ŠTA SMO SVE VIDELI NA NEDELJI MODE U PARIZU: Dominacija providnosti, omaž BOHO stilu, torba od vazduha i puno kritika

Završena je Nedelja mode u Parizu, a mi vam donosimo izveštaj o najzanimljivijim revijama, trendovima i momentima.

Objavljeno: 06.03.2024. 11:48h 12:20h
FOTO: Jean-Baptiste Soulliat / Starface / Profimedia
FOTO: Rick Gold / Capital pictures / Profimedia
FOTO: Showbit.com / ShowBit / Profimedia
FOTO: Showbit.com / ShowBit / Profimedia
FOTO: x / Avalon / Profimedia
FOTO: firstVIEW / Shutterstock Editorial / Profimedia
FOTO: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia Slično
FOTO: Jana Call me J/ABACA / Abaca Press / Profimedia
FOTO: Laurent VU / Sipa Press / Profimedia
FOTO: Laurent VU / Sipa Press / Profimedia
FOTO: Printskrin@lifestyleasiahk/Instagram
Foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

Ovog puta se selimo u Pariz, prestonicu mode.

Ne kaže se za džabe da je to prestonica mode, jer osim toga što je jedino mesto koje može da vam prizna revije visoke mode, tamo najveći broj najprestižnijih modnih brendova, prikazuju svoje kolekcije.

Fenomenalnost i sjaj Nedelje mode u Parizu upravo su se večeras uveliko završili, kada je Nikolas Gaskije proslavio 10 godina kao kreativni direktor ženske divizije Luj Vitona, sa spektakularnom i futurističkom ekstravagancijom u muzeju Luvr.

Svašta se događalo na revijama za jesen/zimu u Parizu, jednostavno rečeno.

Sa jedne strane su dizajneri proslavljali svojih deset godina na čelu, ili samo produbljivali svoj dugogodišnji rad kao Entoni Vakarelo za Sen Loran, dok sa druge smo imali debitantske revije vonderboja i vondergrl, Šona Mekgira za Aleksander Makvin i Čemene Kamali za Kloe.

Kolekcije su istakle kontroverzne trendove koji predstavljaju nastavak prošlogodišnje. U 2023. godini, viđali smo poznate ličnosti kako nose trend bez pantalona, sada je to providna odeća i odela bez grudnjaka, kao što smo imali prilike da vidimo na revijama Sen Loran, Nina Riči i Skijapareli.

Takođe smo se iznenadili i kako kreiranje odeće evoluira. Brend Koperni, prikazao je viralnu torbu napravljenu od vazduha(tehnikom koju koristi NASA) u kojoj vam može stati samo telefon i ruž za usne.

U nastavku rekapituliramo revije koje su se najviše istakle na Nedelji mode u Parizu, kao i trendove koji će dominirati.

SEN LORAN

foto: Rick Gold / Capital pictures / Profimedia

Može li čistina biti provokativna? To je pitanje u središtu kolekcije Entonija Vakarela za Sen Loran, koja je obavila modele u slojevima prozirne odeće, delujući tako da istovremeno pokrije i otkrije njihove obline ispod. Paleta boja je bila u domenu tonova sunčeve žute i zemljanih nijansi. U međuvremenu su se istakli velika smoking odela i obimni marabu kaputi od perja u nijansama jorgovana i duvana. Izbor aksesoara je bio minimalan - bez torbi, ali dosta pokrivki za glavu u obliku umotanih marama i ruku ukrašenih hrpama staklastih narukvica.

Sen Loran defintivno je izazvao najveću pažnju zbog svoje transparentne mode koja trenutno preti da preuzme glavni trend tihog luksuza među poznatim ličnostima.

KLOE

foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

Brend Kloe je ponovo revidirao njegovu živahnu suštinu iz sedamdesetih, prožetu neizbrisivim uticajem pokojnog Karla Lagerfelda, i pokrenuo novu eru sa debitantskom revijom njene nove dizajnerke Čemene Kamali u četvrtak na Nedelji mode u Parizu.

Uprkos Lagerfeldovom trajnom prisustvu u estetici brenda, Kamali je najnovija u nizu ženskih dizajnera, uključujući prethodnu kreativnu direktoru Gabrijelu Hrst, Kler Vajt Keler i Fibi Fajlo na čelu čuvene francuske modne kuće.

Na reviji je istakla boho kreacije, bez šminke, čime je želela da istakne prirodnu lepotu i sjaj. Naravno da nije moglo da prođe bez transparentne mode, gole ženske grudi pretvaraju se u trend.

Čemena Kamali istakla je ponovo lagane bluze po kojima se Kloe ističe, draperiji i neutralnim bojama koje su dominirale.

ERME

foto: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia

Jahanje je bilo inspiracija za Erme kolekciju. I to nije ništa čudno, brend Erme ima duboku tradiciju u sedlarskom zanatstvu, jer je najpre počeo time primarno da se bavi, da bi tek kasnije svoje umeće iskoristio i za izradu kožnih tašni.

„Ideja je bila razmišljati o jahanju od tradicionalnog do oštrog i buntovnog", rekla je kreativna direktorka ženske divizije Nadaž Vanhi Sibulski.

Sa kišnim zidom postavljenim u centru piste, kolekcija je bila negde između luksuza i odeće za mokre terene. Istakle su se jakne za jahanje, radnička odela, odela sa kaišem kojem se suprotstavljaju smeđa svilena suknja i burgundi kožni blejzeri. Čizme za jahanje bile su u fokusu (možemo slobodno reći i na drugim pistama), kao i klač torbe, koja su nošene u rukama.

