Saznajte

Pročitao je 100 knjiga o uspehu i otkrio tajnu produktivnosti: Samo ovako ćete ostvariti svoje ciljeve!

"Čuo sam da su knjige o produktivnosti korisne i odlučio sam da im dam priliku. Nadao sam se da će me one naučiti kako da uradim više, za manje vremena"

Zanimljivosti
Autor:
Pročitao je 100 knjiga o uspehu i otkrio tajnu produktivnosti: Samo ovako ćete ostvariti svoje ciljeve!
Foto: Profimedia

Leon Ho, osnivač sajta Lifehack.org, odlučio je da sa nama podeli koje su to stvari koje nas mogu voditi do uspeha, a da nam povećavaju produktivnost.

Mi vam prenosimo deo:

"Pre deset godina dobio sam unapređenje. I iskreno, koliko god da je uzbuđujuće bilo unapređenje, bio sam prestrašen. Osećao sam da nemam dovoljno vremena da uradim sve što sam želeo i da uradim sve što sam smatrao da je trebalo da uradim.

Čuo sam da su knjige o produktivnosti korisne i odlučio sam da im dam priliku. Nadao sam se da će me one naučiti kako da uradim više, za manje vremena.

Ne samo da su mi pomogle da postignem taj cilj, nego su mi pomogle i oko drugih životnih aspekata.

Nakon što sam pročitao više od 100 knjiga o produktivnosti, saznao sam da postoji nekoliko elemenata za održavanje produktivnosti i efektivnosti. Da bih vama pomogao, sastavio sam listu.

Sreća ili talenat: Naučnici otkrili šta je presudno za uspeh!

foto: Profimedia

Nemojte da vam drugi postavljaju rokove, postavite ih sami

Odrastajući u našem struktuiranom školskom sistemu, učenici su navikli da im se određuju rokovi i da se prema tome upravljaju kada rade. Ovo odjednom postaje problem kada nemate rok koji treba da se ispuni.

Obično postajemo lenji, jer ne osećamo da je nešto hitno. Zato ljudi koji su bili odlični u školi najčešće budu prosečni u životu. Uspešni ljudi ne čekaju, oni postavljaju rokove svojim ciljevima. Ključ je u proaktivnosti, a ne pasivnosti.

Vodite računa o svom vremenu kao što je slučaj i sa računom u banci

Mislimo da sebe dobro poznajemo. Ali kada bi nas neko upitao, sigurno ne bi uspeli da se setimo šta smo prošle godine u ovo vreme radili.

Vreme je nešto najvrednije što posedujemo i trebalo bi da o njemu vodimo računa kao o svom bankovnom računu. Kao što stara poslovica kaže – vreme je novac.

Vi uvek možete zaraditi više para, ali nikada nećete nadoknaditi protraćeno vreme.

Ne usmeravajte se na slabosti, usavršite ono što je dobro

Često radimo na tome da poboljšamo naše slabosti. Ali to ne bi trebalo da bude naš prvi cilj. Najvažnija stvar je da se prvo poboljšaju naše dobre strane. Ako nešto radite dobro, to znači da imate osnovu za dalji napredak.

Slabosti nas ograničavaju jer počinjemo od nule, sve je novo i nekada je teško otkriti "šta radi". Ali jednom kada nađete svoje slabosti možete iskoristiti svoje prednosti da biste ih savladali.

Ovako sprečavamo sopstveni uspeh: 9 laži koje govorimo sami sebi, a treba da prestanemo!

foto: Profimedia

Rangirajte zadatke prema prioritetu, a ne prema vremenu u kojem ste ga dobili

Nije svaki zadatak jednako važan. Uvek upitajte sebe: šta treba odmah da se uradi? Redovno rangirajte svoje zadatke i uradite najpre one najvažnije.

Ne uzimaj više nego što možeš da progutaš

"Ne možete pojesti celu picu odjednom." I dok vam ova izjava može delovati kao izazov, poenta svega je da mi nekada možemo pomisliti da možemo sami da rešimo ogromne zadatke.

Ako uzimamo previše nego što možemo da postignemo, velike su šanse da ćemo se razočarati i izgubiti motivaciju.

Pametni znaju da delegiraju

Ne bi trebalo da se osećate obaveznim da sve sami obavljate. Raditi više ne znači i raditi bolje. Štaviše, ako imate suviše obaveza možete nešto zanemariti jer imate suviše obaveza.

Važno je prepoznati koji zadaci se mogu delegirati kako biste se usmerili na važnije i izazovnije stvari.

Privucite uspeh ekspresno: Promenite ove sitnice i pospešite poslovanje ili nađite posao iz snova!

foto: Shutterstock

Koristite mozak za razmišljanje, a ne za pamćenje

Informacije su neograničene i nemoguće je sve zapamtiti. Nekada i zaboravimo šta sve znamo. Postoji nekoliko načina kako da organizujemo naše misli i ideje: putem kompjutera, beležnica, telefona, itd.

Ocenite produktivnost na kraju dana

Na kraju dana odvojite vreme da se osvrnete na stvari koje ste postigli i na ono šta bi se moglo poboljšati. Upitajte sebe ova pitanja:

Šta sam dobro uradio?

Šta sam loše uradio?

Zašto neke stvari nisam odradio kao što je planirano?

Šta sutra mogu bolje da uradim?

Ako se ne osvrćemo na ono što smo uradili, onda se oslanjamo na svoj prirodan rast. Uspešni ljudi se usmeravaju na namernu praksu, gde aktivno mogu da identifikuju i fokusiraju se da bi se poboljšali.

Čak i kada ste nešto dobro odradili, razmislite šta se može popraviti."

6 stvari u kući koje utiču na vašu sreću i uspeh: Uradite ovo i sve će krenuti na bolje!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs