Za kvalitetniji život

Kako da sagledate dobru stranu svega: 6 saveta za pozitivnije misli i srećniji život!

Meditirajte, pišite, uživajte sa porodicom i prijateljima, jer sve to stvara pozitivna osećanja, a ona kreiraju pozitivne misli koje vas automatski čine sposobnim da vodite srećniji život
Lifestyle 15.09.2014. - 19:27h Autor: B.M.
Foto: Shutterstock

Kada nešto pođe po zlu ili onako kako nismo ni očekivali ni želeli, emocije koje nas savladaju teško da smo želeli. Logično je biti uznemiren, ljut ili se osećati krivim u negativnim situacijama, pa to pripisujemo "normalnoj reakciji" na okolnosti. Ali ne bi trebalo.

 

Istraživanja pokazuju da je sreća češće stvar izbora nego prostog sticaja okolnosti, a to je zato što se priroda svake situacije definiše isključivo ličnom kategorizacijom. Drugim rečima, negativan stav može izgledati kao logična reakcija, ali to ne znači da treba da usvajamo takav obrazac ponašanja - piše Hafington post.

 

Nije tako teško biti jedan od onih koji u svemu vide vedriju stranu, samo je nekim ljudima potrebno malo više vežbe. Zato pročitajte ovih 6 saveta koji će vam pomoći da sagledate dobru stranu svega i nabacite osmeh na lice!

 

Zašto je smeh dobar za vaše zdravlje, saznajte OVDE.

 

1. Ne preterujte sa optimizmom

 

Uprkos popularnom verovanju, ljudi koji misle pozitivno nisu ljudi koji stalno vide svet kroz ružičaste naočare. Treba da naučite da budete realistični optimista - kaže psiholog Džofri Suprina.

 

"Mnogi misle da optimisti vide SAMO dobru stranu, a ignorišu sve ostalo. Realistični optimisti prepoznaju i pozitivnu i negativnu stranu, ali svoju energiju i vreme usmeravaju na onu stranu koja može imati pozitivan rezultat" - kaže Suprina.

 

Vežbajte svesnost

 

Razlika između ljudi kod kojih pozitivno preovladava nad negativnim leži u njihovoj tački gledišta. Džofri Suprina smatra da većina negativnih misli leže u nesvesnom, da ih i ne primećujemo.

 

"Optimisti uzimaju te negativne misli u razmatranje i čine sve da ih okrenu u svoju korist, pa samim tim i u pozitivne misli" - objašnjava Suprina.

 

OVDE pročitajte koje 3 negativne misli treba odmah da odstranite kako vam ne bi zauvek zagorčale život!

 

Izbegavajte "etiketiranje" svojih misli

 

"Ako želite da postanete optimista, morate dići ruke od definisanja svake misli. U društvu u kojem živimo postoji tendencija da se što pre nešto oceni kao dobro ili kao loše, a to ne valja" - misli Suprina.

 

Jedan od načina da to izbegnete jeste kroz svesnost. Udubljivanjem u vežbu, više ćete prepoznavati misli koje vam prolaze kroz um, a kao rezultat javiće se sposobnost da se suočite sa njima.

 

"Posao svakog ko želi da prestane da bude pesimista jeste prepoznavanje da su te misli upravo i samo to - misli, ne činjenice. Zatim dolazi vreme da svojim šablonima u razmišljanju postavite izazov, a u tom trenutku svesnost i meditacija stupaju na scenu" - kaže psihoterapeut Kortni Gregori.

 

A kada negativno mišljenje daje pozitivne rezultate, saznajte OVDE.

 

4. Hranite svoju pozitivnost

 

Jedini način da ojačate neku svoju sposobnost jeste da izgradite navike koje će vam biti podrška u tom ponašanju. To funkcioniše i kada je u pitanju pozitivno razmišljanje. Džofri Suprina savetuje da, ako želite da postanete pozitivnija osoba, treba da uvedete u svoju rutinu aktivnosti koje jačaju poitivne emocije.

 

Studije su pokazale da vežbe poput meditacije i pisanja, kao i provođenje vremena sa porodicom i prijateljima, mogu da pojačaju pozitivna osećanja. A pozitivna osećanja stvaraju pozitivne misli.

 

OVDE otkrijte 5 koraka koji vas vode do čistog uma - otklonite misli koje vam kradu vreme i pažnju!

 

5. Posvetite se i inspirišućim razgovorima sa samim sobom

 

Teško je naći osobu koja nikada nije bila bar malo samokritična, uključujući i optimiste. Džofri Suprina kaže da je razlika u tome što oni preokreću negativne misli u nešto delotvorno.

 

"Optimisti ponekad imaju negativne misli i oštre razgovore sa samim sobom, ali se razlikuju po tome što će oni biti svesni svega i uraditi nešto povodom toga. Oni jednostavno odbijaju takve misli i pronalaze novi fokus" - objašnjava psiholog.

 

6. Okružite se pozitivnim ljudima

 

Neželjene situacije najviše i najlakše utiču na stvaranje negativnih misli. Studije ukazuju da je stres jedan od najčešćih uzroka, a što ste pod većim stresom, verovatnije je i da će uticati na vaše misli.

 

Kako da se oslobodite stresa pomoću ishrane, otkrijte OVDE.

 

Sa druge strane, studije su pokazale i da sreća veoma pomaže. Kako bi zadržali svoj optimizam na duge staze, pozitivne osobe se okružuju ljudima i stvarima koji će na njih uticati pozitivno. Kao rezultat toga, njihovi životi su daleko srećniji, svetliji i kvalitetniji.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...