Namirnice koje ne smete da mešate

Ove kombinacije hrane su kobne po zdravlje!

Vino i dezert, pica sa kulenom i salamom, hamburger i pomfrit su udruženim snagama opasnost po vaš organizam
Nutricija 15.11.2013. - 17:06h
Foto: Shutterstock

Neke kombinacije namirnica mogu vas brzo udebljati, izazvati umor, probleme s probavom, pa i nedostatak vitamina i minerala u organizmu. Evo šta ubuduće ne bi trebalo da jedete zajedno, ako želite da sačuvate zdravlje.

Žitarice i mleko u istom obroku
I žitarice i mleko sadrže ugljene hidrate koji će naglo povećati šećer u krvi. Pakovanja žitarica za jutarnji obrok ionako su sličnija slatkišima nego zdravoj hrani. Ako već morate da ih konzumirate, umesto s mlekom, jedite ih s jogurtom i dodajte šaku orašastih plodova.

Mleveno meso i krompir-pire
Ova kombinacija je bogata zasićenim mastima iz mesa i dodatog maslaca koji se stavlja u pire. Umesto ove, isprobajte kombinaciju ćurećeg mlevenog mesa i pirea od karfiola.

 

Vino i desert
Alkohol remeti količinu šećera u krvi i povećava količinu insulina, pa se višak šećera iz kolača taloži u masno tkivo. Umesto ove kombinacije, vino udružite s niskoglikemijskom hranom, a desert s čajem ili kafom.

Salata i preliv s niskim procentom masti
Salati jeste potrebna masnoća (maslinovo ulje je idealno) jer se u suprotnom ne iskorišćavaju vitamini topivi u mastima. Ako koristite proizvode s niskim udelom masti, imajte na umu da su verovatno prepuni šećera.

 

Pica s industrijski obrađenom salamom
Zasićenih masti i soli ionako ima previše na pici, tako da ona sa salamama kao što su šunka, kulen ili slično povećava ionako preveliku dozu natrijuma i zasićenih masti. Bolje je da naručite picu s više povrća i pojedete je sa salatom.

Beli hleb i džem ili slatki pekarski proizvod
Previše šećera za doručak nikako nije dobar početak dana jer biste se mogli lako prejesti, a šećer će vam prvo naglo skočiti, a zatim i naglo pasti. U doručak je bolje ubaciti i malo masnoće i proteina. Umesto belog hleba jedite integralni, a džem možete zameniti medom. Kifle, kroasane, krofne i slične pekarske proizvode ne jedite svakodnevno već ponekad.

Hamburger i pomfrit
Ova popularna kombinacija sadrži masnoću u kojoj se više puta pržilo, aditive i šećer. Zbog toga se stvaraju citokini, koji izazivaju upalne procese u telu, metabolički sindrom i ubrzavaju starenje. Hamburger bolje jedite uz salatu.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

TAGOVI:

Hrana

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...