Marija Montesori, po čijem načinu učenja i vaspitanja se otvara sve više škola i vrtića, bila je veliki pedagog i još u prošlom veku pokušavala je da promeni brojne stavove o vaspitanju dece.
Marija Montesori je rođena 1870. godine i bila je prva žena u Italiji koja je upisala i završila studije medicine. Dugo je radila u bolnici kao asistent na odeljenju sa decom „van sistema”.
I sama je osmislila razna didaktička pomagala, pokazala da učenje ne počinje od nastavnika, već od učenika, i smatrala je da decu ne treba terati da uče, već im treba obezbediti podsticajno okruženje koje će ih pozvati na razmišljanje i razmišljanje. istraživanja.
Time bi se, smatrala je, zadovoljile dve važne dečije potrebe – podsticanje njihove prirodne radoznalosti i učenje kroz igru. Zato je glavna misao vodilja svih Montesori institucija koje su usvojile njen metod obrazovanja „Pustite decu da uče sama“.
Marija je dugo radila u bolnici kao asistent na odeljenju sa decom, prenosi Story.hr
1 . Deca upijaju i uče najviše iz onoga što ih okružuje
2 . Ako ste iskreni prema svom detetu, ono će naučiti šta je poštenje
3 . Ako se dete oseća bezbedno, učiće i verovati ljudima
4 . Ako dete često grdimo, ono će naučiti kako da osuđuje druge
5 . Ako dete često hvalimo, ono će naučiti da ceni druge
6 . Ako smo neprijateljski raspoloženi prema detetu, ono će naučiti da tuče i vređa druge
7 . Ako dete često ismejavaš, ono će postati stidljivo
8 . Ako detetu često govorimo da mora da se stidi svojih postupaka, ono će stalno osećati krivicu
9 . Ako svoje dete često ohrabrujete, ono će imati veliko samopouzdanje
10 . Ako dete ima stalnu podršku, biće nezavisno i samostalno
11 . Ako dete živi u prijateljskom okruženju, naučiće kako da pronađe ljubav
12 . Nikada ne govorite loše o svom detetu – čak ni kada ga nema, čak ni pred njim
13 . Umesto da kritikujete njegov karakter, koncentrišite se na ono dobro u njemu. Tako neće biti mesta za loše
14 . Budite uvek spremni da pomognete svom detetu, kao i da odete kada vidite da je sasvim dobro
15 . Pomozite detetu da rano upozna svet oko sebe, posebno ako je okruženo mirom i ljubavlju
16 . Poštujte dete i kada pogreši, ono će brže znati da ispravi grešku
17 . Uvek slušajte i odgovarajte na pitanja i zahteve vašeg deteta – tako će ono znati da ste tu za njega
18 . Pazite kako se ponašate pred detetom, jer ono upija naše ponašanje
19 . Poštujte dete koje se odmara, posmatra aktivnosti druge dece ili razmišlja o nečemu. Nemojte ih terati da se bave drugim aktivnostima. I deca treba da razmišljaju
20 . Da bismo zaista živeli, moramo naučiti da koristimo stvari i volimo ljude... Ne da volimo stvari a koristimo ljude
21 . U centru obrazovanja treba da bude sama osoba. Uvek treba imati na umu da se čovek ne razvija na fakultetu, njegov mentalni razvoj počinje čim se rodi i najjači je u prve tri godine života.
22 . Ne možemo naučiti dete kako da bude umetnik, ali mu možemo pomoći da razvije 'oko koje vidi', 'ruku koja sluša', 'dušu koja oseća'
Njena glavna misao kojom se vodila je "pustite decu da uče sama".