Ove godine, Kanski festival na kome se tradicionalno dodeljuje Zlatna palma je uveo novo pravilo "stidljivosti". Ko god dobije najveće priznanje na Filmskom festivalu u Kanu, učiniće to u skromnijoj odeći, odnosno onoj koja vise sakriva nego što otkriva i to zajedno sa svima ostalima koji prisustvuju premijerama ove nedelje. Čini se da je to poenta upravo objavljenog festivalskog dress koda koji zabranjuje potpunu golotinju „iz razloga pristojnosti“, voluminozne siluete i ekstra dugačke šlepove koji ometaju pravilan protok gostiju i komplikuju sedenje.
Zašto je organizacija odlučila da javno objavi ova nova pravila dan pre početka festivala, ostaje misterija. To bi mogao biti odgovor na nedavni porast metodičnosti i oblačenja bez odeće na crvenim tepisima događaja poput dodele Gremija i Met Gala - dva trenda koji su se pokazali neodoljivim za poznate ličnosti. Na kraju krajeva, što više pokazujete sebe ili lik koji igrate, to postajete viralniji.
Festival je sveti događaj za filmski svet, pa je razumljivo da organizatori žele da održe nivo pristojnosti. Ali istina je da je Kroazet – čuvena promenada koja prolazi kroz Kan – mesto gde su se pravila uvek kršila. Bilo da je na crvenom tepihu, na foto-sesijama ili na ekranu u nekim od najdubljih i najinovativnijih filmova kinematografske istorije, Kanski filmski festival je uvek nagrađivao preuzimanje rizika.
Istorijski gledano, Kan nam je dao mnoge kultnih modnih trenutaka – izglede koji su bili buntovni, subverzivni i, naravno, bez izvinjenja seksi. Bjanka Džeger i Pam Anderson su hodale kako bi današnje It devojke mogle da trče, ostavljajući utisak u providnim haljinama, vrućim pantalonama i kožnim korsetima. Pre nego što se Bela Hadid pojavila na festivalu u crvenoj haljini Aleksandra Votjea koja je izgledala kao da će je jedan šapat vetra odneti sa njenog tela i odneti u Sredozemno more, Mila Jovović je proslavila premijeru filma „Peti element“ u jedva vidljivoj haljini princeze ratnice sa strateški postavljenim perlama Džona Galijana.
A pored spektra preterano seksi izgleda viđenih na crvenom tepihu u Kanu tokom godina, bilo je i glumica koje su prekršile različita pravila. Kristen Stjuart i Džulija Roberts su poznate po tome što su skinule potpetice i bose hodale po crvenom tepihu, dok je Uma Turman prkosila zabrani ravnih cipela i nosila par elegantnih sandala sa kaiševima uz haljinu. I zaista, ove žene nisu bile ništa manje glamurozne ili šik bez svojih štikli. U stvari, to im je dalo dodatnu dozu francuskog šika – izvesne modne iskre koju dress kod ne može ukrotiti.
Ironično, festival se održava na samo nekoliko koraka od plaža Francuske rivijere, gde se meštani bezbrižno sunčaju u toplesu. Nema ništa loše u golotinji ili upečatljivim siluetama ili bosim nogama na crvenom tepihu, sve dok je izbor haljine individualan, a ne samo marketinški trik. Zanimljivo je što su i ove godine dive išle protiv ustaljenih pravila i bile na granici prkosa prema festivalskim propisima, jer ipak u Kanu, modne buntovnice su često zvezde predstave.
U galeriji pogledajte neke od najupečatljivijih stilskih trenutaka u istoriji festivala koji su kršili pravila.