obavezno pročitajte

Tri do četiri šljive dnevno mogu da oporave organizam: Prepune vitamina, štite srce, kosti i creva!

Slatki, sočni ukus šljiva je samo jedan od razloga da ih uključite u svakodnevnu ishranu

Nutricija 26.05.2018. - 21:17h Autor: wall.hr
Foto: Profimedia

 

Štite vaše srce

 

Jedna sveža šljiva u proseku sadrži 113 mg kalijuma, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska i smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

Pomažu pri probavi

 

Suve šljive su kao stvorene da pomažu crevima da rade svoj posao. Zalihu suvih šljiva možete pripremiti vrlo jednostavno: Potopite suve šljive u sveže prokuvanu vodu, ohladite i spremite u zatvorenu posudu u frižider.

 

Smanjuju nivo šećera u krvi

 

Šljive imaju nizak glikemijski indeks, što znači da vam mogu pomoći u kontroli regulisanja nivoa šećera u krvi i smanjiti rizik od tipa 2 dijabetesa.

 

Pomažu kostima

 

100 grama suvih šljiva dnevno (oko 10 šljiva) povećava gustoću kostiju u kičmi i podlaktici.

Poboljšavaju pamćenje

 

Samo tri do četiri suve šljive dnevno mogu da pomognu u neutralizaciji ćelije štetnih slobodnih radikala koji negativno utiču na pamćenje.

 

Pomažu očima

 

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu da pomognu u smanjenju rizika od bolesti oka.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs