"Pozdravimo Kristijana Lobutina, jednog od najvećih dizajnera cipela u istoriji obućarstva! Možda sve dame u publici danas ne nose cipele s visokom petom i crvenim đonom, ali siguran sam da u svojim ormarima imaju barem nekoliko pari obuće s njegovim potpisom", tim je rečima holivudski superstar Idris Elba početkom decembra u Njujorku pozvao na pozornicu svog prijatelja, francuskog dizajnera, dobitnika nagrade za životno delo "Footwear News Achievement".
Ta nagrada se kolokvijalno naziva "modni Oskar za cipele", a francuski dizajner Kristijan Loubuten dobio ju je mesec dana uoči 60. rođendana, koji je proslavio 7. januara 2023.

Njegove kreacije, objekt požude mnogih žena koje obožavaju život na visokoj peti, više od tri decenije sinonim su za glamur i luksuz sa stilom. Prvi salon u Parizu otvorio je 1991., a prva klijentkinja bila mu je monegaška princeza Karolina koja se svojim parom cipela pohvalila jednom modnom novinaru. Usmena predaja za Lobutena je oduvek bila najbolja reklama, a poznat je i po tome što na putu do svog globalnog uspeha nije uložio ni dinara u plaćenu reklamu bilo koje vrste.
Prve godine ispunio je poslovni plan i prodao 200 pari cipela, a danas ih otprilike toliko prodaje svakog sata u svojim prodavnicama širom sveta. Prošle je godine objavljeno kako njegov brend već četvrtu godinu zaredom na globalno tržište lansirao više od pola miliona pari cipela, čija se cena kreće od 500 do 6000 američkih dolara - zavisno od modela, količini i vrsti ukrasa te ekskluzivnosti izrade.
Praktično je nemoguće nabrojati slavne dame koje obožavaju njegove kreacije: Dženifer Lopez, Kardi B, Sara Džesika Parker, Nikol Kidman, Anđelina Džoli, Ketrin Danev, Kajli Minog, Madona, Kristina Agilera i Maraja Keri samo su neke od slavnih "zavisnica" o njegovim cipelama. Ali, njihova definitivno najveća obožavateljka je Daniela Fernandes Dominik-Steel, poznatija kao Danijela Stil. Najprodavanija književna autorka na svetu, čijih je 190 knjiga, od toga 140 ljubavnih romana, prodato u više od osamsto miliona primeraka, poseduje više od šest hiljada pari cipela s crvenim đonom. Ponekad u jednoj kupovini odabere 80 pari.
Globalna zaluđenost njegovim brendom osigurala mu je i neverovatno lično bogatstvo: Kristijan Labuten na pragu sedme decenije raspolaže imetkom od 1,6 milijardi dolara, a vrednost kompanije i brenda je višestruko veća. U martu 2021. je, na primer, holandski holding "Exor", u vlasništvu italijanske porodice Anjeli, kupio četvrtinu udela u njegovoj kompaniji za 643 miliona dolara. Fenomenalan je to uspeh za čovjeka koji je kao 12-godišnjak prvi put pobegao od kuće, tri puta bio izbacivan iz škole, a formalno obrazovanje prekinuo sa 16 godina.
"Ideja mi je pala na pamet dok sam pripremao kolekciju za jesen/zimu 1993. Cipele su na papiru izgledale fenomenalno, ali im je u stvarnosti nešto nedostajalo. Na kraju sam shvatio da je njihov jedini nedostatak crnilo đona. Od asistentkinje sam pozajmio crveni lak za nokte i obojio ih. Cipele su s tim detaljem naprosto oživele, pa sam izlakirao sve đonove svih modela iz kolekcije.
Odmah mi je postalo jasno da će to biti veliki uspeh, jer su žene boju đona mogle da kombinuju s lakom za nokte i ružem za usne, a privlačile su i muške poglede. Za muškarce je crvena boja oličenje erotičnosti, a kako žene zavode i cipelama, crveni lakirani đon ostaje zauvek", objasnio je slavni dizajner.
Kristijan Lobutin se proslavio štiklama s crvenim đonom, a potekao je iz pariške radničke porodice u koju se nikako nije uklapao.