Kažu da je eks Ju glumica zaista imala odnose u prvom soft filmu za odrasle: Šokirala je ljude takvim intimnim scenama

Oni nikad nisu potvrdili da su imali stvarne scene seksa, ali se šuškalo u glumačkim krugovima

Objavljeno: 19.08.2024. 18:45h 19:17h
Autor:
Foto: preentscreen/Youtube

Film "Una" iz 1984. godine, u režiji Miše Radivojevića, izazvao je pravu buru na jugoslovenskoj filmskoj sceni i bio tema brojnih polemika.

Kritičari su ga zbog tadašnje nekonvencionalne prikaze seksualnosti prozvali prvim "soft pornićem" jugoslovenske kinematografije, što je izazvalo šok među konzervativnim delom publike. Iako su se scene seksa našle u fokusu kritike, film se bavio mnogo dubljim temama, kao što su emotivna otuđenost, generacijski jaz, i složenost međuljudskih odnosa.

foto: preentscreen/Youtube

U centru priče nalazi se mlada studentkinja Una Vojvodić, koju je maestralno odigrala Sonja Savić, tada u svojim ranim dvadesetim. Njena romantična i fizička veza sa mnogo starijim profesorom Mišelom Babićem, kojeg tumači Rade Šerbedžija, bila je provokativna ne samo zbog razlike u godinama već i zbog eksplicitnih erotskih scena koje su bile neuobičajene za jugoslovenski film tog vremena.

foto: preentscreen/Youtube

Sonja Savić je svojim performansom postala seks simbol generacije, a njena hrabrost da se pojavi naga na velikom platnu izazvala je snažne reakcije širom tadašnje Jugoslavije. Iako je njen partner u filmu, Rade Šerbedžija, ostao poluodeven u većini scena, što je dodatno podstaklo špekulacije i komentare o rodnoj neravnopravnosti u prikazu seksualnosti, Sonja je jasno istakla da te scene nisu bile samo radi provokacije, već da su imale dublju simboliku.

FOTO: preentscreen/Youtube
FOTO: preentscreen/Youtube
FOTO: Beta
FOTO: preentscreen/Youtube
FOTO: Printscreen Jutjub/Ognjen Tutić
FOTO: Printscreen Jutjub/ emilionish

Prema njenim rečima, film je na direktan način govorio o raspadu međuljudskih odnosa, gde su seksualne scene bile sredstvo za prikazivanje emocionalne praznine između dvoje likova. "Una" nije bila samo film o ljubavi i seksu, već o nemogućnosti stvaranja dubljih veza, o umoru i ravnodušnosti muškarca naspram neiskustva i naivnosti mlade žene. Sonja je takođe naglasila da je snimanje ovih scena bio deo umetničkog izraza i da nije imalo veze s realnim odnosima među glumcima.

foto: preentscreen/Youtube

Iako su mediji i glumački krugovi spekulisali o tome da je između Sonje Savić i Radeta Šerbedžije došlo do stvarne romantične veze tokom snimanja filma i da su zaista imali odnose, nijedno od njih dvoje to nikada nije potvrdilo. Ta spekulacija, međutim, samo je dodala još jedan sloj misterije i intrige oko filma koji je obeležio jednu eru jugoslovenskog filma i koji se i danas pamti kao provokativno umetničko delo koje je pomerilo granice filmske slobode u tadašnjem društvu.