POSRTALA JE, TETURALA SE I PADALA PRED BEOGRADSKOM PUBLIKOM: Posle 20 dana pukla je vest kao grom da je UMRLA tako mlada
Ejmi Vajnhaus rođena je na današnji dan, 14. septembra 1983. godine u Londonu
Autor:
Ejmi Vajnhaus, nezaboravna ikona muzičke industrije, napustila nas je prerano u svojoj 27. godini, ostavljajući svet bez svog jedinstvenog talenta. Njena tragična smrt 23. jula 2011. godine u Londonu šokirala je svet i ostavila trajan pečat na muzičku scenu.
Ejmi Vajnhaus je bila ne samo jedna od najvećih svetskih zvezda, već i kantautorka sa jedinstvenim vokalom i muzičkim izrazom koji je prevazišao granice žanrova. Njen muzički opus spajao je različite žanrove, uključujući ritam i bluz, soul i džez, stvarajući autentične kompozicije koje su osvajale srca širom sveta. Njena muzika je ostavila neizbrisiv trag, a album "Back to Black" smatra se najprodavanijim albumom 21. veka. Ovaj album donio joj je čak pet prestižnih Gremi nagrada i lansirao je u večnost kao jednu od najvećih muzičkih legendi svih vremena.
Međutim, pored svojih muzičkih dostignuća, Ejmi je često privlačila pažnju javnosti svojim turbulentnim životom. Rođena 14. septembra 1983. godine u Londonu, u jevrejskoj porodici, Ejmi je već kao dete pokazivala znake svoje buntovničke prirode. Sa samo 13 godina, izbačena je iz škole, što je samo naznačilo put njenog nekonvencionalnog života.
Njen boravak u medijima često je bio obasjan skandalima, a javnost je pratila njene izazovne odnose, problem sa zavisnošću od alkohola i droga, kao i problemima sa mentalnim zdravljem. Njena iskrenost i otvorenost o tim izazovima doprineli su razbijanju stigme oko mentalnog zdravlja i zavisnosti.
Ejmi Vajnhaus će zauvek biti upamćena ne samo po svojoj muzici, već i po svojoj autentičnosti i hrabrosti da bude svoja i pokaže svoje ranjive strane. Iako nas je prerano napustila, njen muzički genije i nasleđe žive kroz njenu muziku koja i dalje dotiče srca i inspiriše nove generacije umetnika širom sveta.
Razvod roditelja i raspad porodice ostavili su dubok trag u njenom životu i uticali na njenu kasniju muzičku karijeru.
Ejmi je pronašla utočište u muzici, a njen talenat nije mogao da ostane neprimećen. Njena muzička karijera započela je 2003. godine kada je objavila svoj prvi album pod nazivom "Frank". Ovaj album nije samo označio njen ulazak na svetsku scenu već je i bio iskren prikaz njenih osećanja i ličnih borbi. Naziv albuma je odavao počast Frenku Sinatriju, njenom velikom idolu, što je samo ukazivalo na dubinu njenog muzičkog ukusa i inspiracije.
Ipak, prava slava i svetsko priznanje došli su s njenim drugim albumom, "Back to Black", objavljenim 2006. godine. Ovaj album je postao prekretnica u njenoj karijeri i doneo joj je status jedne od najvećih svetskih zvezda. Pesma "Rehab" s ovog albuma postala je hit i osvojila brojne nagrade, uključujući i priznanje "Time" magazina za najbolju pesmu 2007. godine. Ova pesma takođe se uspela probiti među prvih 10 singlova na top-listama u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama.
Međutim, dok je svet slavio njen talent i muzičke uspehe, unutar Ejmi se vodila velika borba. "Rehab" nije samo bila pesma o ljubavi i odnosima, već je duboko zadirala u temu zavisnosti, koja je postala deo njenog stvarnog života. Zavisnost o alkoholu i drogama postala je njen stalni pratilac, što je nažalost kulminiralo njenom preranom smrću 2011. godine.
Ejmi Vajnhaus, jedna od najtalentovanijih i najprovokativnijih umetnica svoje generacije, otvorila je svoju dušu i podelila svoje najdublje osećaje kroz svoju muziku i životnu priču. Ona je često isticala da je rođena muzičarka, da je pevanje i izražavanje kroz pesme bilo duboko usađeno u njoj od malih nogu. Ipak, iako je bila prirodno talentovana, isto tako je priznala da je patila od stida, što je paradoks koji mnogi umetnici mogu razumeti. Za nju je pevanje bilo poput zaljubljenosti, nešto što je proživljavala sa strašću i intenzitetom.
