POSTAO NAJMOĆNIJI, PA SMERNU ŽENU ZAMENIO IZBOTOKSIRANOM KUĆNOM PRIJATELJICOM: Sad mu se smeju u lice zbog načina života

Džef Bezos 12. januara puni 60 godina, ali čini se da nikad više pažnje nije posvećivao svom izgledu.

Objavljeno: 10.01.2024. 11:15h 11:24h
Autor:
Džef Bezos sa Laurom, Foto: DPA / Profimedia

Američki preduzednik, investitor i osnivač "Amazona" Džef Bezos je imao ideju u koju je čvrsto verovao, a upravo ona ga je odvela u sam vrh liste najbogatijih ljudi ikada. Međutim, na pragu sedme decenije, mnogi šuškaju da su žene te koje će mu doći glave. Pokazao je da je u svetu biznisa neprikosnoveni lider, a sada ima druge želje.

Bezos je rođen 1964. godine u Albakerkiju u Novom Meksiku. Njegova majka Džeklin je tada imala samo 17 godina, a otac Ted Jorgensen 20. Nakon samo 17 meseci bračnog života, Ted ih je napustio. Džeklin se ubrzo nakon toga preudala za kubanskog migranta Miguela Majka Bezosa, koji je usvojio u to vreme četvorogodišnjeg Džefa.

Džef Bezos je izjavio 1999. u intervjuu za Vajrd da “nikada nije upoznao” svog biološkog oca.

“Realnost je takva da je, što se mene tiče, Majk Bezos moj otac. O tome razmišljam samo kada doktor zatraži da popunim formular,” kazao je tada Bezos.

foto: Profimedia

Za razliku od Jorgensena koji se opijao i nije uspeo u životu, Bezos je došao u SAD kao dečak i govorio je samo španski. Kasnije je naučio engleski i počeo da radi u Eksonu.

Kada je došao sa Kube, imao je 16 godina i bio je ne samo potpuno sam, već je jedino govorio španski, aonda je postao najbolji učenik u generaciji. Svima je postalo jasno da se radi o posebnom mladiću.

Dedina rečenica ga promenila iz korena

Na njegovo odrastanje je u velikoj meri uticao i deda sa majčine strane Lorens Presto Gize, raketni inženjer i jedan od učesnika prvog lansiranja veštačkog satelita 1957, koji je imao veliki ranč u Teksasu.

Inteligencija je bitna, ali kao što je Bezos naučio kroz odrastanje sa svojom bakom i dedom kada je imao 10 godina, sama inteligencija vas neće učiniti uspešnim.

foto: Profimedia

"Moj deda je vozio, a moja baka je sedela na suvozačevom mestu. Pušila je tokom ovih putovanja, a ja sam mrzeo taj miris. U tim godinama, koristio bih svaki izgovor da pravim procene i radim manje aritmetike.

Odlučio sam da jedan slučaj bude za baku. Procenio sam broj cigareta dnevno, procenio broj udisaja po cigareti i tako dalje. Kada sam bio siguran da sam došao do razumne cifre, gurnuo sam glavu u prednji deo auta, potapšao baku po ramenu i ponosno rekao: “Za dva minuta po udisaju, uzela si sebi devet godina života!”

Živo se sećam onoga što se dogodilo, a nije bilo ono što sam očekivao. Očekivao sam da ću dobiti aplaudiranje zbog svoje pameti i aritmetičkih veština. Umesto toga, moja baka je briznula u plač. Seo sam na zadnje sedište i nisam znao šta da radim. Dok je moja baka sedela uplakana, moj deda, koji je vozio u tišini, stao je uz rub autoputa. Izašao je iz auta, došao okolo i otvorio moja vrata i čekao da krenem za njim.

Deda me je pogledao i nakon malo ćutanja nežno i smireno rekao: “Džef, jednog dana ćeš shvatiti da je teže biti dobar nego pametan.”

foto: Profimedia

Razmislite o ljudima koje poštujete. Razmislite o ljudima kojima se divite. Razmislite o ljudima s kojima volite da budete u društvu. Oni su pametni. Oni su ostvareni. Ipak, šta ih istinski izdvaja? Oni su ljubazni, čak i kada je to prilično teško. Kao što kaže Mark Kuban, biti fin jedna je od najpotcenjenijih veština u poslu.

