Dobre za zdravlje

Doktori savetuju: Ove masne namirnice treba redovno jesti!

Izbegavate visokokaloričnu hranu jer se plašite da ćete se ugojiti? Nutricionisti vas ohrabruju da sledeće namirnice što pre uvrstite u svoju ishranu
Nutricija 16.11.2016. - 15:51h Autor: menshealth.rs
Foto: Shutterstock

Masne namirnice nam pomažu da se duže osećamo sitim, unapređuju zdravlje srca, popravljaju naše kognitivne sposobnosti, a verovali ili ne, dobar su saveznik u skidanju masnih naslaga sa stomaka.

 

Mnogi doktori i nutricionisti smatraju da zasićene masti imaju svoje mesto u izbalansiranoj ishrani. Neobrađena hrana koja sadrži masti zapravo može poboljšati kvalitet holesterola, kognitivne funkcije i rad metabolizma. U masnoj hrani se može pronaći vitamin K2 i holin koje je inače teško pronaći u hrani, piše menshealth.rs.

 

Žumance

 

Preskočite omlet od belanaca i slobodno pređite na žumanca. Ovaj nutrijent je sjajan izvor vitamina A, holina, vitamina B i selena. Žumanca iz jaja organskih pilića sadrže visok nivo vitamina D i karetonoida- antioksidanta koji žumancima daje tamnonarandžastu boju.

 

Masna jetra, prvi simptomi: Kako da očistite najvažniji organ u telu!

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Slanina

 

Visoko kvalitetna slanina od organski hranjenih svinja u sebi sadrži esencijalni nutrijent holin koji se pokazao kao odličan saveznik u borbi protiv Alchajmerove bolesti i ostalih mentalnih oboljenja. Slanina takođe obezbeđuje dobru količinu vitamina B i cinka. Ovi nutrijenti pojačavaju proizvodnju serotonina što se pozitivno odražava na smanjenje aneksioznosti.

 

Puter od kakaa

 

Puter od kakaa se vrlo često koristi kao sastojak u prirodnim kozmetičkim proizvodima za kožu. Isto tako je veoma zdrav kao namirnica jer ima kremast sastav pa je dobar dodatak u energetskim pločicana, smutijima i kao zaslađivač u kafama. Ovaj puter je oksidant i u sebi sadrži omega 9 masne kiseline koje obezbeđuju hormonski balans i jačaju imunološki sistem.

 

Crna čokolada

 

Ljudi koji žele da izbegnu srčane probleme trebalo bi da redovno konzumiraju crnu čokoladu. U tamnoj čokoladi ima flavonola, a da biste popravili cirkulaciju i smanjili srčane probleme dovoljno je 200 miligrama ovog jedinjenja. Tih 200 miligrama možete dobiti iz 2 kašike kokosovog praha ili oko 40 grama tamne čokolade koja sadrži najmanje 70 procenata kakaoa.

 

Jedite 1 kašiku kokosovog ulja dnevno: Metoda najzdravijih ljudi na svetu!

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Kikiriki i puter od kikirikija

 

Ova namirnica obezbeđuje obilje energije. Samo jedna porcija sadrži između 150 i 200 kalorija pa ćete biti siti satima. Pored obilja kalorija, orašasti plodovi u sebi imaju i obilje zdravih nutrijenata. Sadrže vlakna, proteine, antioksidante i različite vrste vitamina i minerala. Uz sve to, korisni su u borbi protiv Alchajmerove bolesti i kao saveznik u borbi protiv depresije.

 

Lan i čia semenke

 

Ove super semenke su odličan izvor omega 3 masti. I dok je najbolji izvor omega 3 masti riba, lan i čia semenke jačaju antiupalne sposobnosti organizma. U sebi sadrže i komponente koje se zovu lignani koji smanjuju holesterol i u sebi sadrže vlakna zdrava za srce. Ove semenke možete dodati u ovsenu kašu ili u smuti.

 

Zašto treba da se posti sredom i petkom: Deca i porodica nemaju veze sa tim!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

 

Punomasni mlečni proizvodi

 

Nije potrebno da jedete velike količine mesa jer u punomasne namirnice spadaju i proizvodi poput burata sira i punomasnog jogurta. Uprkos uvreženim mišljenjima, najnovije studije nisu otkrile jasnu vezu između povećanog rizika od kardiovaskularnih i koronarnih bolesti ili srčanog udara i unosa masnih prehambenih namirnica. Na primer, mlečni proizvodi sadrže vitamin D i kalijum, a upravo ta dva nutrijenta pomažu optimalnom zdravlju u vidu regulacije krvnog pritiska i insulinske osetljivosti.

 

Puter od kokosa

 

Ova ukusna namirnica se pravi od kombinacije kokosovog ulja i kokosovog slada. U sebi sadrži sastojke koji smanjuju nivo triglicerida u krvi, a zbog svoje kremaste teksture može se namazivati na tost ili da možete dodati u ovsenu kašu.

 

Mesec dana pila vodu na prazan stomak: Žena doživela 8 neverovatnih promena u telu!

Foto: Shutterstcok
Foto: Shutterstcok

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs