Zbog majke se osećala ružnom i neželjenom: Nesrećno detinjstvo, prevare i ucene obeležili su život muzičke dive

Život muzičke dive, operske pevačice Marije Kalas maestralno je oživela na velikom platnu Anđelina Džoli

Objavljeno: 05.10.2024. 07:00h
Foto: Profimedia

U najnovijem filmu o legendarnoj Mariji Kalas glumi Anđelina Džoli, a za ovu ulogu joj predviđaju Oskara.

Glumica je u intervjuima povodom promocije filma otkrila da je sa Marijom povezala pre svega svojom „krhkošću i usamljenošću”, ali i „borbenošću”. Dodala je i da je zavolela Marijinu „privatnu stranu” i da je zahvaljujući sačuvanim audio snimcima njenih predavanja poznata operska pevačica bila njen najbolji učitelj pevanja.

Džoli je, priznala je, sedam meseci brusila svoje pevačke veštine za tu ulogu. Zahvaljujući Mariji i ariji Kasta Diva iz Belinijeve opere „Norma”, Džoli je promenila i odnos prema reči diva, koja, prema rečima glumice, često dolazi sa negativnim konotacijama. Često se radi o „tuđoj percepciji koja previše određuje ko je ova žena, ko je bila i kakve su joj namere”.

foto: StudioCanal / Ferrari / Profimedia

Marija Kalas rođena 1923. godine u Njujorku u porodici grčkih imigranata, a veoma rano je počela da se bavi muzikom. Kako je pokazala talenat za pevanje, majka ju je gurnula u pravcu izvođačke umetnosti. Porodična dinamika u koju je bila uronjena nije bila idealna. Odnos njenih roditelja je bio nestabilan, a njen položaj je takođe bio nesiguran.

Naime, kako je otkrila u intervjuu za Tajm, njena majka je uvek više volela svoju sestru koja je bila „vitka, lepa i druželjubiva”. "Bila sam ružno pače, debela, nespretna i nepopularna. Okrutno je učiniti da se dete oseća ružnim i neželjenim", rekla je ona.

Kako su joj se roditelji rastali, kao tinejdžerka se sa sestrom i majkom preselila u Grčku, gde je nastavila pevačko obrazovanje. Ona je u svom poslednjem intervjuu nagovestila nešto o svom odrastanju, piše Bi-Bi-Si.

foto: Profimedia

"Skoro nikad nisam naišla na sjajnog muzičara koji dolazi iz više klase. Ima nešto u getu. Ako dođeš odatle, želiš nešto više. To te tera da kažeš: 'Jednog dana ću biti neko' “, komentarisala je 1977. u intervjuu francuskom novinaru Filipu Kaloniju.

Na sceni je debitovala 1939. godine u školskoj produkciji „Cavalleria Rusticana“. Njen profesionalni debi usledio je dve godine kasnije kada je tumačila malu ulogu u "Bokačo" Franca fon Supea. Iste godine igrala je u Pučinijevoj „Tosci”.

Njen odnos sa majkom je još više zahladneo kada ju je ona navodno naterala da zabavlja nemačke i italijanske vojnike u zamenu za novac i hranu tokom Drugog svetskog rata. Gardijan piše da ju je majka ucenjivala i medijima prodavala priče o njoj, dok se njen otac pretvarao da umire da bi dobio novac od nje, iako je zapravo bolovao od lakših bolesti.

"Dosta mi je roditeljske sebičnosti i ravnodušnosti. Ne želim više vezu sa njima. Nadam se da novine neće saznati. Onda ću stvarno prokleti što uopšte imam roditelje", napisala je Kalas.

foto: Profimedia

Godine 1947. nastupila je u „La Đokondi” u Veroni. Usledili su nastupi u Torinu, Firenci, Rimu, Buenos Ajresu, Napulju i glavnom gradu Meksika, a Kalas je ovenčan nadimkom „La Divina“. Godine 1950. debitovala je u prestižnoj milanskoj Skali, a četiri godine kasnije debitovala je u Americi kao Norma.

Kalas, čije su nastupe hvalili zbog njenog „izrazito prepoznatljivog” i „izražajnog” glasa i zbog „dramatične inteligencije” i „intenziteta”, kasnih 1950-ih počela je da se bori sa problemima s glasom. Sama Kalas je pomenute teškoće pripisala gubitku snage u dijafragmi.

Njenom poslednjem operskom nastupu, koji je izvela 1965. godine u produkciji „Toske” u Londonu, prisustvovala je i majka pokojne britanske kraljice Elizabete Druge.

Pažnju je plenila nizom raznovrsnih uloga, kao i burnim privatnim životom. Imala je netolerantnu vezu, na primer, sa rivalkom, italijanskim sopranom Renatom Tebaldi, a i njen ljubavni život je bio dramatičan.

Godine 1949. udala se za bogatog industrijalca Đovanija Batistu Meneginija, dvadeset godina starijeg od nje, koji je na kraju postao njen menadžer.

„Muž me i dalje gnjavi nakon što je ukrao više od polovine mog novca stavljajući sve na njegovo ime od kada smo bili u braku... Bila sam budala... što sam mu verovala“, navodno je napisala Kalas, prenosi The Guardian.

foto: Profimedia

Diva je 1959. napustila muža zbog izuzetno bogatog Onazisa, koji ju je 1968. zamenio udovicom američkog predsednika Džona Kenedija, sa kojom se potom oženio.

Prema biografkinji Lindzi Spens, odnos Onazisa i Kalasa je bio toksični, a biograf pominje „uznemirujuće informacije” iz dnevnika osobe bliske Kalasu, prema kojoj je Onazis „drogirao” opersku pevačicu, uglavnom iz seksualnih razloga.

Početkom sedamdesetih godina Marija Kalas se posvetila podučavanju. Predavala je na čuvenom Džulijardu, a svoj kraj je dočekala u pariskom domu.

Stil / Jutarnji

Bonus video: