Odlična ideja
Indijska novinarka pokrenula pirinčani izazov: Ne polivajte se vodom, donirajte hranu siromašnima!
Novinarka je bila iznenađena uspehom ledenog izazova, koji je smatrala neprikladnim, pa je želela da učini nešto na lokalnom nivou i pomogne zemlji koja se bori sa velikim siromaštvom
Autor:
Umesto da se posipaju ledenom vodom, jedna indijska novinarka savetuje ljudima da poklone hranu siromašnima.
Iznenađena razmerama "ledenog izazova", novinarka Mandžu Latu Kalanidi pokrenula je novi, "pirinčani izazov" (Rice Bucket Challenge), za koji kaže da više odgovara indijskim potrebama.
"Ledeni izazov" se sastoji u polivanju kofom ledene vode, uz davanje novčanog priloga udruženju za borbu protiv amiotrofične lateralne skleroze.
Kako su izgledale reakcije poznatih na polivanje ledenom vodom, pogledajte OVDE.
Fenomen se proširio kao požar društvenim mrežama, a ubrzo su se akciji pridružile i brojne poznate ličnosti (Mark Cukerberg, Džordž Buš, Robert Dauni Džunior, Bil Gejts, Novak Đoković).
To je omogućilo da se prikupi 70,2 miliona dolara za borbu protiv ALS.
"Pirinčani izazov", pak, traži od učesnika da skuvaju ili kupe pakovanje pirinča i poklone ga nekoj siromašnoj osobi. Treba, takođe, da na internet postave svoju fotografiju, snimljenu tokom "primopredaje" pirinča i da pozovu svoje prijatelje da učine to isto.
Učesnici mogu i da umesto pirinča poklone lekove nekoj bolnici.
Prema globalnom indeksu gladi Instituta za istraživanje međunarodne politike o hrani (IFPRI), glad u Indiji je na "alarmantnom nivou". Indija je, uz Haiti i Istočni Timor, jedina zemlja izvan subsaharske Afrike koja je svrstana u tu kategoriju.
Koja je poznata zvezda javno odbila ledeni izazov i zašto, saznajte OVDE.
"Ideja o polivanju ledenom vodom uz prestravljene krike mi je delovala smešno i neprikladno", kazala je Kalanidi u izjavi za sajt Quartz.
"Htela sam da učinim nešto lokalno, nešto što bi imalo smisla, bez izazivanja nereda", dodala je ona, objasnivši da je izabrala pirinač jer je to osnovna namirnica u ishrani Indijaca.
Njena akcija se brzo proširila. Pokrenuta 24. avgusta, Fejsbuk stranica ima već 10.000 sledbenika.
Fotografije nisu spektakularne kao u ledenoj varjanti, ali svejedno podstiču korisnike interneta da učine neko konkretno dobro delo.