Probajte

Nutricionisti preporučuju: 6 trikova za mršavljenje bez dijete!

Ukoliko promenite svoje životne navike vi ćete godinama smanjiti svoju težinu za onoliko kilograma koliko vam je potrebno da biste bili zdravi
Nutricija 23.02.2016. - 13:52h Autor: express.hr
Foto: Shutterstock

Ako ste i vi u kategoriji onih koji redovno kreću na dijetu ali nikako da izgube višak kilograma, možda je krajnji čas da razmislite o uvođenju većih promena u način ishrane. Ali i da počnete drugačije da razmišljate o hrani.

 

Evo šest saveta kako da započnete sa tom promenom:

 

1. Popravite kvalitet ishrane

 

Kad krenu na dijetu, mnogi izbace ugljene hidrate, mlečne proizvode ili neku drugu grupu namirnica iz ishrane, ali kako biste očuvali zdravlje, morate dobiti sve neophodne hranjive materije koje se nalaze u različitim prehrambenim grupama.

 

Ako budete jeli raznoliku zdravu hranu, tokom vremena ćete dobijati manje kilograma, a poboljšanje kvaliteta ishrane znači da ćete jesti više voća i povrća, nemasnog mesa, ribe, jaja, orašastih plodova, semenki, mahunarki, žitarica od celog zrna i mlečnih proizvoda.

 

Alergični ste na gluten ako imate jedan od ovih 10 simptoma!

 

2. Morate pojesti sve povrće sa tanjira

 

Voće i povrće je bogato vlaknima, vitaminima i fitonutrijentima, ali ima malo ukupnih kilodžula. Dakle, jedući više, možete upravljati svojom težinom.

 

Istraživanje više od 130.000 odraslih osoba pokazalo je da su oni koji su povećali unos voća i povrća tokom četiri godine smanjili telesnu masu.

 

Za svaku dodatnu dnevnu porciju povrća, tokom četiri godine, izgubili bi po 110 grama, tj. 240 grama po porciji voća. Iako se to čini kao malo, nakupi se.

 

Posebno u mršavljenju pomažu borovnice i jabuke, dok kukuruz, grašak i krompir ipak debljaju.

 

3. Ograničite porcije

 

Ako dobijete veću porciju hrane i pića, više ćete pojesti jer ćete jednostavno teže prestati da jedete, čak i ako ste puni. Zato radije servirajte manje obroke, kako ne biste pali u iskušenje.

 

Popijte jabukovo sirće i med svako jutro i rešite se ovih 10 zdravstvenih problema!

 

4. Pazite šta pijete

 

Limenka gaziranog pića sadrži obično oko 150 kalorija, pa će vam biti potrebno 30 - 45 minuta hodanja da biste potrošili te kilodžule, zavisno o vašoj veličini i brzini, a deca koja piju više zaslađenih napitaka imaju 55 posto više šanse da će kasnije biti predebela.

 

Osobe koje su se sa gaziranog pića prebacile na vodu ili verzije sa manje šećera, izgubile su oko 800 grama samo zahvaljujući tome što piju.

 

5. Prehrambeni izazovi

 

Zapadni svet igra na kartu asocijacije, tj. mnoštvo hrane povezuje sa određenim stvarima. Kad stanete na benzinskoj pumpi, automatski će vam, dok plaćate, pogled zalutati prema čokoladicama na kasi, a bioskop povezujemo sa kokicama, te osetimo glad čak i kad uopšte nismo gladni.

 

Pokušajte da minimalizujete vreme koje provedete u okruženju koje podstiče osećaj gladi: u supermarket idite samo sa popisom, a u bioskop ponesite svoje, zdravije grickalice.

 

6. Odolite iskušenjima

 

Lečenje prehrambenih izazova često se povezuje sa terapijom izlaganja, pri čemu psiholog ili nutricionist osobu izlaže mirisima ili pogledu na hranu koju najviše voli i to na mestima koja obično podstiču prejedanje, kao jedenje čokolade ili čipsa pred televizorom.

 

Ali umesto da pojede čokoladu, osoba je mora samo malo okusiti i zatim da je ostavi. Tokom vremena se smanjuje žudnja za tim namirnicama, te čak drugi ljudi otvoreno mogu jesti nešto pred vama za što biste donedavno stavili ruku u vatru.

 

Dijeta Novaka Đokovića: Budite mršavi, a jaki!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...