Ejmi je svojim glasom i pesmama osvajala svet, ali njen privatni život bio je obeležen nizom teškoća i borbi. Njeni roditelji su se razveli dok je bila dete, što je ostavilo emocionalni trag na njoj. Tvrdila je da su poroci postali njen beg od tih nesrećnih uspomena iz detinjstva. Njena borba sa zavisnostima, uključujući sedative, alkohol i narkotike, imala je duboke i štetne efekte na njeno zdravlje. Dodatno, suočavala se sa anoreksijom, poremećajem ishrane, od svega 15 godina.
Njene pesme su često bile iskreni prikazi njenih unutarnjih borbi, a kroz tekstove je izražavala svoju usamljenost i potrebu za ljubavlju. Njeni fanovi su je doživljavali kao izuzetno autentičnu umetnicu koja nije skrivala svoje mane i slabosti. Njena muzika je postala glas generacije koja se nosi sa sličnim problemima i teškoćama, te je mnogima pružila utehu i inspiraciju.
Nažalost, njena borba sa porocima i emocionalnim izazovima završila se prerano, kada je preminula 2011. godine. Iako je njena smrt bila veliki gubitak za svet muzike, njen nasleđe i uticaj ostaju duboko ukorenjeni u srcima mnogih, podsećajući nas na duboke ljudske patnje i snagu umetnosti da izrazi te mračne trenutke u životu. Ejmi Vajnhaus će zauvek ostati upamćena kao jedna od najtalentovanijih i najiskrenijih umetnica svoje generacije.
Mnogo se spekulisalo i raspravljalo o nepoznatim aspektima odnosa koje je Ejmi Vajnhaus imala sa svojim ocem. Ovaj intrigantan aspekt njenog života postao je još upečatljiviji kroz stih iz njene pesme "Rehab" u kojem peva: "Moj tata misli da sam dobro." Ovaj stih ukazuje na duboke probleme i konflikte koji su postojali između nje i njenog oca. Priča koja stoji iza ovih reči je veoma emotivna i potresna.
Jednom prilikom, dok je bila pod uticajem alkohola, Ejmi Vajnhaus je doživela tešku povredu kada je pala i udarila glavom. Ovaj incident doveo ju je do tačke gde je bilo očigledno da joj je potrebna ozbiljna pomoć. Međutim, njen otac nije bio voljan da prihvati ovu činjenicu. Umesto toga, pokušavao je da minimizira situaciju, tvrdeći da je njena povreda rezultat samo "par čašica više". Ova reakcija njenog oca duboko je pogađala Amy i dodatno je komplikovala već napetu porodičnu dinamiku.
Fanovi i mediji su često spekulisali da je Miču Vajnhaus, Ejmin otac, više bio zainteresovan za finansijsku korist koju bi mogao da ostvari od njenih zakazanih nastupa nego za njen dobrobit i zdravlje.
Njen emotivni život takođe je bio predmet brojnih kontroverzi i pažnje javnosti. Ejmi Vajnhaus je svoju životnu ljubav pronašla u Blejku Sivilu, ali njihova veza je bila izuzetno turbulentna. Stalne svađe, fizički sukobi, raskidi i pomirenja postali su gotovo uobičajeni elementi njihovog odnosa. Svetski mediji nisu prestajali da izveštavaju o skandalima koji su pratili ovaj par.
Ovaj deo njenog života dodatno je produbio sliku o njenim unutrašnjim demonima i borbi sa zavisnostima, što je nažalost dovelo do tragičnog kraja njene karijere i života. Ejmi Vajnhaus će zauvek ostati upamćena po svojoj izvanrednoj muzičkoj talentovanosti, ali i po svojim duboko emotivnim i problematičnim odnosima sa porodicom i voljenima.
Ovaj tekst osvetljava turbulentan život i emotivne borbe ikone muzičke scene, Ejmi Vajnhaus. Kroz njen životni put, vidimo duboke emocije, strasti i nedaće koje su obeležile njen karijerni i lični put.
Ejmi je 2007. godine otvorila dušu o svom tadašnjem partneru Blejku, tvrdeći da su sve pesme na njenom albumu refleksija stanja njihove veze. Osećala je nešto neviđeno prema njemu, iako je ta veza bila izuzetno problematična. To je bilo vreme katarze za nju, jer je prolazila kroz teške trenutke zbog načina na koji su se ophodili jedno prema drugom. Ejmi je priznala da je tada razmišljala o najcrnjim mislima i da je bila duboko nesrećna. Međutim, kako vreme odmiče, izjavila je da se odnos između nje i Blejka promenio i da su se vratili jedno drugom. Ovaj period bio je duboko emotivan za nju.
