Jesenja gozba

Reguliše stolicu, čisti krv i čuva srce: Namirnica koja nam pomaže da zimu izguramo bez bolesti!

Bog nam s razlogom daje namirnice u određeno doba godine. Tako s početka jeseni stiže kesten koji će nam pomoći da zimu izguramo bez bolesti
Nutricija 06.10.2016. - 09:51h Autor: punkufer.hr
Foto: Thinkstock

Jeste li znali da se kestenima udvostručuje kalorijska vrednost termičkom obradom? Ovi jesenji plodovi pekli su se i jeli na ulicama Rima još u 16. veku.

 

Pitomi kesten (Castanea sativa) je drvo iz porodice bukovki kojeg karakteriše crvenkasto-smeđi plod. Ovo orašasto voće uglavnom raste u južnom delu Evrope i na Sredozemlju, a neki zapisi tvrde da je jedna od prvih namirnica koju su ljudi konzumirali.

 

1. Namirnica koja zasićuje

 

Stotinu grama pečenog kestena ima oko 245 kalorija, pa zato plodove nazivamo namirnicom visoke energetske vrednosti. Zanimljivo je da se kalorijska vrednost udvostručuje njegovom termičkom obradom, a povećava se količina belančevina i ugljikohidrata u plodu.

 

2. Namirnica za prehranu bez glutena

 

Više od četrdeset posto kestena čini skrob zbog čega je pogodan za pripremu pirea, supa, te drugih slatkih i slanih jela. S obzirom da sadrži gluten preporučuje se osobama koji boluju od celijakije (alergija na gluten) ili ga izbegavaju u svojoj ishrani.

 

Vreme je za kesten: 10 zanimljivih i zdravih recepata za uživanje (FOTO)

 

Foto: Shutterstok
Foto: Shutterstok

3. Namirnica koja podstiče rad creva

 

Kesteni su odlični izvori prehrambenih vlakana koji smanjuju nivo lošeg holesterola u krvi, ali i podstiču rad creva, odnosno garantuju bolju i redovniju stolicu.

 

4. Namirnica koja čuva bubrege i srce

 

Kesten je bogat kalijumom i fosforom, kao i nezasićenim mastima pa se preporučuje osobama koje pate od bolesti srca i kardiovaskularnog sistema, ali i bubrežnim bolesnicima. Uz to ima značajnu količinu vitamina A, B i C, te mangana, kalcijuma, hlora, železa i magnezijuma.

 

5. Namirnica koja jača imunitet i kosti

 

Bakar je mineral koji pojačava snagu kostiju, pomaže u proizvodnji crvenih krvnih zrnaca, poboljšava rad nerava i osnažuje imunitet tela. Osamdeset grama kestena dnevno zadovoljava petinu potreba za ovim mineralom, pa se svakako prepustite uživanju u ovom orašastom voću.

 

Savet plus:

 

Na šta trebate da pazite kad kupujete kestene? Kada kupujete sveže kestenje odaberite plodove sjajne površine i bez vidljivih oštećenja ljuske. Kada ih uzmete u ruku težina treba da odgovara njihovoj veličini. Izbegavajte kestenje koje ima šuplji zvuk kad ih tresete. Ubrane ili kupljene kestenove čuvajte na tamnom i hladnom mestu.

 

Kestenje: Riznica zdravlja koja smanjuje rizik od raka, snižava holesterol i štiti krvne sudove!

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...