Napravite mudar izbor

Namirnice koje nikad ne treba jesti za ručak: Remete nivo šećera u krvi, izazivaju letargiju!

Idealan ručak treba da sadrži vitamine, minerale, zdrave masnoće, ugljene hidrate i proteine
Nutricija 31.07.2017. - 09:48h Autor: Zadovoljna.hr
Foto: Profimedia

Da li vas nekad (ili uvek) hvata pospanost nakon što pojedete ručak? Niste jedini, ovaj problem muči mnoge!

 

Prvo što treba da znate da biste to izbegli, jeste da je ručak najbolje jesti oko 12 ili 13 sati. Ako ga odložite za kasnije popodne, verovatno ćete postati jako gladni i zbog toga imati veću želju za hranu punom šećera i masnoća, poput pržene hrane, slatkiša i kolača.

 

Idealan ručak treba da sadrži vitamine, minerale, zdrave masnoće, ugljene hidrate i proteine. Ugljeni hidrati i masnoće daju nam energiju, dok su proteini ključni za pravilno funkcioniranje našeg tela.

 

Namirnice koje je najbolje jesti za ručak su:

 

- Sendviči (sa piletinom, jajima, tunom, sirom ili pečenom govedinom) i testenina od žitarica celog zrna
- Salate
- Riba poput skuše, lososa i sardine
- Supe
- Mahunarke

 

Sa druge strane, sledeće 3 namirnice najgori su izbor za ručak, jer uzrokuju pad energije, odnosno letargiju:

 

Hrana koju nikad ne treba jesti na prazan stomak: Izbegnite nadimanje, bolove i gojenje!

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

1. Prženi krompirići (pomfrit)
Pomfrit se prži u dosta ulja i reč je o jednostavnim ugljenim hidratima, koje uvek treba izbegavati jer nakon što naglo povise nivo šećera u krvi, isto je tako naglo i spuste. Ako pojedete pomfrit za ručak, vrlo verojatno ćete osetiti nagli pad energije, letargiju i pospanost.

 

2. Kravlje mleko
Iako kravlje mleko može biti deo uravnotežene ishrane, može imati negativan efekat na nivo energije u telu. Kravlje mleko teže se vari, zbog čega je u probavnom procesu potrebna pomoć veće količine krvi koja ode u creva, a ostatak tela mora da funkcioniše sa smanjenim protokom krvi. Gubitak krvi takođe može da uzrokuje letargiju.

 

3. Puter od kikirikija
Nakon što pojedete sendvič s puterom, vrlo verovatno će vas uhvatiti pospanost. Krivac za pospanost je aminokiselina triptofan koju sadrži ovaj zasitan namaz. Ali, puter od kikirikija ne morate da izbegavate u potpunosti, samo ga kombinujte sa "super" hranom koja nam daje energiju poput čia semenki.

 

Super hrana u teglici: Puding od čia semenki kao idealan obrok (FOTO)

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...