Siti i vitki

Ako jedete ovako, unosićete skoro 100 kalorija manje po obroku!

Poznate ličnosti, poput Gvinet Paltrou, praktikuju to odavno, a sada je i jedno istraživanje dokazalo da kada jedete polako i pritom pijete vodu unosite manje kalorija
Nutricija 03.01.2014. - 13:30h
Foto: Thinkstock

Nedavno sprovedeno istraživanje je pokazalo da ćete sat vremena nakon polako pojedenog obroka manje osećati glad, nego kada biste taj isti obrok pojeli brzo.

 

Ljudi koji jedu polako takođe piju više vode, što im pomaže da se osećaju sitima, tvrde stručnjaci.

 

Naučnici sa Teksaškog Kristijan Univerziteta su istraživali vezu između brzine kojom se jede i unosa kalorija.

 

Učesnike su ispitivali o osećaju gladi i sitosti, pre i nakon brzo i sporo pojedenih obroka, kao i koliko su vode popili.

 

Kod sporih obroka, ljudima je sugerisano da zamisle da nemaju vremensko ograničenje, da uzimaju manje zalogaje, pažljivo žvaću i da prave pauze.

 

Kod brzih obroka, rečeno im je da zamisle da su u žurbi, da uzimaju velike zalogaje, brzo žvaću i ne pauziraju.

 

Kada su jeli sporo, učesnici su unosili u proseku 88 kalorija manje nego kada su jeli brzo. Gojazne osobe su, ipak, u proseku jele samo 58 kalorija manje.

 

- Usporavanje brzine jedenja vodi do značajnog smanjenja unošenja energije kod osoba sa normalnom telesnom težinom, ali ne i kod gojaznih osoba - objasnila je profesorka Mina Ša.

 

Obe grupe su kasnije potvrdile da manje osećaju glad od onih koji su jeli brzo.

 

- Glad je u obe grupe bila znatno manja 60 minuta nakon početka obroka u poređenju sa onima koji su jeli brzo - izjavila je Ša.

 

Rezultati ukazuju da se kod onih koji jedu sporije duže zadržava osećaj sitosti. Ljudi koji jedu sporije takođe piju više vode za vreme obroka, što sprečava prejedanje.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...