Pilot otkrio koja sedišta su najbezbednija: "Ove preporuke su ispisane krvlju, signal opasnosti ne daju u poslednji čas"

Svi preživeli putnici aviona koji se srušio u Kazahstanu bili su u repu, međutim ovaj deo obično je najopasniji

Objavljeno: 25.12.2024. 11:24h
Foto: Ailike Creative / Panthermedia / Profimedia

Rano jutros, 25. decembra u Kazahstanu se srušio avion Azerbejdžanske erlajns kompanije koji je leteo iz Bakua za Grozni. Avion zbog magle nije mogao da sleti u Čečeniju, već je preusmeren u Mahačkalu, a odatle u Aktau. U 9:30 ujutro, Embraer 190 je dotakao pistu. Na snimku poslednjih minuta leta vidi se da se avion nekoliko puta spuštao, a zatim dobijao na visini, dok su oni na zemlji sa strahom posmatrali šta se dešava.

U kabini je bilo 67 ljudi koji su se molili da sve prođe, ali, avaj, avion je velikom brzinom dotakao zemlju i zabio nos u nju. U vreme kada je izbio požar, pilotska kabina je nestala. Tada se rep otkinuo i srednji deo trupa se otkotrljao daleko od piste.

foto: Shutterstock

Nekim čudom preživelo je 28 ljudi i svi su u bolnici. Spasioci rade na licu mesta i možda će uspeti da pronađu još preživelih, dok su oba pilota poginula. S druge strane svi koji su preživeli nalazili su se u zadnjem delu aviona, iako se obično poslednja sedišta smatraju najopasnijim u slučaju nužde.

Uzroci nesreće nisu objavljeni, biće saopšteni nakon što se dešifruju rekorderi leta. Međutim, Federalna agencija za vazdušni saobraćaj je navela da je komandant aviona odlučio da ode na alternativni aerodrom u Aktauu zbog vanredne situacije nakon sudara ptica.

foto: RubberBall / Alamy / Profimedia

Povodom ove nesreće, Evgenij Sergejevič Sukačov, zaslužni pilot Ruske Federacije, otkrio je koja su to najbezbednija sedišta u avionu:

„Veruje se da je centralni deo najjači. Postoji središnji deo, ojačani delovi trupa, tačnije - iznad krila. Ali sve zavisi od toga gde se avion sruši. Ako je u vazduhu, rep prvo otpada i pada nekontrolisano. U takvim uslovima je teško opstati. Ali ako dođe do požara, centralni deo je taj koji prvi gori, jer se tamo nalaze rezervoari. Ako se zabode u nos, onda piloti i prvi redovi putnika primaju udarac. Ali, u svakom slučaju, najvažnije je da ljudi vežu pojaseve. Na kraju krajeva, postoje priče da su pali sa 8 hiljada metara i ostali živi jer su bili pričvršćeni i nisu izbačeni“, kaže ovaj pilot za Woman.ru.

Ako dođe do hitnog slučaja, posada ima vremena da upozori putnike. U takvim slučajevima važno je poštovati bezbednosna uputstva, ista ona koja se nalaze na zadnjem delu sedišta ispred.

foto: Thinkstock

„Sigurnosne mere koje nudi posada pomoći će vam da ostanete živi. Na kraju krajeva, ove preporuke su ispisane krvlju. Signal opasnosti posadi se ne daje u poslednjoj sekundi, jer stjuardese upozoravaju da se morate zakopčati, izuti, pognuti glavu i pokriti je rukama. To su zaista efikasne preporuke koje ne treba zanemariti“, naglasio je stručnjak.

Bonus video: