Riznica najvažnijih minerala

Seme koje žene i deca svaki dan treba da jedu: Bundeva golica leči celo telo!

U kombinaciji sa lanom, predstavlja neprevaziđen izvor omega 3 i omega 6 masti
Nutricija 21.08.2017. - 10:13h Autor: Stil, mojpedijatar.co.rs
Foto: Shutterstock

U Meksiku i Južnoj Americi, bundeva i bundevine semenke su korišćeni u ishrani i u lekovite svrhe još u doba Asteka.

 

Iako nam je prva asocijacija na bundevino seme takozvane "bele semenke", treba obratiti pažnju i na golicu - seme bundeve koje raste bez ljuske.

 

Ukus je veoma sličan običnim semenkama, mogu se jesti pečene i sirove, a njene lekovite moći zaista su fascinantne!

 

Od svih uljarica, bundeva se nalazi na vrhu po bogatstvu cinkom, magnezijumom i gvožđem. Grickajući pola šake golice dnevno obezbeđujete 28% dnevnih potreba za gvožđem, 52% mangana, 46% magnezijuma, 17% proteina i 17% cinka

 

U semenu bundeve golice pronađeni su fitosteroli. To su jedinjenja strukturno slična holesterolu. Kada se redovno koriste u ishrani, smanjuju nivo holesterola, poboljšavaju imunitet i sprečavaju pojavu raka.

 

U ishrani dece, golica zajedno sa drugim uljaricama, na primer lanom, predstavlja neprevaziđen izvor omega 3 i omega 6 masnih kiselina, neophodnih za ravnotežu hormona, funkciju mozga i zdravlje kože.

 

Svaka semenka ima svoju lekovitu moć: Otkrivamo koje obavezno treba da jedete!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

 

Vitamini B i Vitamin K takođe predstavljaju bogatstvo iz bundevinog semena, a važni su za zdrave kosti, mišiće i neophodan proces zgrušavanja krvi. Postoje dokazi da upotreba bundevinog semena, kao pomoćnog lekovitog sredstva može pomoći pri lečenju parazitarnih infekcija

 

.Za one starije mame, tate, deke i bake, golica je veoma značajna, jer ima zaštitnu ulogu u prevenciji preloma kosti, a sve zahvaljujući cinku kojim obiluje.

 

Zdravstveni benefiti golice se najbolje iskoriste ako se sirova samelje sa ostalim sirovim uljaricama (lan, susam, očišćen suncokret) i uzima po jedna do dve kafene kašičice dnevno. Ako se pak gricka, nemojte preterati. Jedna šaka je i više nego dosta za dnevni unos.

 

Recepti

 

- Iako je uobičajena praksa da se semenke bundeve jednostavno ispeku u rerni, bolje ih je prethodno skuvati u posoljenoj vodi (čisto da baci ključ), a zatim sušiti na nešto nižoj temperaturi u rerni. Ovako seme postaje sočnije, a manje osoljeno, a prirodni sastojci se sačuvaju u većoj meri.

 

- Golica dodata krem čorbama je odlična ne samo kao dekoracija, već i kao poboljšivač ukusa. Prava su poslastica čorbe od paradajza, bundeve ili brokolija, posute golicom. U ovom slučaju preporučujemo već pečenu.

 

Jedite sardine što češće, i živećete dugo i bez bolesti: Evo zašto!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

- Čaj od bundevinog semena je jako dobar kod problema sa prostatom. Stoga tate i deke, pravite deci društvo pijuckajući čaj dok oni grickaju semenke.

 

- Slana pašteta od uljarica

 

Sastojci: 100 g sirove golice, 50 g sirovog suncokreta, maslinovo ulje, malo morske soli.

 

Priprema: Samleti seme golice i suncokreta, dodati malo morske soli i dobro zaliti maslinovim uljem, dok ne dobijete namaz. Otužnost ovog namaza razbićete ako dodate kašičicu ili dve senfa, prema ukusu. Ko ne voli senf, a prija mu pikantan ukus, u ovu paštetu može dodati 2 kašičice usitnjenog rena.

 

- Slatka pašteta od uljarica

 

U samlevene uljarice, dodati supenu kašiku meda i 50 g mlevenih oraha. Naravno, dodajte, ali ovaj put nešto manje, maslinovo ulje i imate slatku paštetu od uljarica.

 

I u jednoj i u drugoj kombinaciji, ovo je idealan namaz za početak dana. Deca neće biti oduševljena, ali ne predajte se tako lako. Ukrasite krišku hleba kolutićima šargarepe, listom zelene salate, a slatko parče ukrasite omiljenim voćem vašeg mališana. Objasnite mu koliko je to dobar i koristan doručak.

 

(Stil.kurir.rs / Moj pedijatar, Dr Rijalda Ostojić )

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs