Roditelji muslimani su mi tražili da u školu uvedemo jelovnik bez svinjetine: Učiteljica Iva tim danima deci daje jabuke

Učenici u osnovnim školama jednom nedeljno dobijaju svinjetinu za užinu, što stvara poteškoće muslimanskim đacima

Objavljeno: 30.12.2024. 18:17h 18:40h
Autor:
Foto: Shutterstock

Iva, vaspitačica iz Slovenije, našla se u neočekivanoj situaciji koja je izazvala lavinu emocija i polemika. Kao neko ko svakodnevno radi sa decom različitih kultura i tradicija, doživela je da je roditelji muslimanske veroispovesti napadnu jer su njihova deca u vrtiću jela svinjsko meso.

foto: Profimedia

Ovaj slučaj ističe koliko su osetljiva pitanja koja se tiču ishrane dece i integracije različitih zajednica.

Iz sličnog razloga, Islamska zajednica u Sloveniji uputila je zahtev za promenu jelovnika u osnovnim školama, naglašavajući potrebu za izbegavanjem svinjetine. To je otvorilo širu raspravu u društvu, koja nije zaobišla ni izjave predsednice Društva direktora osnovnih škola, Mojce Mihelič.

foto: Shutterstock

Polemika o jelovnicima u školama

Predsednica Društva direktora osnovnih škola u Sloveniji, Mojca Mihelič, izjavila je, povodom zahteva Islamske zajednice da se uvede jelovnik bez svinjetine, da škole nisu restorani i prehrambene ustanove.

Iz Islamske zajednice ocenjuju da je "nečuvena i nedopustiva" tvrdnja da bi muslimani trebali da se prilagode lokalnim običajima ako žele da se integrišu u slovenačko društvo. Takođe su analizirali školske jelovnike, ukazavši da se svinjetina pojavljuje u proseku dva do tri puta nedeljno, što smatraju neprihvatljivim.

foto: Shutterstock

Navode da mnoga muslimanska deca u tim slučajevima jedu samo hleb i jabuku, dok škole ističu kako ne mogu svima da se prilagođavaju zbog finansijskih i kadrovskih ograničenja. Miheličeva je ponudila rešenje u vidu ranijeg objavljivanja jelovnika i jasnog označavanja vrste mesa u obrocima.

Kako kaže Miheličeva:

„Posao škola nije da hrane decu, već da ih odgajaju i obrazuju.“

Ova situacija dodatno osvetljava izazove usklađivanja kulturnih razlika i obrazovnih standarda, ukazujući na potrebu za dijalogom i kompromisom u multikulturalnim sredinama.

Stil/Srna