Način ishrane

Naučnici potpisali: Najpre ćete smršati uz kokosovo ulje, a evo i kako!

Tokom 28 dana dve gurupe žena su testirane. Jedne su koristile kokosovo ulje u ishrani, a druge sojino. Grupa koja je jela kokosovo ulje drastično je izgubila na kilaži i to u predelu stomaka
Nutricija 27.04.2016. - 13:13h Autor: alternativa-za-vas.com
Foto: Thinkstock

Kokosovo ulje je jedno od najzdravijih ulja na svetu koje uz brojne druge dobrobiti, pomaže i kod skidanja viška kilograma.

 

Sadrži jedinstvenu kombinaciju masnih kiselina, srednje lančanih triglicerida, koji imaju snažan uticaj na metabolizam. Brži rad metabolizma pomaže telu da sagori više kalorija u stanju mirovanja.

 

Velik broj studija pokazao je da redovno konzumiranje kokosovog ulja može znatno pomoći mršavljenju, a naročito je delotvorno kod eliminisanja masnih naslaga u području stomaka.

 

Ulje drugačije od drugih

 

Kokosovo ulje se bitno razlikuje od drugih ulja koja se upotrebljavaju u ishrani. Dok većina drugih ulja sadrži pretežno dugolančane masne kiseline, kokosovo ulje se gotovo u celosti sastoji samo od srednje lančanih masnih kiselina. One se u organizmu razgrađuju potpuno drugačije od dugolančanih masnoća.

 

Srednje lančane masnoće jetra transformiše direktno u energiju i, kako su pokazala brojna istraživanja, ne pretvara ih u telesne masnoće, odnosno ne zadržava kao rezervu u obliku masnog tkiva.

 

U istraživanjima, miševi koji su hranjeni srednje lančanim masnoćama bili su 20% lakši i imali 23% manje telesnih masnoća od miševa hranjenih dugolančanim masnoćama.

 

Metabolizam drugačije prerađuje različite vrste hrane. Neki telesni procesi delotvorniji su od drugih, a jedno od važnih svojstava kokosovog ulja jest to što podstiče proces termogeneze.

 

To je proces u kojem se grupe mišića i mišićna vlakna oko vitalnih organa počinju tresti ili “drhtati”. Tako se stvara toplina, ali i stimuliše telo koje je prisiljeno da topi masnoće da bi imalo dovoljno energije za termogenezu.

 

Ovakvo sagorevanje telesnih masnoća, uz pomoć kokosovog ulja, znatno je delotvornije nego potrošnja kalorija od drugih masnoća.

 

Jedno istraživanje je pokazalo kako upotreba 15-30 grama (1-2 supene kašike) kokosovog ulja dnevno dovodi do 5% veće potrošnje kalorija (120 kalorija dnevno).

 

To je potvrdilo i nekoliko drugih studija. Ljudi koji su “obične” masnoće u svojoj ishrani zamenili srednje lančanima, brže su sagorevali kalorije.

 

Medicinski fenomen: Prestala je da stari u tridesetoj zahvaljujući ovoj namirnici! (FOTO)

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Kokosovo ulje smanjuje apetit

 

Uz njega se, bez posebnog truda, manje jede. Brojne studije pokazuju da ljudi koji redovno konzumiraju kokosovo ulje imaju smanjeni apetit i automatski u organizam unose manji broj kalorija.

 

“Mršavljenje najviše zavisi o odnosu unosa i potrošnje kalorija.” Iako je ova definicija pojednostavljena, u osnovi je potpuno tačna.

 

Ako vaše telo troši više kalorija (energije) nego što ste u njega uneli, tada ćete gubiti masno tkivo. Studije o srednje lančanim masnim kiselinama ukazuju na to da, u poređenju sa drugim masnoćama, ove masnoće povećavaju osećaj sitosti, što izaziva potrebu za manjim unosom kalorija.

 

U studiji sprovedenoj na 6 zdravih muškaraca, oni koji su konzumirali srednje lančane masnoće, dnevno su pokazali potrebu za unosom hrane od 256 kalorija manje. U jednom drugom istraživanju sprovedenom na 14 zdravih muškaraca, oni koji su za doručak uzimali srednje lančane masnoće, za ručak su jeli vrlo male količine hrane, tj. telo im je tražilo jako malo kalorija.

 

To potvrđuje da kokosovo ulje poboljšava sagorevanje telesnih masnoća (povećava potrošnju kalorija), a istovremeno smanjuje apetit (smanjuje unos kalorija).

 

Selektivno mršavljenje: Trik da skinete salo baš tamo gde želite!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Topi "neprijatne" masnoće u području stomaka

 

Kokosovo ulje može da vam pomogne da izgubit masne naslage, pogotovo onu “neprijatnu” masnoću u području stomaka.

 

S obzirom na to da kokosovo ulje ubrzava metabolizam i smanjuje apetit, ono pomaže i da, kroz određeno vreme, istopite višak stomačnih masnoća.

 

Mnoge studije potkrepljuju ovu teoriju. Tako je studija sprovedena u razdoblju od 28 dana pratila dve grupe žena koje su konzumirale različita ulja.

 

Jedna je grupa dnevno konzumirala 30 grama (2 supene kašike) kokosovog ulja, dok je druga koristila sojino ulje.
Rezultati su bili sledeći - obe grupe izgubile su na težini, prosečno 1 kilogram po osobi.

 

Ali, samo grupa koja je koristila kokosovo ulje smanjila je obim struka (stomačno masno tkivo), dok je grupa koja je upotrebljavala sojino ulje čak malo i proširila obim struka, odnosno povećala količinu stomačnog masnog tkiva.

 

Grupa koja je konzumirala kokosovo ulje imala je povišen nivo HDL holesterola (dobar holesterol), dok se kod druge grupe smanjio HDL, a povećao LDL holesterol.

 

U ovoj studiji kokosovo ulje nije samo uzrokovalo gubitak kilograma, već je i dovelo do značajnog smanjenja masnoća u području stomaka te smanjenja štetnog holesterola.

 

Nutricionisti preporučuju: 6 trikova za mršavljenje bez dijete!

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...