Njeni problemi s Blejkom nisu se zaustavili samo na emocionalnom nivou. Otkriveno je da je Ejmi ispoljavala svoje unutarnje demonske strane na fizički način, često se povređujući. U jednom trenutku, čak je urezala Blejkovo ime na svoj stomak komadićem razbijenog ogledala. Njeni problemi sa zloupotrebom droge, posebno heroina, takođe su bili povezani sa njihovom turbulentnom vezom. Par se zvanično razveo 2009. godine, iako je delovalo da je to bilo bez Ejminog pristanka.
Nakon razvoda, Ejmi je započela vezu sa Regom Trevisom, koji je bio uz nju sve do njene tragične smrti 2011. godine. Međutim, njihova veza je bila podložna kontroverzama, sa tvrdnjama tadašnje devojke Rega da je on koristio Ejmi za promociju svog dokumentarca.
Ejmin život je, nažalost, krenuo silaznom putanjom uprkos velikom uspehu u muzičkoj industriji. Njen neodgovoran stil života i česti skandali postali su sve prisutniji, što je negativno uticalo na njenu karijeru. Imala je sve manje nastupa, a njen poslednji koncert u Beogradu pamti se po njenoj teškoj fizičkoj i emocionalnoj nespremnosti za izvođenje. Na sceni je jedva stajala na nogama, pokušavajući da otpeva samo nekoliko pesama. Publika je bila nezadovoljna i zviždala joj je, dok je Ejmi plakala na sceni.
Ovaj tekst osvetljava tamnu stranu Ejminog života, punu emocionalnih trzavica i nedaća koje su je pratile tokom karijere, a istovremeno podseća na njenu izvanrednu muzičku talenat i tragiku koja je pratila njen prevremeni odlazak iz sveta muzike i života.
Njena poslednja evropska turneja otkazana je nakon ovog neuspelog koncerta u Beogradu 18. juna 2011. godine, a njen poslednji javni nastup dogodio se u Kemdenu, u Londonu, 20. jula 2011. godine, kad je nastupila kao gost iznenađenja na sceni kako bi podržala svoju kumu Dionu Bromfild.
Samo mesec dana nakon konecerta održanog u Beogradu pronađena je mrtva u svom stanu u Londonu, a tada je imala samo 26 godina.
Tog jutra oko 10 sati njen radnik obezbeđenja, Endru Moris, ušao je u sobu i pronašao je u krevetu. Mislio je da spava pa je izašao iz sobe. Kako nije izašla 15 sati, odlučio je još jednom da proveri kako je. Kad je ušao u sobu, video je da se u međuvremenu nije pomerila.
Shvatio je da ne diše i pozvao Hitnu pomoć. Lekari su mogli samo da konstatuju njenu smrt, a u sobi su pronađene tri prazne flaše votke. Obdukcija je pokazala da je u krvi imala pet puta veću količinu alkohola od zakonski dozvoljene, piše „American Songwriter„.
Veče pre smrti izjavila je da ne zna hoće li ikada prestati da pije, ali „da ne želi da umre“. „Radovala se budućnosti“, rekao je njen lekar. Veče pre smrti gledala je TV i slušala muziku, kako je svojevremeno ispričao Moris.
Prethodno je osvojila pet Gremi nagrada za jedno veče, bila je muza Karla Lagerfilda, a poznata je bila i po brojnim nesvakidašnjim tetovažama. Prva koju je istetovirala bila je lik Beti Bup.
Pričalo se i da je imala komplekse zbog svog izgleda, te da je sebe smatrala izuzetno ružnom, iako ju je publika širom sveta obožavala zbog specifične lepote i jedinstvenog stila. Bila je visoka svega 159 centimetra, a uvek je nosila visoke punđe.
Kada je preminula u 27. godini života, ušla u „Klub 27“, koji se vezivao za mlade umetnike čiji su život, kao i karijera na vrhuncu, okončani preranom smrću – Dženis Džoplin, Kurt Kobejn, Džimi Hendriks, Džim Morison.
Nakon njene smrti njeni roditelji su pokrenuli fondaciju u njeno ime kako bi pomogli ljudima koji se leče od zavisnosti.
Ejmi Vajnhaus je ostavila dubok trag u muzici i ostvarila nezaboravan uticaj na mnoge umetnike. Njena priča je podsjetnik na to kako talent i slava ne mogu u potpunosti zaštititi osobu od unutrašnjih demonskih borbi. Iako je otišla prerano, njena muzika živi dalje i inspiriše ljude širom sveta.