MLADA PALA I UMRLA NA SOPSTVENOM VENČANJU: Ono što je mladoženja uradio sa njenom sestrom pred mrtvim telom žene je JEZA
Venčanje je dobilo morbidan obrt kada se mlada srušila i umrla tokom ceremonijalnog rituala
Autor:
Venčanje koje se odvijalo u ruralnom delu Indije postalo je tragično i morbidno iskustvo kada se mlada Surabhi srušila i preminula neposredno pre nego što su mladenci mogli da završe svoje svadbene rituale. Ovaj nesrećni događaj ostavio je dubok trag u sećanju svih prisutnih.
Sve se odigralo 27. maja u malom selu Samaspur, smeštenom u severnoj indijskoj državi Uttar Pradesh. Venčanje je bilo zakazano između Surabhi, mlade žene iz tog sela, i njenog budućeg supruga, Mangesh Kumara, koji je dolazio iz obližnjeg sela Navli. Porodice i prijatelji su se okupili kako bi obeležili ovu svečanu priliku, a mladenci su se pripremali da razmene tradicionalne cvetne venčiće tokom ceremonije zvane "jaimala".
Međutim, neočekivano i tragično, tokom ovog važnog trenutka, Surabhi se srušila, ostavljajući sve prisutne u šoku. Brza reakcija medicinskog osoblja dovela je do toga da je lekar brzo pritekao u pomoć nesrećnoj mladi, ali nažalost, prekasno. Lekar je kasnije izjavio da je Surabhi umrla od srčanog udara, što je izazvalo još veći šok i tugu među prisutnima.
Nakon ovog tragičnog incidenta, porodica i gosti su se suočili s izazovima i teškim odlukama. Umesto da se venčanje otkaže ili odloži zbog ovog užasnog gubitka, doneta je odluka da se mladoženja Mangesh oženi Surabhijevom mlađom sestrom Nišom istog dana.
Ova odluka doneta je iz različitih razloga, uključujući društvene i običajne, ali je svakako bila izuzetno kontroverzna.
Dok je Surabhijevo telo ležalo u drugoj prostoriji u kući, svadba je nastavljena, a njena mlađa sestra Niša ju je zamenila.
U ovoj složenoj situaciji, porodice nisu znale kako da se nose s izazovom koji im je bio predstavljen. Okupljeni za istim stolom, svi su se suočavali s dilemom. A onda je neko u prisustvu predložio rešenje koje se činilo kao izlaz iz zastoja - da se Surbhijeva mlađa sestra Niša uda za mladoženju. Ovaj neočekivani predlog potekao je od Surbhijevog brata Saurabha, koji je kasnije svoje razmišljanje podelio s lokalnim novinskim kanalom TV9.
Ovakvi ugovoreni brakovi nisu neobična pojava u indijskom društvu. Naprotiv, predstavljaju tradicionalni aspekt indijske kulture. Većina indijskih brakova dogovara se između porodica, gde se glavna uloga dodeljuje roditeljima koji pregovaraju i donose ključne odluke o partnerstvu svoje dece. Pristanak samih mladih, posebno devojčica i dečaka, često se ne smatra presudnim faktorom pri sklapanju braka. Umesto toga, fokus je na saglasnosti i podršci porodica.
Kamei Aphun, profesor sociologije na Univerzitetu u Delhiju, ističe ovu društvenu dinamiku i naglašava da se često ne uzima u obzir mišljenje mladih pojedinaca koji su predmet ovih ugovorenih brakova. Ova praksa duboko ukorenjena u tradiciji Indije može stvarati kompleksne dinamike i osećaje među mladencima.
Janaki Abraham, takođe profesor na Univerzitetu u Delhiju, sugerira da su finansijski faktori često prisutni u ovim situacijama. Troškovi organizacije velikog i tradicionalnog venčanja u Indiji mogu biti znatni, a porodice se možda osećaju pod pritiskom da se dogovore kako bi olakšale teret ovih izdataka. Ovakvi pritisak i razmatranje finansijskih aspekata takođe mogu igrati ulogu u odlukama koje se donose u vezi s brakom.
Sve ovo naglašava kompleksnost i duboku tradicionalnu korelaciju između braka i porodice u indijskom društvu, kao i izazove s kojima se suočavaju mladi ljudi u ovim situacijama.
Indijski brakovi su često više od običnog zajedništva dvoje zaljubljenih. Oni su složeni društveni događaji čiji su korijeni duboko ukorijenjeni u tradiciji i kulturi zemlje. Čak i među nižim klasama, brakovi se često doživljavaju kao statusni simbol i prilika za porodičnu čast. Ova tradicija može biti izuzetno skupa, a porodice se često suočavaju s pritiskom da organizuju raskošne funkcije kako bi zadovoljile društvene očekivanja i očuvali svoj ugled.
U slučaju porodice Surbhijevog brata Saurabha, situacija je postala još složenija. Dok je jedna ćerka ležala mrtva u jednoj sobi, porodica je istovremeno bila suočena s potrebom da organizuje venčanje druge ćerke. Ovaj paradoks emocija, gde se tuga zbog gubitka preplavljuje srećom zbog venčanja, predstavlja duboko emotivan trenutak koji je teško razumeti i izraziti.
Saurabhov ujak Ajab Singh svedoči o ovim izuzetnim okolnostima, naglašavajući koliko su emocije bile pomešane u tom trenutku. Smrt jednog člana porodice i radost zbog venčanja drugog su se sukobljavale na najintenzivniji način. Ovaj trenutak je ogolio složenost indijskog društva i njegovih duboko ukorenjenih običaja, gde se životne događaje često doživljava na način koji može izazvati konfuziju i stvarati duboke emocionalne sukobe.
Ova situacija nije usamljen slučaj. U Indiji se povremeno događaju slični incidenti, gde se venčanja održavaju usred neočekivanih okolnosti ili se zamene za venčanje obelodane u poslednjem trenutku. Ovi slučajevi ilustruju kako tradicija i društveni pritisak igraju ključnu ulogu u donošenju odluka vezanih za brak, ponekad na račun ličnih želja i sreće mladih pojedinaca.
Tako je, na primer, u maju, došlo do sličnog događaja u gradu Maharajpur u Uttar Pradeshu, gde je mlada udala se za člana mladoženjinog svadbene zabave nakon što je budući muž iznenada pobegao tokom ceremonije. U takvim situacijama, porodica mlade se često suočava sa hitnim potrebama i izazovima prilagođavanja braka kako bi se očuvala društvena čast i dostojanstvo.