Holivud je uvek pazio na svoje trikove kad je reč o taštini. Bilo da se radi o dijetalnim tabletama, plastičnoj hirurgiji ili botoksu, svi kriju svoje male lepe tajne pre nego što one postanu prihvaćene kao norme u društvu.
No poslednja u nizu glamuroznih čuda koja se koriste u zabavnoj industriji - toliko delotvorna tehnika da su je počele koristiti gotovo sve filmske zvezde - ostala je tajna više od desetleća.
Reč je o "poslu ulepšavanja", tačnije o određenoj digitalnoj proceduri pri kojoj nekoliko talentovanih umetnika koristi specijalizovane softvere u poslednjoj fazi postprodukcije kako bi tela i lica glumaca učinili mršavijim i mlađim.
To je dakle verzija glumaca kakvu mi vidimo na našim malim ili velikim ekranima, a nije nimalo čudno što nismo tako dugo čuli za to, s obzirom da je prvi zakon posla ulepšavanja - da se ne priča o poslu ulepšavanja.
Prema strogim ugovorima koji ne smeju izaći u javnost, najveće zvezde Holivuda potajno izlaze i ulaze u obične poslovne zgrade i satima sede na procedurama "uređivanja" kako bi svaki kadar bio savršen. U jednom takvom objektu nalazi se i ručni skener koji "lovi" svaku poru i folikulu, stvarajući podlogu za buduće poslove ulepšavanja, kako bi zvezda delovala što prirodnije.
Ono što je fotošop za časopise, to je digitalna lepota postala za poznate u pokretu: moćan spoj kozmetike, plastične hirurgije, formiranja i obnavljanja mišića, zubarskog rada i dermatologa.
Čak i one osobe koje se u stvarnom životu bez ijedne mane, moraju proći kroz digitalni nož. Čisto zato jer mogu. Jer je ovo vreme ultra-visoke definicije, pa moraju.
U nekim slučajevima reč je o čistoj taštini, a u drugima je to potrebno zbog filma. Naime kad 25-godišnja glumica mora glumiti 17-godišnju devojku, digitalna lepota će postati svojevrsna digitalna audicija.
Obukle su providne haljine, a mi nismo znali gde da gledamo: Skoro gole na crvenom tepihu!
Svi su izmenjeni
"Niko ne izgleda kao na TV-u ili u bioskopu. Svi su izmenjeni", objašnjava Klaus Hansen, pionir u poslu ulepšavanja koji je ovu metodu i svoj zanat "ispekao" u Method Studios, jednom od nekoliko mesta u Los Anđelesu specijalizovanom za video retuširanje.
Nakon godina prećutkivanja, Hansen je pristao da progovori o svom zanatu, naglasivši da želi da mladi ljudi, koji idealizuju filmove, TV i muziku, shvate da je sve što vide "dim i ogledala".
Put do Hansenove otvorenosti je, doduše, bio dug i pun neodgovorenih telefonskih poziva i njegovih odbijanja da komentariše celu priču. Iako tek nekoliko ljudi priznaje da postoji ova strana Holivuda, "zvezde bi bile užasnute" - napisala je jedna osoba u mejlu u kojem je odbila javno da progovori o ovoj temi - niko nije želeo da izađe u javnost sa tom pričom.
Ali kao i svi trikovi koji se tiču vanjštine, a koji su pre postojali u Holivudu, tajna digitalne lepote je konačno isplivala na površinu.
Lice joj se raspada od botoksa, a ona tvrdi da je zadovoljna: Smeje joj se celi Holivud! (FOTO)
Prvi put kad je Holivudu zapela za oko mogućnost pomlađivanja bilo je kad se Bred Pit 2008. godine počeo pomlađivati u obliku Bendžamina Batona. Filmaše je oduševio prirodno predivan 20-godišnji Bred, koji je u to vreme bio u srednjim 40-im godinama, pa su ga upravo počeli proglašavati najseksipilnijim muškarcem na svetu.
Ovu tehniku izumila je kompanija Lola Visual Effects, smeštena negde u neoznačenom kancelarijskom prostoru iznad trgovine odećom u Santa Monici. Ubrzo nakon prikaza izmenjenog Bred Pita u filmu, ova tehnika se ubrzano proširila filmskom industrijom, iako to nije bilo lako primetiti, jer obično nisu glumcima skidali 25 godina s lica, nego bi ih tek malo "ispeglali".
Ali sve zajedno je bilo skupo i sve se odvijalo u najvećem poverenju, pa je bilo rezervisano samo za vodeće zvezde, na Pit-nivou. Jedine osobe koje su znale za digitalnu lepotu bile su one koje su je praktikovale, na kojima se primenjivala i koje su bile tako visoko na lestvici u studiju da su morale platili to uređivanje.
Nekad su glumci morali da mole da i da plate taj dodatni trošak, dok se za njega danas automatski odvaja deo budžeta.
"Stotine hiljada dolara se trošilo na to - od 500 do 2.500 dolara po snimanju, a čak i više ako bi se morali udubiti u neku scenu", izjavio je bivši producent jednog filmskog studija, pod uslovom da ostane anoniman.
"Obe strane bi profitirale od toga. Želite da vaš glumac ili glumica javno promovišu film, znači želite da budu srećni" i pobrinućete se da učinite sve što možete za njih.
Zeleni sok za kojim je Holivud odlepio: Manje kilograma i jači imunitet u rekordnom roku! (RECEPT)
Promene po želji
Današnji glumci su toliko zadovoljni svojim izgledom nakon retuširanja, da su mnogi od njih spremni da sede rame uz rame sa šminkerom, ako treba i čitav dan, kako bi lično nadgledali i uočili mane koje žele da isprave ili uklone.
Ako procesu ulepšavanja ne bi mogli prisustvovati glumci, na njihovom mestu bi se nalazili njihovi menadžeri, te bi do finalizacije filma svaki kadar bio odobren.
Kukove bi suzili, vratove ispeglali, pore očištili, podočnjake izbelili, kosa bi bila gušća, zubi belji i savršeno ravni, a koža na nadlakticama zategnuta. Uglavnom, ne bi postojao deo tela koji ne bi izgledao fotošopirano.
Popis izmena mogao je biti dug kao i lista glumčevih zamerki ili studijevih očekivanja, a bez obzira što mislili, muškarci se jednako "sređuju" kao i žene. Ako ne i više.
Ako vam se u poslednje vreme ikada dogodilo da ste izašli iz pozorišta i komentarisali: "Bože, s godinama izgleda sve bolje", verovatno osoba na koju ste mislili nije došla "u ruke" sjajnog ličnog trenera i ne živi na brokulo kuvanoj na pari, nego je "obrađuje" sjajni digitalni šminker.
Budimo iskreni, umetno ulepšavanje nije nikakva novost u filmskoj industriji. Karijera Rite Hajvort je krenula uzlaznom putanjom nakon što se podvrgla bolnoj metodi elektrolize kako bi povisila svoj "etnički" rast kose.
Marlen Ditrih je sama na sebi izvodila svojevrsni fejs lifting kad je lice kože i kosu povlačila prema nazad, zatežući ih sa ukosnicama i selotejpom.
Merlin Monro je izumila sjaj za usne, a kad je ušila dugmad unutar grudnjaka postigla je efekat vidljivih bradavica. Zahvaljujući zahvatu rinopolastike Dženifer Grej je promenila identitet, bez laganja o tome, što je dovelo do eksplozije plastične operacije početkom 1990-ih godina.
Sve te izmene su učinjene u vreme kad se svetlost i mekoća snimka koristila kao standard čiji je cilj i tako bio uklanjanje malih nesavršenosti koje su nas činile što manje nalik stvarnim ljudima.