Počnite što pre

Svakog dana doručkujte ovsenu kašu: Za 2 nedelje telo se potpuno transformiše!

Ovsena kaša je puna antioksidanata uključujući vitamin E, selen, vitamin B1, fosfor, bakar i magnezijum
Nutricija 25.02.2017. - 14:31h Autor: webtribune.rs
Foto: Thinkstock

Svi mi znamo da je doručak najvažniji obrok. Mnogi medicinski stručnjaci i nutricionisti preporučuju konzumiranje voća i drugih zdravih namirnica za doručak, ali, da li znate šta će se dogoditi vašem telu ukoliko jedete ovsenu kašu svaki dan?

 

Ova izuzetno zdrava namirnica je bogata hranljivim materijama koje sadrže brojna lekovita svojstva. Ljudi su naučili da uzgajaju ovas kao izvor hrane i leka pre više od dve hiljade godina.

 

Benefiti svakodnevnog konzumiranja ovsene kaše

 

Trebalo bi da znate da je ovas celo zrno koje sadrži 13 grama proteina u maloj porciji od pola šoljice. Da li ste znali da četvrtina porcije ovsene kaše sadrži skoro 100% preporučene količine mangana?

 

Ovsena kaša je puna antioksidanata uključujući i vitamin E, tokotrienole, selen, fenolsku kiselinu i fitatne kiseline. Sadrži i druge hranljive materije kao što su vitamin B1, biotin, molibden, fosfor, bakar i magnezijum između ostalih fitonutrijenata.

 

Nivo magnezijuma u vašem telu je opasno nizak: Prvi simptomi!

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

 

 

Promene koje ćete videti na svom telu ukoliko svakodnevno jedete ovsenu kašu

 

Prvi i najbolji razlog zbog kojeg bi trebalo da jedete ovsenu kašu svaki dan jeste to što ta navika može da spreči gojenje i prekomernu težinu. Medicinski stručnjaci misle da je to zbog toga što konzumiranjem ovsene kaše postižete osećaj sitosti i taj osećaj traje dosta dugo.

 

To samim tim znači da ćete konzumirati manje hrane i da ćete brže gubiti na težini. Trebalo bi da jedete činiju ovsene kaše dnevno svaki dan i zato što vam obezbeđuje dosta energije tokom jutra bez drastičnog rasta ili pada nivoa šećera u organizmu.

 

Takođe bi trebalo da znate da je ovo zato što ima nizak glikemijski indeks (GI). Ovo je odlično jer vam omogućava da održite nizak nivo šećera u krvi tokom dužeg perioda i na taj način regulišete korišćenje insulina.

 

Nizak GI kod ovsene kaše vam pomaže da izbegnete potraživanje organizma za nezdravom hranom usled drastičnog pada šećera, stoga će vam lakše biti da odolite svojim omiljenim poslasticama.

 

Takođe je dobro da znate da je dnevni kalorijski uticaj nakon konzumiranja ovsene kaše za doručak ogroman, te da može smanjiti totalni broj kalorija za čak 81%. Medicinski stručnjaci kažu da ovsena kaša sprečava ljude da konzumiraju više kalorija tokom narednih obroka usled rezultata studije koja je uporedila ponašanje ispitanika nakon konzumiranja doručaka sa visokim i sa niskim glikemijskim indeksom.

 

Dijeta koja svima uspeva: Za 14 dana topi 10 kilograma, koji se nikad ne vraćaju!

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Zdravstveni benefiti

 

- Smanjuje nivo lošeg holesterola

 

- Smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti

 

- Pospešuje imunitet

 

- Reguliše nivo šećera u krvi i smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2

 

- Odličan izvor vlakana što štiti od nastanka raka dojke

 

- Žitarice od celog zrna štite decu od astme

 

- Bezbedna alternativa žitaricama za one koji boluju od celijaklije i ne smeju da konzumiraju gluten

 

- Produžava životni vek

 

Tri kivija dnevno sprečavaju opasnu i čestu bolest: Neverovatno delovanje na ceo organizam!

 

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Ovas u prerađenim oblicima

 

Ovseni griz - nesravnjena jezgra koja su izuzetno dobra za žitarice za doručak ili punjenje

 

Ovas sečen čelikom - Ovsene pahuljice koje nastaju tako što se zrno seče čeličnim oštricama na tanke listiće što im daje gustu teksturu

 

Staromodni ovas - oni imaju ravniju površinu od onih sečenih čelikom jer se kuvaju na pari i zatim poravnjavaju

 

Brzokuvajući ovas - ovaj ovas se često prerađuje isto kao i staromodni, samo što se on seče tanko pre sravnjivanja

 

Instant ovsena kaša - ovaj proizvod se pravi tako što se delimično kuvaju zrna zatim izravnavaju da budu vrlo tanka

 

Ovsene mekinje - mekinje predstavljaju samo spoljašnji sloj ovsenog zrna koji se nalazi ispod omotača jezgra

 

Lan i voda čine čudo za 12 dana: Kad bi žene znale šta sve može, uvek bi ga koristile!

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Važno je da znate da sve ove vrste ovsa možete koristiti i da su sve one zdrave. Međutim, kao što svi znamo, kada je u pitanju hrana, manje prerade uglavnom znači da je namirnica zdravija.

 

Ovas takođe možete dodati u vaš omiljeni proteinski šejk ili jogurt. Potražite kreativne načine da uključite ovu namirnicu u vaš režim ishrane jer ćete zbog nje duže biti siti. Dodajte ovas redovnim receptima za peciva, kolače ili keks. Takođe možete zameniti žitarice za ovas.

 

Na primer, pripremite ovsenu kašu na isti način na koji biste spremili kinou.

 

Uživajte u dobrobitima ovsene kaše i rezultate ćete primetiti za samo 2 nedelje i oduševićete se. Izgubićete na težini veoma brzo i poboljšaćete svoje celokupno zdravlje.

 

Napomena: Oboleli od pojedinih zdravstvenih stanja, poput gihta, ne bi trebalo da konzumiraju ovas. Dakle, ukoliko patite od nekih zdravstvenih problema, obratite se lekaru pre nego što izmenite svoj režim ishrane.

 

Oporavlja srce, sprečava rak debelog creva, suzbija Alchajmer: Neverovatne moći kikirikija!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs