Film Pravna plavuša od svoje premijere 2001. godine ustalio se kao deo pop kulture i njegova popularnost inspirisala je mnogobrojne slične filmove i čuveni izgledParis Hilton koji je definisao dvehiljadite - roze od glave do pete, šljokice, male čivave kao neizostavni deo aksesoara i naravno - plava kosa.
Pored šarmantnih dijaloga i briljantne glumeRiz Viterspun, jedan od razloga zašto ovaj film ostaje poznat je i moda - svaka scena je jedinstveni modni momenat koji na savršen način oslikava Barbi modu ranih dvehiljaditih godina.
Junakinja filma je naizgled blesava i površnaplavušaEl Vuds, čija je najveća životna želja da se uda za svog savršenog dečka. Kada je on pred odlazak na koledž ostavi - jer mu kao devojka na Harvardu "treba Džeki, a ne Merilin" - El se upisuje na prestižni fakultet kako bi ga ponovo osvojila.
Tokom radnje filma El shvata da njena snaga ne leži u njenom fizičkom izgledu, već da je sposobna da uspe u životu oslanjajući se na svoje intelektualne sposobnosti.
Iako se stil El kroz film menja od krajnje izazovnog do profesionalnijeg, ona ostaje dosledna svom Barbi izgledu, uprkos negodovanju i ismevanju od strane "ozbiljnih" kolega sa fakulteta.
Kostimografkinja koja je stvorila ovaj nezaboravni izgled je Sofi de Rakof, koja je mešalavintidž komade sa markiranom garderobom i odećom pravljenom za film.
Sofi i Riz Viterspun su se tokom snimanja filma sprijateljile, a Sofi je i danas kostimografkinja za većinju filmova u kojima Riz glumi.
I pored feminističke poruke da fizički izgled nije najvažnija stvar na svetu, i da životni uspeh ne treba da se definiše "ulovom" muškarca, Pravna plavuša ostaje film koji je pre svega upamćen jer je savršeno uhvatio momenat u pop kulturi - dekandencije i kiča bogatih plavuša sa Beverli Hilsa.
(Viktorija Lukić / Stil.kurir.rs)
Izgled koji je definisao generaciju i dan danas izaziva divljenje