Kao što je Bezos rekao: “Inteligencija je dar, ljubaznost je izbor.” Možete raditi da biste postali pametniji, ali ne možete izabrati da budete inteligentni. Zato uvek možete izabrati da budete ljubazni.

Čuvena 2 pitanja za posao

En Hajt je bila lična asistentkinja Džefa Bezosa, sada je uspešna poslovna žena koja vodi svoju firmu koja se bavi savetovanjem kompanija. Ali, ponosno ističe da joj je rad sa jednim od najuspešnijih ljudi na svetu doneo neprocenjivo iskustvo.

Jednom prilikom je otkrila da joj je Bezos postavio samo 2 pitanja na razgovoru za posao.

- Bezos je započeo razgovor obećanjem da će mi postaviti dva pitanja i da će prvo od njih biti "zabavna" zagonetka. "Hoću da procenite broj stakala u Sijetlu", rekao mi je, a potom je ustao, uzeo olovku i rekao da će on računati. Na trenutak sam bila prestravljena - objašnjava En i nastavlja:

- Onda sam zastala da se smirim, podsećajući sebe na to da razmislim što ga je motivisalo da mi postavi takvo pitanje. Želi da vidi kako moj um funkcioniše, rekla sam sebi. Želi da vidi kako delim komplikovani problem na male korake kojima je moguće upravljati. Ja to mogu da uradim, mislila sam", ispričala je En.

S računicom je krenula tako što je zaokružila broj stanovnika u Sijetlu na oko milion, računajući da svako od njih ima kuću, prevozno sredstvo, kancelariju ili školu koju pohađa i sve to ima prozore. Ukupnu procenu je izračunala na prosečnom broju prozora po glavi stanovnika.

"Imala sam osećaj da pričamo satima o tome, dok je Bezos na tabli zapisivao brojeve, a sigurna sam da sve nije trajalo više od 10 minuta. Sećam se i da je bio prilično emotivan kada je napisao konačnu procenu. Zaokružio je brojku i rekao: “Ovo izgleda prilično tačno”, otkrila je.

Drugo pitanje koje joj je milijarder postavio je koji su njeni ciljevi u karijeri.

"Odgovorila sam da je Amazon kompanija puna strastvenih i ambicioznih ljudi i da me to motiviše. Rekla sam mu: “Želim da budem kao oni i da naučim ono što oni znaju. Oni imaju znanje u oblastima koje ja lično želim da razvijem, tako da je vrednost tog iskustva očigledna, iako se vidi odstupanje od mog cilja da ja budem ta koja nekog podučava. Objasnila sam mu i da nemam pojma kako je biti asistent, ali da znam koliko je važno stalno biti van svoje komforne zone. Želela sam astronomski rast na svojoj "skali' učenja". Bezos me je na kraju zaposlio na licu mesta", ispričala je.

En je istakla da sada kad dobro poznaje Bezosa razume zašto su to bila jedina dva pitanja koje joj je postavio.

"Procenjivao je moj potencijal postavljajući mi pitanja koja su trebala da utvrde da li imam dovoljno hrabrosti, snage i motivacije da pratim svoj tempo i da stalno pomeram svoje granice i napredujem", zaključila je.

Zahtevan gazda

Bezosa prati reputacija jako “teškog” šefa. Iako mnogi zamišljaju rad u jednoj takvoj kompaniji kao gotovo savršenom mestu za rad, nije baš tako. Zaposleni u ovoj kompaniji u Evropi su prošle godine organizovali štrajk ukazujući na loše uslove rada i loše odnošenje prema onima koji rade u skladištima na najnižim pozicijama.

Trubulentan ljubavni život

Džef Bezos možda važi za najpametnijeg biznismena koji je uspeo da zaradi milione, ali od kako je u ljubavnoj vezi sa Lauren Sančez, njegov kredibilitet u očima drugih ljudi je postao vrlo diskutabilan.

