Rođena iz prkosa, kompanija Lamborgini je uspela na papiru nemoguće – da izađe iz senke arogantnog Enca Ferarija i započne novu eru sportskih automobila. Za prelazak iz snova u stvarnost bio je zadužen nesuđeni poljoprivrednik Feručio Lamborgini, koji je uspeo da od skromnog proizvođača traktora postane suvereni don automobilske scene.
Feručio Lamborgini je zaradio bogatstvo proizvodnjom traktora, a u početku je deo trošio na modele Ferarija. Kako priča ide, Lamborghini je smatrao da su proizvodi iz Maranela nepouzdani i zbog toga se suočio sa Encom Ferarijem. Nakon što je dobio manje nego zadovoljavajući odgovor od Ferarija, Lamborgini je odlučio da pokrene sopstvenu automobilsku kompaniju.
Preduzeće Automobili Lamborgini je osnovano od strane Ferućio Lamborginija, koji je dete vinogradara iz opštine Renaco di Ćento, provincije u Ferari, Italija.
Nakon što je radio kao mehaničar u avijaciji za vreme Drugog svetskog rata, Lamborgini je krenuo u posao proizvodnje traktora od ostataka vojne opreme iz rata. Do sredine 1950-ih, Lamborginijeva kompanija Lamborgini Traktori SpA je postala jedan od najvećih proizvođača poljoprivredne opreme u zemlji. On je takođe bio vlasnik uspešne kompanije za instalaciju gasa za grejanje i klima-uređaja.
Lamborginiju bogatstvo omogućava da gaji interes iz detinjstva za automobile, posedujući luksuzne automobile kao što su Alfa Romeo, Lanča, Mazerati i Mercedes Benc. Zatim je kupio svoj prvi Ferari, 250GT iz 1958, a zatim još nekoliko. Lamborgini je bio sklon Ferariju, ali je smatrao da je previše glasan i grub da bude pravi putnički automobil, smatrajući ih samo bolidima za Formulu 1.
Posle brojnih problema sa svojim Ferarijima, Ferucio Lamborginii odlučuje da se žali Enco Ferariju. Posle dugo čekanja da ga primi saopštava Encu da ima probleme sa kvačilom na prvom mestu i posle mnogih sugestija kako da usavrši automobile Ferari mu odgovara: „Možda si u stanju da voziš traktor ali nećeš nikada znati da voziš Ferari kako treba!" Sam Ferucio je priznao kasnije: "Enco Ferari je bio veliki čovek, priznajem, ali bilo je veoma lako iznervirati ga“.
Lamborgini je tada odlučio da započne proizvodnju automobila, sa ciljem pretvaranja u život cvoje vizije savršenogGT-a.
Prvi pokušaj traktorskog magnata, Lamborghini 350 GT, debitovao je na sajmu automobila u Ženevi 1964. godine. Imao je 3,5-litarski V12 motor koji je proizvodio tada impresivnih 350 konjskih snaga sa crvenom linijom na 7.000 o/min, i imao je savremeni stil GT sa motorom smeštenim napred.
Sledeći model je bio Lamborghini Miura koji je postavio osnovu za moderan superautomobil sa svojim motorom smeštenim na sredini karoserije i radikalnim stilom.
Feručio Lamborgini je nadgledao i lansiranje Countacha, koji je predstavljen u formi koncepta na sajmu automobila u Ženevi 1971. godine, ali se potom udaljio od proizvođača automobila sredinom sedamdesetih. Lamborghini je menjao vlasnika nekoliko puta tokom godina, uključujući vlasništvo Chryslera, pre nego što je „sleteo“ u svoj sadašnji dom sa Volkswagen grupom.
Feručio Lamborgini je umro 1993. godine.