Silva Košćina bila je jedna od najpopularnijih jugoslovenskih glumica u posleratnom periodu.
Silva je rođena u Zagrebu 22. avgusta 1933. godine u porodici grčko-poljskog porekla. Nakon Drugog svetskog rata, glumica se kao tinejdžerka seli u Italiju, tačnije u Bergamo, a potom u Napulj.
Put ka uspehu
Tokom Drugog svetskog rata, u periodu pre adolescencije, Košćina je odvedena u Italiju da živi sa svojom starijom sestrom, koja se udala za italijanskog državljanina.
Nakon što je kao tinejdžerka osvajala titule na izborima za lepotu, ponuđen joj je posao modela. Godine 1954. dok je studirala fiziku na Univerzitetu Federiko Drugi u Napulju i živela u katoličkom internatu koji su vodile časne sestre, zamoljena je da bude Mis di Tapa ("devojka etape"), koja uručuje cveće pobedniku jedne etape biciklističke trke Điro d’Italija, održane tada u Napulju. Pristala je, iako sa teškoćom zbog svoje stidljivosti, a zatim je fotografija na kojoj ljubi pobednika bila objavljena u novinama širom Evrope.
Eduardo De Filippo je primetio Košćinu i odlučio da je angažuje za malu ulogu u filmu "Questi fantasmi" (1954), koji je tada trebalo da se snima. Tako je krenuo glumački život Silve Košćine.
Najveću popularnost donela joj je uloga Jole u filmovima "Herkulovi podvizi" i "Herkul i lidijska kraljica" koji su je učinili velikom zvezdom italijanske kinematografije.
U filmu "That Man in Istanbul" igrala je CIA agentkinju Keli, a zapaženu ulogu imala je i u britanskom filmu "Deadlier Than the Male".
Domaćoj publici poznata je po ulozi partizanke Danice u filmu "Bitka na Neretvi" iz 1969. godine. Tada je imala priliku da sarađuje sa Milenom Dravić, Batom Živojinovićem, Ljubišom Samardžićem, kao i poznatim rediteljem Veljkom Bulajićem.
Istraga zbog utaje poreza, ljubavni život i "Plejboj"
Početkom šezdesetih godina, uložila je najveći deo svoje znatne zarade u luksuznu vilu u imućnom kvartu Marina u Rimu, opremljenu nameštajem iz 16. veka i umetničkim slikama. To je trajalo sve dok njena potrošnja nije prevazišla opadajuće prihode, zbog čega se suočila sa istragom zbog utaje poreza, kada je bila primorana da proda kuću 1976. godine.
Živeći sa Raimondom Kastelijem od 1960. godine, nisu mogli da se venčaju zbog tadašnjeg italijanskog zakona i činjenice da njegova supruga Marinela nije želela da mu da poništenje braka. Kasteli i Košćina venčali su se u Meksiku 1967. godine, ali taj brak nije bio priznat u Italiji.
Prema biografskim izvorima, nekoliko godina je živela sa njim u Rimu. Njihov brak trajao je do ranih sedamdesetih godina, nakon čega su se mirno razišli.
Anđelo Frontoni je fotografisao Košćinu za američko izdanje magazina "Plejboj" u maju 1967. godine.
Nakon što je napunila 30 godina, sarađivala je sa glumcima poput Kirka Daglasa u filmu "A Lovely Way to Die" (1968) i Pola Njumana u filmu "The Secret War of Harry Frigg" (1967), ali bez većeg uspeha. Njena karijera je dobila zamah u drugoj polovini šezdesetih kada je fotografisana gola za italijansko izdanje "Plejboj" magazina. Film Maura Bologninija "L'assoluto naturale" (1969) je objavljen sa "čistom" potpuno golom scenom.
Košćina je bila poznata i po tome što je imala običaj da o sebi govori u trećem licu.
Anegdota sa snimanja "Bitke na Neretvi"
Naime, Silva je na set došla sa svojim šminkerima i frizerima, potpuno doterana, a kada ju je takvu video Bulajić, prišao joj je i pepelom isprljao lice. U prvi mah ona se naljutila na njega, ali joj je reditelj objasnio da jedna partizanka u ratnim uslovima sigurno nije imala vremena da se tako sredi. Na kraju je ona prihvatila šalu, a njena uloga je ostala upamćena.
Silva je preminula od raka dojki 1994. godine u Rimu u 61. godini života.
Stil/Nova