novi pogled na modu
KAKO MODNI BRENDOVI ZARAĐUJU U VIRTUELNOM SVETU I KO SU LJUDI KOJI KUPUJU ODEĆU U IGRICAMA: Novi vidovi poslovanja
Dizajneri se sve više odlučuju za kreiranje i prodaju odeće u virtuelnom svetu. Sve o modi u Metaverzumu otkrila je Aleksandra Marić, konsultant za luksuzne i modne brednove.
Autor:
Realnost je da se svet menja i da se svakim danom stvaraju nove mogućnosti poslovanja. Digitalizacija nam je omogućila razvoj kakav nismo ni slutili da je moguć, pa sve više slušamo o kriptovalutama, blokčejnu, NFT-u, Metaverzumu i sličnim konceptima pomoću kojih je moguć sasvim novi vid rada i funkcionisanja.
Projekat “Lančana reakcija” sprovodi se u okviru Programa promocije i popularizacije inovacija i inovacionog preduzetništva za 2022. godinu, koji je pokrenula Vlada Republike Srbije, a cilj ovog projekta je predstavljanje novih načina poslovanja.
Tom prilikom je na Jutjub kanalu Lančana reakcija Aleksandra Marić, konsultant za luksuzne i modne brednove govorila o modi u Metaverzumu, te kako i zašto se sve više modnih brendova odlučuje za kreiranje i prodaju odeće u virtuelnom svetu.
Kakav je odnos modnog biznisa i digitalizacije?
"Modni svet se sve više okreće ka digitalnom prezentovanju. Ono što je veliki trend je činjenica da generacija Z (ljudi rođeni između 1995. godine i 2010. godine) su postali platežno najmoćnija grupa ljudi koja diktiraju šta ćemo da konzumiramo i šta će biti budućnost modne industrije i odevanja. Pripadnici te grupe većinu svojih dana provode u vitruelnom svetu.
Oni više od 60% svog vremena provode igrajući igrice, onda je najnormalnija stvar da modna industrija ikoristi njihovo prisustvo u virtuelnim svetovima i da im ponudi kako da se kreativno iskažu i predstave u toj igrici ili Metaverzumu.
Digitalizacija nam sada daje mogućnost lagodne kupovine onlajn. Poslednjih par godina, svima nam je onlajn kupovina normalna i dostupnija nego ona u realnom svetu."
Kakve digitalne proizovde modni brendovi kreiraju za mlade?
"Brendovi su primetili da ti mladi ljudi žele da se razlikuju od drugih. Zato su im ponudili "skin" ono u šta će da obuku svog avatara. U Metaverzumu i igrici ne morate da izgledate kao što izgledate u stvarnom svetu - tamo možete da izgledate onako kako želite. A onda kreirajući modne brendove za virtuelni svet, modni brendovi ga povezuju sa realnim, pa ta ponuda koja je na viruelnom svetu, sada je dostupna i u realnom.
Modni brendovi samo šire svoje poslovanje na viruelne svetove. Ono što karakteriše luksuzni brend je što je količina robe koja se stavlja na tržište ograničena. Ali sada imamo virtuelni svet u kojem imam duplirano tržište i tamo mogu da ponudim veliki spektar luksuzne odeće a da je ne moram fizički proizvesti, samim tim ona je u virtuelnom svetu dostupnija."
Koji su benefiti virtuelne mode?
"Postoje brendovi koji nisu još uvek zainteresovani da ulaze u viruelne svetove. To su uglavnom brendovi koji u stvarnom svetu imaju konzervativniju strategiju predstavljanja. Oni koji su ušli u Metaverzum ili igricu su oni koji se predstavljaju i inače mlađim generacijama.
Oni su videli ogromnu zaradu kada je prisustvo u Metaverzumu u pitanju. U 2022. godini prodato je oko 110 milijardi dolara virtuelni dobara. To mislim na odeću ili oružje koje se koristi u određenoj igrici ili Metaverzumu. Ova brojka nije zanemarljiva i govori nam o trendu koji će tek da dođe u narednih 5 godina.
Ova vrsta virtuelnog pristustva neće da jenjavi - to je sigurno."
Bilo da ste spremni ili ne, promene dolaze, a o promenama u digitalnom svetu i načinima digitalnog poslovanja najviše možete da saznate preko sajta Lančanareakcija.rs i na jutjub kanalu Lančana reakcija.