7 psiholoških tehnika pomoću kojih možete uticati na ljude: Uspešni lideri rade ovo kako bi napravili tim koji pobeđuje

Šta to uspešni lideri rade kako bi promenili stav zaposlenih? Postoje psihološke tehnike za uticaj na ponašanje drugih ljudi

Objavljeno: 04.09.2024. 11:21h 11:27h
Autor:
Foto: Shutterstock

Izveden je svojevrsni eksperiment. Stručnjaci su proučavali bazu podataka od 2.852 osobe - direktnih podređenih, a 559 pretpostavljenih. Podređeni su svoje menadžere ocenjivali na 50 parametara, uključujući njihov uspeh u sprovođenju reformi i inovacija – onih aspekata koji pokazuju koliko menadžer može da usmeri tim u pravcu u kom se kompanija kreće.

Zatim je izvršena analiza kako bi se utvrdilo ko ima najviše i najniže ocene za datu poziciju i upoređeno je po drugim parametrima.

Kao rezultat toga, otkriveno je da određena ponašanja nisu u potpunosti pogodna za promenu drugih.

Evo šta nije preporučljivo da radite:

  • Nikako ne smete biti fini i meki. U oblasti promena, rezultati prijatnih administratora nisu tako sjajni. Prijateljski, pozitivni odnosi sa podređenima nisu baš ono što je potrebno za efektivnu promenu.
  • Bombardujte ljude beskrajnim zahtevima, preporukama i savetima. To pre iritira veliki deo ispitanika nego što ih tera na nove korake.

Sledeći korak je bio da se analiziraju tipovi ponašanja koji su zapravo bili u korelaciji sa sposobnošću lidera da primeni promene na poslu.

Otkriveno je 7 ponašanja koja zapravo motivišu druge da se promene. Oni su navedeni od najznačajnijih do najmanje odlučujućih.

1. Inspirišite druge.

Postoje 2 uobičajena pristupa kada pokušavamo da motivišemo nekoga da se promeni. Uobičajeno, ovo je „guranje“ i „povlačenje“. Neko intuitivno pokušava da gurne zaposlene, direktno im govoreći da treba da se promene, pa čak i preti im konkretnim posledicama. Već je pomenuto da push pristup nije mnogo efikasan.

Alternativna opcija je "povlačenje". Kako ga primeniti? Postoje razni načini. Na primer, saradnja sa osobom, postavljanje cilja za budućnost, traženje alternativnih opcija za postizanje cilja, analiza mišljenja stručnjaka o tome na koje načine da se krene napred efikasnije i brže. Ovaj pristup funkcioniše kada menadžer prvo identifikuje šta zaposleni pokušava da postigne, a zatim gradi vezu između cilja i promene koju pokušava da postigne. Inspirativni lideri prepoznaju potrebu za jačanjem veza sa kolegama. Nastoje da probude želju u njima, a ne strah.

foto: Shutterstock

2. Primetite promene.

Mnogi praktični saveti za upravljanje su posebno usmereni na to kako efikasnije rešavati probleme. Ali važniji korak je sposobnost prepoznavanja problema – to jest situacija u kojima je potrebna promena – i predviđanja mogućih zamki u njima.

3. Postavite jasan cilj.

Farmer koji postavlja savršeno ravne brazde bira određenu tačku u daljini i tvrdoglavo se kreće u njenom pravcu. Promena je efikasna samo kada svi gledaju na isti cilj. A najefikasnije rasprave o sprovođenju promena su one koje prvo razgovaraju o strategiji kojoj cilj služi.

4. Pitajte standardne pristupe.

Uspešni projekti promena često zahtevaju od lidera da ne koriste standardne pristupe, već da traže mogućnosti za manevrisanje oko tradicionalnih praksi, čak i ako su one postale klasične. Lideri koji hrabro izazivaju tradiciju spremni su da dovode u pitanje čak i aksiome.

foto: Shutterstock

5. Uspostavite poverenje u svoju procenu.

Inteligentni, kompetentni lideri donose odluke promišljeno, pažljivo, nakon analize podataka iz različitih izvora i saznanja mišljenja stručnjaka koji će imati razlike u proceni problema. Oni shvataju da kada pitate druge za savet, to pokazuje samopouzdanje i snagu, a ne slabost.

6. Budite hrabri.

Svaki novi program koji sprovodite kao lider, svaki novi zaposleni, svaka nova strategija procesa, svaka reorganizacija, svaki govor, svaka odluka i svako ulaganje zahtevaju određenu dozu hrabrosti od lidera.

Iskustvo pokazuje da većina onoga što lideri rade — i što je najvažnije, menjaju projekte — od njih zahteva da odluče da žive u nelagodnosti.

7. Neka promena bude prioritet.

Da se ​​zamrznete, zaustavite, odmarate - ne zahteva nikakav napor. Ovo se dešava prirodno, samo po sebi. A neki projekti promena propadaju upravo zato što postaju samo jedan od desetina prioriteta. A da bi do promena došlo, potrebno je gurnuti u stranu sve druge konkurentske prioritete i svu pažnju usmeriti na jedno – program željenih promena. Preporučljivo je svakodnevno obraćati pažnju na ovaj program, pratiti njegove rezultate i nagrađivati uspeh.