VALENTINO

foto: Pixelformula / Sipa Press / Profimedia Slično

Valentino je u nedelju prikazao svoju reviju u pozlaćenim baroknim salonima gradske kuće iz 18. veka. Još jedna monohromatska kolekcija u režiji Pjerpaola Pičolija, koji je imao monohromatsku reviju posvećenu ružičastoj boji.

Ovoga puta omaž je crnoj. Sa odsustvom boja, kreativnost je naginjala ka obliku i teksturama. Od šifona preko čipke do pletiva, kože i suknji nalik šljokicama. Pjerpaolo Pičoli „prišao je crnoj kao platnu, početnoj tački na kojoj se gradi."

ŠANEL

foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

Šanelova najnovija kolekcija na Nedelji mode u Parizu spojila je klasičnu eleganciju sa modernim inovacijama, naglašenim velikim šeširima i zvezdama koje su prošetale pistom poput Džidži Hadid, ali i onih na mini filmu poput Breda Pita i Penelope Kruz.

Inspirisana drvenim šetalištem u Dovilu, gradu sa dubokim korenima u istoriji Šanela, pista je bila znak zaostavštine brenda(prvi modni butik njene osnivačice, otvoren je 1913.). Revija je otvorena kratkim filmom u kojem glume Bred Pit i Penelope Kruz, gde su ponovljene scene iz francuskog filma iz 1966. godine ,,Jedan muškarac i jedna žena", dodatno je naglasilo nostalgične tonove kolekcije, kombinujući privlačnost francuske kinematografije sa bezvremenskom elegancijom brenda Šanel.

Kreativna direktora Viržini Vijar, želela je da istakne praktičnu odeću za mini odmor.. Kaputi od tvida do gležnja kretali su se preko udobnih antilop čizama, džemperi sa dubokim izrezom bili su naslagani ispod kaputa i spuštene vunene kape. Pletene haljine bile su istaknute gomilom zlatnih ogrlica. Postojala je čak i jakna od pufera, dok je bela svilena kamelija lepršala na reveru. Takođe su se isticale klasične Šanel štepane torbe kojih je bilo veoma prisutno.

ALEKSANDER MEKVIN

foto: x / Avalon / Profimedia

Novi kreativni direktor Šon Mekgir, suočava se sa kritikama zbog svoje prve kolekcije. Kako ocenjuje ,,Njujork Tajms", kolekcija je dala ,,rezultat Mekvina, ali njegove Tiktok plesne verzije. Imala je energiju, ali ne i dubinu".

Mekgir je kolekciju predstavio u potpuno drugačijem pravcu. Mekvinovska vizija se udaljavala, a Mekgirova nastupala, kao da je u pitanju sopstveni brend sa novim kodovima. No, treba dati šansu novom kreativnom direktoru. Gabrijel Koko Šanel je nakon svog povratka posle Drugog svetskog rada doživela isti kriticizam, samo u domenu konzervativnosti i manjku inovativnosti, da bi kasnije opet bila na vrhuncu. Revija iako nije odisala Mekvinovskom "ideologijom", imala je naravno komade koji se mogu istaći

Bilo je oštrog kroja(urezane pantalone sa prslucima). Bilo je džinovskih džempera preko kožnih pantalona koji su izgledali kao da čitave modele gutaju. Haljina sa bratelama, prekrivena onim što je trebalo da liči na razbijeno staklo. Mini haljine poput šasije automobila koja se može nositi.

Sve u svemu, kreativni direktor ima viziju kuda brend treba da ide, no, potrebna je razrada te vizije, kroz određene znake koji bi nam dali uvid u ono što dizajner želi da prenese publici i kupcima. Na toj viziji, lakoj za dekodiranje, učvrstio se brend čuvenog Lija Aleksandera Mekvina.

TRENDOVI

TRANSPARENTNOST

Ultimativni trend koji je vladao i Milanskom nedeljom mode i sada Pariskom nedeljom mode, biće glavni u predstojećoj sezoni.

Kada pomislite na ovaj trend, verovatno odmah sklanjate glavu, ali nemojte tako gledati. Ispod nije neophodno otkriti svoje grudi (bićete verovatno uhapšeni zbog egzibicionizma), dovoljno je samo imati providnu bluzu, providnu košulju ili majicu i vi ste spremne da pokorite ulice vašeg grada.

foto: Rick Gold / Capital pictures / Profimedia

BURGUNDI

Burgundi boja ili bordo, kako god je zvali, biće istaknuta u narednoj sezoni. Pored senf i zelene mahovine, uz ovu boju budite sigurne u savršen izgled.

Takođe imajte na umu da je vanvremenska boja, tako da i kada prođe ovaj trend, nećete morati da brinete oko odlaganja komada sa ovom bojom.

foto: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia

PREDIMENZIONIRANI KAPUTI

Od pravog ili veštačkog krzna, od tedi kaputa do životinjskog printa, predimenzionirani kaputi će suvereno vladati u narednom periodu.

Ukoliko ste pobornik estetike tihog luksuza, držite se klasičnih jednobojnih komada, a možete i biti smelije i odabrati leopard print kako biste ispoštovali viralni trend žene mafijaša.

foto: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia

ODELA BEZ GRUDNJAKA

Kao što demonstrira Danijel Rozeberi za Skijapareli, osmelite se i odaberite sako bez ikakvog gornjeg dela i samo sa otvorenim grudima. Vrlo teško za izvesti, ali to je ono što nam dizajneri kažu da je savršeno učiniti.

Možda su i u pravu. Zašto biste stalno bili u svojoj komfor zoni. Oslobodite se, ohrabrite se, ako vama stoji i čini vas srećnim i lepim, samo napred. Nemojte se osvrtati na druge, jer najvažnije je biti svoj.

foto: Zeppelin / Avalon / Profimedia