Rekreacija uma

Najjednostavniji način za jačanje mentalne snage i memorije: Da li znate šta je neurobik?

Da bi mozak bolje funkcionisao potrebnu su mu novi izazovi, a ne ustaljene navike

 

 

Zanimljivosti 12.09.2019. - 16:28h Autor: Stil/Jutarnji.hr
Foto: Profimedia

Neurobik je metoda vežbanja mozga utemeljena na jedinstvenim i nerutinskim načinima razmišljanja i kretanja i njihovu delovanju na mozak. Neurobik su osmislili i predstavili neurobiolozi Maning Rubin i Lorens Kats u knjizi "Održite mozak živim", prvi put objavljenoj 1998. godine.

 

Redovno vežbanje neurobika može da osnaži mozak, popraviti raspoloženje i pamćenje i promieni pogled na svet.

 

Jačanje neurona

 

Rutinske aktivnosti, poput ustaljenog jutarnjeg rituala, odlaska na posao istim putem i slično, postaju toliko automatske da od mozga zahtevaju sve manji angažman. Iznenadne, neočekivane aktivnosti sa druge strane proizvode više neuroprenosnika i snažnije utiču na menjanje i jačanje neurona.

 

Komunikacija između neurona kompleksna je i odvija se brzinom svetlosti. Što su te stanice aktivnije, to postaju snažnije. Neuronima je za rad potreban kiseonik, glukoza ili ketoni. 

 

Područja mozga aktiviramo interakcijom sa onim što nas okružuje na fizičkom nivou, dubokim razmišljanjem, učenjem i vizualizacijom. Proces stvaranja novih neurona nazivamo neurogeneza.

 

Helena (30) je preživela napad na kule bliznakinje 11. septembra: Trauma je zauvek ostala, a ovih 10 pitanja i dalje mi svi postavljaju (FOTO)

Što je više aktivnosti u određenim stanicama mozga, to će biti više neurogeneze u različitim nervnim završetcima koji su uključeni u proces.

 

Nužno je pokrenuti telo na neuobičajen način kako bismo stimulisali mozak i fizički i mentalno. I to treba činiti redovno. Tu na scenu stupa neurobik koji pruža mozgu neočekivane podsticaje i iskustva kombinujući fizičke, mentalne i emocionalne aktivnosti.

 

Nove mreže

 

Takva nova iskustva podstiču neurone da se uključe i stvaraju nove puteve komunikacije, što od njih zahteva da formiraju nove nervne mreže i ojačaju one slabije.

 

Ako ih kontinuirano izazivaju, poboljšava se funkcionisanje mozga i nervnog sastava, pa smanjuju uticaj starenja mozga.

 

Trudite se da barem neke od ovih vežbi raditi svaki dan kako biste poboljšali raspoloženje, pamćenje, sposobnost učenja i ukupni kvalitetu života.

 

Dobro je poslušati i ove savete: okružite se predmetima u različitim bojama, rešavajte enigmatiku, hodajte bosi, upijajte podražaje iz okoline, probajte neko novo jelo ili neku novu namirnicu, smejte se, pronađite novi hobi ili preuredite stan.

 

Svi su na Supernovi: Proverite zašto!

Praktikovanjem ovih vežbi stimulišete neurone na rad i kreativnost.

 

Novčići u džepu

 

U džep​ stavite​ nekoliko novčića, zatim posegnite za njima, opipajte ih i osetite. Bez gledanja pokušajte da prepoznate o kojem se novčiću radi, zatim izvadite kovanicu i proverite. Vežba razvija čulo dodira.

 

Zatvorite oči

 

Zatvorenih očiju polako hodajte stanom pokušavajući da se setite kako prostor izgleda.  Ovim potezom menjate rutinu i proveravate pamćenje na potpuno nov način.

 

Smislite tekst

 

Upalite televizor i gledajte neku emisiju, ali bez tona. Prateći radnju, zamislite razgovor učesnika. Tako testirate svoju maštovitost i kreativnost.

 

Čitajte nešto novo

 

Činite stvari koje mijenjaju vaš uobičajeni obrazac razmišljanja. Ako volite da čitate magazine o kuvanju, ona za promenu pokušajte da čitati one o putovanjima. To će usmeriti mozak na drugačiji način razmišljanja.

 

I pas i mačka se slažu bolje od njih: Ovo je vaš najgori neprijatelj u horoskopu, bežite glavom bez obzira!

Promijenite rutu

 

Pokušajte na posao da odete drugim putem od uobičajenog koji znate napamet. Kada promenite rutinu, dodatno ćete zaposliti mozak.

 

Slabija ruka

 

Pišite nedominantnom rukom, ceo dan ili čak celu nedelju, kad god trebate nešto zapisati, učinite to levom rukom ako ste dešnjak odnosno desnom ako ste levak. Pokušajte nedominantnom rukom da operete i zube. Ovom vežbom aktivirate i delove mozga koje inače ne uključujete u obavljanje zadataka.

 

Izoštrite njuh

 

Za ovu vam vežbu će vam trebati desetak tegli sa začinima. Pokušajte da ih prepoznate samo mirisanjem, bez gledanja.

 

Dom na obali mora po najvišim svetskim standardima: Predstavljanje Portonovi rizorta ovog septembra u Beogradu

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...