Železnica se gradila 4 godine

Kina: Pametni voz bez mašinovođe prelazi 174 km za samo 47 minuta

Duž pruge ima 10 stanica, a izgrađeno je i nekoliko podzemnih tunel

Objavljeno: 03.01.2020. 18:36h
Autor:
Ilustracija, Foto: Profimedia

Polaskom G8811 "pametnog" voza koji ima 5G signal, bežično punjenje i inteligentnu rasvetu a nema mašinovođu, Kina je svečano pustila u saobraćaj brzu prugu od Pekinga do Džangđijakua, grada u severnoj pokrajini Hebej, koji će zajedno s kineskom prestonicom biti domaćin zimskih Olimpijskih igara 2022.

Kako je izvestila agencija Sinhua, železnička pruga duga 174 kilometra, dizajnirane maksimalne brzine od 350 km/h, smanjiće vreme putovanja između Pekinga i DŽangđijakua sa ranijih više od tri sata na 47 minuta, što će olakšati međugradski saobraćaj.

Duž pruge ima 10 stanica, a izgrađeno je i nekoliko podzemnih tunela.

Među prvim putnicima u "pametnom" vozu, čiji je polazak sa pekinške severne železničke stanice u ponedeljak označio puštanje brze pruge u saobraćaj, nalazila se i Jang Jang, prva kineska olimpijska šampionka koja je osvojila dve zlatne medalje u brzom klizanju na zimskim Olimpijskim igrama 2002. godine u Solt Lejk Sitiju.

Jang (43), koja je sada predsednica kineske Atletske komisije za zimsku olimpijadu, izjavila je za novinsku agenciju Sinhua da je brza pruga Peking-DŽangđijaku od izuzetnog značaja za pripremu zimskih olimpijskih i paraolimpijskih igara 202, jer će doprineti poboljšanju efikasnosti njihovog rada i promociji zimskih sportova u Kini.

Gradnja ove brze železnice trajala je oko četiri godine. Sportistima je u vozu na pruzi velike brzine Peking-Džangđijaku na raspolaganju prostor za snouborde i ostalu skijašku opremu.

Pokrenuta je takođe usluga e-karta koja putnicima omogućava da koriste svoje lične karte ili da skeniraju QR kodove za proveru autentičnosti, umesto da čekaju u redu da bi kupili papirne vozne karte.