Odlična vest

U Srbiji otvoreno 10 novih vrtića: Modernije predškolsko obrazovanje i vaspitanje

Svakodnevni četvoročasovni programi visokog kvaliteta aktivno uključuju ne samo decu i vaspitače, već i njihove roditelje, različite stručnjake i volontere iz lokalne zajednice

Objavljeno: 19.10.2015. 15:28h 10:22h
Autor:
Foto: Shutterstock

U deset opština širom Srbije skoro hiljadu mališana dobilo je priliku da se igra, uči i razvija svoje potencijale u potpuno novim vrtićima.

Novih 10 vrtića za decu uzrasta od 3-5 do 5 godina, koja ranije nisu bila uključena u predškolsko vaspitanje i obrazovanje, počelo je sa radom u gradovima i opštinama širom Srbije - u Smederevu, Loznici, Leskovcu, Sjenici, Odžacima, Krupnju, Bojniku, Čačku, Novoj Varoši i u opštini Sremčica u Beogradu.

U ovim mestima, do sada je 824-oro mališana dobilo priliku da se igra, druži, uči i razvija svoje potencijale, a 150 vaspitača i stručnih saradnika ostvaruje najsavremenije kvalitetne predškolske programe. U prethodnoj fazi projekta (2011-2013), takođe u 10 opština bilo je obuhvaćeno 713 dece ovog uzrasta.

U okviru projekta „Vrtići bez granica 2- kvalitetno inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji”, u nekim sredinama, poput sela Kladnice, Kokinog Broda, Zablaća, Kozjaka, Vranova, Zavlake i Krasave, vrtići ranije nisu postojali. Obuhvat dece predškolskim vaspitanjem je u ovim selima uvećan između 40 i 100 odsto.

Poražavajuća statistika: Duvan godišnje ubije 15.000 ljudi u Srbiji!

U svim opštinama postojeći objekti su adaptirani i namenski opremljeni. Pohađanje "Vrtića bez granica" je besplatno. Svakodnevni četvoročasovni programi visokog kvaliteta aktivno uključuju ne samo decu i vaspitače, već i njihove roditelje, različite stručnjake i volontere iz lokalne zajednice. Sa njima deca zajedno istražuju teme iz nauke, umetnosti i kulture i zdravih stilova življenja.

Metodologija je zasnovana na učenju kroz projekte, koje zajedno razvijaju deca, roditelji i vaspitači. Program promoviše aktivno učestvovanje sve dece, podstiče ih da od najranijeg uzrasta prihvataju različitosti, da uče kroz istraživanje, osamostaljuju se u tom procesu i da motivaciju za učenje nalaze u zajedničkim uspesima i saznanjima.