FOTO: Paul Morigi / Getty images / Profimedia
FOTO: CRY-MA. / The Photo One / Profimedia
FOTO: CRY-MA. / The Photo One / Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: ShotbyNYP / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia

Jedni će reći da se pored Lauren Sančez preporodio, dok će drugi ironično da zaključe kako "nema veće budale od zaljubljene", te da više nije onaj čovek kojem se svet divio, već predmet ismevanja.

Sve češće je i na meti komentara zbog korišćenja botoksa, čini se da želi da parira prilično mlađoj partnerki u svemu, ali mnogi se slažu u jednom - na pogrešan način pokušava da zaustavi starenje.

Evidentno je da je jedan od najbogatijih ljudi na svetu podlegao čarima ljubavnice. Lauren Sančez je godinama bila prisutna u njegovom životu, da bi se kasnije ispostavilo da je Bezos svoju ženu varao sa upravo sa njom. Kada je ova vest stigla do medija, već je započet proces za razvod.

Njegova supruga Mekenzi Skot, sa kojom je Bezos bio u braku 26 godina, dobila je skoro pola bogatstva, jer je i sama učestvovala u njegovom stvaranju.

foto: Profimedia

U istom momentu svet je Lauren Sančez proglasio za "najomraženiju ljubavnicu na svetu" iz jednog razloga: zbog nje je Džef Bezos ostavio smernu i mirnu ženu i dete.

I dok su mnogi s nestrpljenjem očekivali da vide kako će Lauren da nasamari Bezosa, te da će mu se tako vratiti ono što je on radio svojoj supruzi - do toga nije došlo.

Lauren i Džef izgledaju kao zaljubljeni tinejdžeri i dalje. Par se bukvalno ne razdvaja ni minut. Zajdeno idu kako na poslovne, tako i na privatne sastanke. Društvo im prave najpoznatije ličnosti Holivuda, a svi su primetili i kako je Džef značajno "poradio" na svom izgledu.

Naime, milioner sve više vodi računa o ishrani, a u teretani provodi sate.

Kako je nastao Amazon?

Džef Bezos je 1994. godine osnovao Amazon u svojoj garaži, a kompanija je od skromnog prodavca knjiga izrasla u najveću svetsku online prodavcu. Uz Gugl, Epl i Majkrosoft, to je jedna od takozvanih svetskih tehnoloških kompanija Velike četvorke. Američki preduzetnik je bio na čelu kompanije do 2021. godine, a sada je izvršni direktor. Čini se da sada ovaj milijarder ima duge planove - das osvoji univerzum. Čak je lično stigao do ivice svemira zahvaljujući raketi i lenderu svoje kompanije "Blue Origin".

foto: Profimedia

Bezos je akcionarima predstavio plan sporog napretka koji nije dobro prošao kod nestrpljivih biznismena . Amazon je prvi profit ostvario tek 2001. godine, čak šest godina nakon lansiranja.

Počeli su kao online knjižara, ali su se zatim proširili na prodaju videa, MP3, audio knjiga, softvera, video igara, elektronike, odeće, nameštaja, hrane, igrački i nakita. Knjiga Fluid Concept and Creative Analogies bila je prva knjiga koju je Bezos prodao online, a kupcu je poslata iz njegove garaže. Sve pakete u početku pakovao je i slao sam kupcima. Verovao je u svoju ideju, iako mnogo nisu. Nije odustajalo već je strpljivo čekao uspeh, a onda postao najbogatiji čovek u modernoj istoriji.

Sada Amazonov centar u Feniksu prostire se na 1,2 miliona kvadratnih stopa (oko 111.000 kvadratnih metara). Jedan radnik je pre nekoliko godina u izjavi tvrdio da za jedan dan na poslu prepešači 17 kilometara. Kako bi radnicima u skladištu olakšali posao, Amazon je kupio robote koji su plaćeni 755 miliona dolara. U vlasništvu Amazona su 50 aviona, 300 kamiona i 20.000 kombija kojima se svakodnevno prevozi roba.