HALJINA KOJA JE ISPISALA ISTORIJU: Gugl je uveo pretragu, a Dženifer Lopez i Donatelu Versače vinula u NEBESA

Pre 24 godine ispisana je istorija kada se Dženifer Lopez, na dodeli Gremi nagrada, pojavila u Versače džungla haljini. Kako je zapravo Versače džungla haljina stvorila Gugl slike?

Moda
HALJINA KOJA JE ISPISALA ISTORIJU: Gugl je uveo pretragu, a Dženifer Lopez i Donatelu Versače vinula u NEBESA
Foto: Simona Chioccia / IPA / IPA / Profimedia

Donatela Versače je 2019.godine pokazala svoju kolekciju ženske odeće za proleće/leto 2020. zasnovanu na zelenoj haljini sa printom džungle, koju je Dženifer Lopez slavno nosila na Gremi nagradama 2000. godine, uz reviju na pisti koja je proslavila priču koja se često ponavlja. Da je baš ta haljina dovela do stvaranja Guglove funkcije pretraživanja slika, odnosno "Google Images".

Na kraju revije, na ekranu je zasvetlelo polje za pretragu Gugl slika sa komandom „Ok Gugl, pokaži mi Versače džungla haljinu", praćeno slikama originalnog izgleda iz 2000. Zatim je stigla komanda "Ok Gugl, pokaži mi pravu Versače džungla haljinu". U tom momentu se pojavila i sama Džej Lo, oživljavajući istoriju interneta.

Dodela Gremi nagrada 2000. godine -
Dodela Gremi nagrada 2000. godine - foto: Charbonneau/BEI / Shutterstock Editorial / Profimedia

Da je haljina, koja je istovremeno bila nežna haljina od boemskog šifona i jedva prikrivala obline, navela Gugl da stvori jednu od svojih najpopularnijih karakteristika, jedna je od omiljenih modnih priča, svedočanstvo o neizmernom uticaju industrije koja se ponekad smatra prenaglašenom.

Kao što je bivši izvršni direktor Gugla i izvršni predsednik Erik Šmit napisao za publikaciju "Projekat sindikat" 2015. godine, "Ljudi su želeli više od samo teksta. Ovo je prvi put postalo očigledno nakon dodele Gremi nagrada 2000. godine, gde je Dženifer Lopez nosila zelenu haljinu koja je, privukla pažnju sveta. U to vreme, to je bio najpopularniji upit za pretragu koji smo ikada videli. Ali nismo imali siguran način da korisnicima damo tačno ono što žele: Džej Lo u toj haljini. Gugl pretraga slika je potom rođena."

Ali da li je zaista bilo tako jednostavno? Da li je Dženifer Lopez zaista stvorila potpuno novi način gledanja na internet?

Prema Keti Edvards, direktorki inženjeringa i proizvoda za Gugl slike, to nije bilo preko noći, ali je Lopez i brend Versače definitivno bio podsticaj.

"Potpuno je tačno“, rekla je Edvardsova tokom razgovora za magazin "Dži-kju".

Versače proleće/leto 2020. -
Versače proleće/leto 2020. - foto: Simona Chioccia / IPA / IPA / Profimedia

Kasnije tog leta, Gugl je angažovao nedavnog diplomca, Huikana Žua, kao inženjera i udružio ga sa Suzan Vojdžicki, nekadašnjom izvršnom direktorkom Jutjuba, koja je tada bila menadžer proizvoda. Zajedno su radili na njegovoj izgradnji, "i gotovo su ga samostalno pokrenuli u julu 2001."

Versačeov Gugl kredibilitet može potvrditi svoju ulogu u popularnoj kulturi i tehnologiji, kao što tema revije insistira, ali takođe pokazuje koliko je Guglov fokus na organizovanju informacija zasnovanih na slikama, pored teksta, posebno promenio modnu industriju u dve decenije.

Dženifer Lopez
foto: Simona Chioccia / IPA / IPA / Profimedia

Odjednom, proizvodnja neverovatno skupog evropskog modnog brenda bila je nešto što je ceo svet mogao da vidi, iznova i iznova. "To zaista samo odražava koliko su beskonačne, dostupne informacije zaista promenile svet", istakla je Keti Edvards.

Haljina je uistinu postala zimzeleni osnivač pretrage za Gugl.

"Ljudi još uvek traže "zelenu haljinu Dženifer Lopez", "džungla haljinu Dženifer Lopez", i "haljina za Gremi Dženifer Lopez", rekla je Keti Edvards.

I to je tačno, mi smo upravo za potrebe ovog teksta, guglali "Jennifer Lopez Grammy 2000".

U nastavku pogledajte kako je izgledala revija Versače za proleće/leto 2020. i čuveni trenutak kada Dženifer Lopez izlazi na pistu.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs