Obratite pažnju na pripremu i sastojke

Pečeni krompir među najzdravijom hranom

Pečeni krompir drži krvni pritisak pod kontrolom. Ako su spremani sa korom odličan su izvor dijetalnih vlakana, a imaju i malo kalorija, ukoliko su bez putera, slanine ili pavlake
Nutricija 17.12.2013. - 15:17h Autor: magazin.net.hr
Foto: Thinkstock

Pečeni krompir, ali ne oni pečeni u ulju kao što je pomfrit, vrlo su ukusni, ali i korisni za zdravlje. Važno je samo da znate kako bi trebalo da ih pripremite.

 

Bogati su kalijumom

 

Pečeni krompir je na vrhu liste namirnica koje su najbogatije kalijumom, a on je jako važan jer neutrališe štetan uticaj viška natrijuma i drži krvni pritisak pod kontrolom.

 

Sa korom su sjajan izvor dijetalnih vlakana

 

Jedan pečeni krompir pokriva 12 posto potreba odrasle žene za vlaknima i osam posto odraslog muškarca. Vlakna su važna za probavu i efikasnu apsorpciju hranjivih materija, a pečeni krompir sadrži i rastvorljiva i nerastvorljiva vlakna. Rastvorljiva vlakna kontrolišu holesterol, a nerastvorljiva olakšavaju da loše materije izađu iz našeg organizma. Ali, da biste iz ove namirnice dobili najviše zdravih materija, neophodno je da vam krompir "ne pliva" u puteru i siru.

 

Imaju jako malo kalorija

 

Krompir je neretko nepravedno optužen da je kalorična hrana, ali istina je da jedan srednje veliki pečeni krompir sadrži samo oko 170 kalorija. Međutim, ono što je najkaloričnije su slanina, sir, puter i pavlaka uz koje se pečeni krompir često jede. Umesto toga, probajte sos od paradajza ili brokolija.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...