometa rad maske?

Brada može ometati pravilno prijanjanje maske za lice, što može dovesti do curenja kiseonika i nesrećnih posledica. U kritičnim trenucima kada je kiseonik neophodan za preživljavanje, curenje kiseonika zbog neadekvatno priljubljene maske može značiti razliku između života i smrti. Zbog toga se piloti obično drže pravila da budu obrijani kako bi se obezbedila maksimalna sigurnost prilikom eventualnog korišćenja kiseoničkih maski.

Da li je ovo pravno pitanje?

Iako ova praksa nije striktno regulisana zakonom, većina avio-kompanija ima smernice koje podstiču ili zahtevaju od pilota da budu obrijani. Na primer, američka avio-kompanija Delta dozvoljava pilotima da nose zaliske, sve dok ne padaju ispod sredine njihovog uha. Brkovi su dozvoljeni, ali moraju biti uredni i ne smeju prelaziti preko uglova usta. Međutim, nošenje brade je zabranjeno, upravo zbog mogućnosti da u vanrednim situacijama kiseonička maska ne prijanja pravilno.

Pilot
foto: Ailike Creative / Panthermedia / Profimedia

Preporuke iz prošlosti i danas

Još 1987. godine, Federalna administracija za vazduhoplovstvo (FAA) izdala je smernice o efikasnosti kiseoničkih maski kod članova posade sa bradom. U zaključku dokumenta, navedeno je da brada i brkovi mogu značajno smanjiti efikasnost maske, što je navelo mnoge avio-kompanije da postave striktna pravila. Portparol FAA je objasnio da oni nemaju propis koji zahteva čisto brijanje, ali su mnoge avio-kompanije usvojile ovu praksu iz predostrožnosti.

Bezbednost iznad svega

Iako ne postoje univerzalni zakoni koji nalažu pilotima da budu potpuno obrijani, ova praksa je postala standard u većini avio-kompanija kao ključni deo sigurnosnih protokola. Piloti se pridržavaju ovih smernica kako bi se osiguralo da su u svakom trenutku spremni da pravilno koriste opremu koja može spasiti živote, uključujući i kiseoničke maske.

Bonus video:

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs