Recept je probao i na sebi

Zbog njega su Japanci zdravi i žive najduže: 10 zlatnih saveta slavnog lekara (105)!

Doktor Hinohara nikada nije verovao da je za dug život presudna zdrava ishrana
Lifestyle 11.08.2017. - 21:32h Autor: Zivotistil.rtl.hr
Foto: Profimedia

Moglo bi se reći da je doktor Šigeaki Hinohara zaslužan za dugovečnost Japanaca, jer su saveti ovog japanskog lekara u velikoj meri doprineli da njegova nacija živi srećno i kvalitetno.

 

Preminuo je 18. jula 2017, u 105. godini, a u nasleđe čitavom svetu ostavio vredna saznanja o nedokučivoj tajni dugog življenja.

 

Okružena sa 5 mora, u njoj ljudi žive dugo i bez bolesti: Ovo je najzdravija zemlja na svetu!

 

Želite da doživite stotu i to u dobroj formi, zdravog tela i duha? Moguće je - on je to pokazao i svojim primerom!

 

Hinohara je pomogao i u uspostavljanju medicinskih sistema, zahvaljujući kojima su Japanci postali jedan od najdugovečnijih naroda na svetu. Gotovo do smrti, doktor Hinohara je radio u bolnici, lečio pacijente i predavao studentima na fakultetima.

 

Ovo su njegovih 10 zlatnih saveta o postizanju dugog, zdravog i kvalitetnog života.

 

1. Energija dolazi iz toga što se osećamo dobro, a ne iz zdrave ishrane i puno spavanja

 

"Svi se sećamo kako smo kao deca, kada smo se zabavljali, često zaboravljali da jedemo ili spavamo. Verujem da možemo zadržati taj stav i kao odrasle osobe - najbolje je ne umarati telo s previše pravila, kao što su ručak i spavanje", objašnjava dr Hinohara.

 

Ima 120 godina, ne pije lekove, puca od zdravlja: Njegova tajna je stvarno čudna! (FOTO)

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

2. Čuvajte se gojaznosti!

 

Doktor Hinohara stalno je naglašavao da stotu dožive osobe koje nemaju višak kilograma, pa zato treba paziti na svoju težinu i fizičku kondiciju. Ne treba se opterećivati ishranom, ali ipak treba voditi računa da se ne prejedamo. On je, na primer, za doručak pio kafu, čašu mleka i sok od narandže sa kašičicom maslinovog ulja. Verovao je da je ovo ulje odlično za krvne sudove i kožu. Za ručak je jeo mleko i keks, a često je i preskakao ručak kada je bio prezaposlen. Za večeru je jeo povrće, ribu i pirinač. Dvaput nedeljno jeo je govedinu.

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

3. Planirajte unapred!

 

Hinohara je uvek imao pun raspored za godinu unapred, a čak je i planirao još više u budućnost. Tako se, kako je rekao, jako radovao Olimpijskim igrama u Tokiju 2020. Na žalost, nije ih doživeo, ali njegov stav prema životu i planovima govori koliki je bio optimista, što je istovrlo važna stavka za dugovečnost.

 

Doktor otkriva pravu istinu o starenju: Kako da doživite biblijske godine!

 

4. Ne morate otići u penziju ako ne želite

 

"Nakon 65. godine počeo sam da volontiram. Predajem i obilazim pacijente, čak i po 18 sati na dan i uživam u svakoj minuti svog posla", govorio je Hinohara. Ukoliko čovek želi još da radi, neka radi. Ukoliko ne želi, neka ide u penziju i posveti se onome što želi da radi.

 

5. Delite znanje i veštine s drugima

 

Hinohara je godišnje održavao oko 150 predavanja. Predavao je svima - od dečice u školi do ozbiljnih biznismena i lekara. Uvek je stajao dok je govorio, a predavanja su mu trajala ponekad i po 90 minuta. Imao je običaj da kaže kako ga stajanje čini snažnim.

 

6. Nemojte verovati svemu što kaže lekar

 

Doktor Hinohara je smatrao da lekari ne mogu da izleče svaku bolest i svakog pacijenta. Predlagao je ljudima da, kada im lekar prepiše terapiju ili neki pregled, da ga pitaju da li bi to isto preporučio svojim bližnjima. Ukoliko bi odgovor bio negativan, zašto se izlagati bespotrebnom stresu i patnji? Verovao je da životinje i muzika imaju veliki uticaj u ozdravljenju, puno veći nego što to misli medicina.

 

U 40. izgledaju kao da im je 25: Ovih 6 stvari Japanke rade drugačije od Srpkinja!

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

7. Uvek koristite stepenice i nosite sami svoj prtljag

 

Kako biste ostali zdravi i vitalni, zaboravite na lift. Uvek i svuda idite stepenicama i trudite se da nosite svoj prtljag sa sobom. Hinohara je ceoživot išao stepenicama i uvek po jednu preskakao. Stepenice i hodanje su svakodnevna vežba za vaše srce i celo telo.

 

8. Nadahnjujte se svaki dan, pronađite inspiraciju

 

Čitajte, pronađite u književnosti pisce koji vas nadahnjuju. Tako je činio i Hinohara. Za njega je najinspirativnija bila poema Roberta Brauninga Abt Vogler. Ne morate se zadržati samo na književnosti. Slušajte muziku, uživajte u likovnoj umetnosti, šetajte u prirodi...

 

9. Bol je misteriozna...

 

Najučinkovitiji način da prevladate bol je kroz zabavu. Kada se dete udari, objasnio je Hinohara, plakaće sve dok mu pažnju ne okupira nešto drugo. Tada će zaboraviti na bol. Tako bi trebalo da rade i odrasli ljudi. Bol treba utopiti u zabavi. Smatrao je da bi u bolnice trebalo dovesti terapijske pse i ostale životinje, kao i muziku koja će pomoći pacijentima da se nose s bolom.

 

10. Ne gomilajte materijalne stvari

 

"Ne trošite život na gomilanje materijalnog, jer ionako ništa nećete poneti sa sobom kad umrete", jednostavan je bio Hinohara u poslednjem od deset zlatnih principa dugovečnosti.

 

Žene koje se nikad ne goje: Japanke otkrile tajnu vitke linije i dugog života!

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...